جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
کارشناسان هشدار دادند

مرگ ۶۰ هزار نفر تا سال ۲۰۳۰ در پی تغییرات اقلیمی

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۷
کد مطلب: 538034
بررسی‌ها حکایت از آن دارد که تغییرات اقلیمی تا سال ۲۰۳۰ منجر به مرگ زودرس حداقل ۶۰ هزار نفر در سراسر جهان می‌شود.
مرگ ۶۰ هزار نفر تا سال ۲۰۳۰ در پی تغییرات اقلیمی
به گزارش جهان نيوز، محققان هشدار می‌دهند، اگر تغییرات اقلیمی به روند کنونی خود ادامه یابد، تا سال 2100 آمار کسانی‌ که در اثر افزایش آلودگی هوا ناشی از بالا رفتن دما دچار مرگ زودرس می‌شوند، به 260 هزار نفر افزایش خواهد یافت. 
به گفته کارشناسان آمریکایی، قرار گرفتن در معرض هوای آلوده باعث می‌شود افراد بیشتری بر اثر ابتلا به بیماری‌های حمله قلبی، سکته مغزی، سرطان ریه و بیماری مزمن انسدادی ریه، جان خود را از دست بدهند.
متخصصان با بررسی آمار و ارقام موجود گفتند: «امروزه حدود دو تا چهار میلیون نفر در سال در سراسر جهان به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا دچار مرگ زودهنگام می‌شوند».

این معضل در مناطق بسیار آلوده مانند چین و هند بسیار جدی‌تر و گسترده‌تر است و قبل از آنکه افراد بیشتری قربانی شوند، دولت‌ها باید به دنبال راه حل اساسی برای آلودگی هوا باشند؛ بر اساس شواهد موجود در دهه بعدی، معضل آلودگی هوا بسیار جدّی‌تر خواهد بود و باید شاهد مرگ زودرس شهروندان باشیم.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *