پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

گروکشی مدیران مدارس از والدین

چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 537765
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: مسئولان برخی از مدارس دولتی خلاف قانون اساسی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان ۷۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.
گروکشی مدیران مدارس از والدین
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حسینعلی‌ حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به دریافت هزینه‌ها از والدین دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در برخی از مدارس دولتی، اظهار داشت: دریافت هزینه برای ثبت‌نام در مدارس دولتی خلاف اصل 30 قانون اساسی است.
 
وی درباره اصل 30 قانون اساسی، گفت: براساس اصل 30 قانون اساسی، تحصیل دانش آموزان تا دوره متوسطه رایگان است، یعنی دولت موظف است تا دوره متوسطه امکانات تحصیل را برای دانش‌آموزان به صورت رایگان تامین کند.
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه براساس گزارش‌هایی که از والدین دانش‌آموزان در سراسر کشور به دست آمده، برخی از مدارس دولتی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان مبلغ 750 هزار تومان دریافت کرده‌اند، ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از خانواده‌ها تمکن مالی برای پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند.

حاجی‌دلیگانی با تاکید بر اینکه مسئولان برخی از مدارس دولتی تا زمانی که هزینه  غیرقانونی را از والدین دریافت نکنند دانش‌آموزان را ثبت‌نام نمی‌کنند، گفت: مسئولان برخی از مدارس دولتی گروکشی می‌کنند و تا زمانی که مبلغ مورد تقاضا را دریافت نکنند کارنامه دانش‌آموزان را نمی‌دهند، بنابراین زمانی که کارنامه را نمی‌دهند دانش‌آموز امکان ثبت‌نام در مقطع بالا‌تر را ندارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس تصریح کرد: اگر وزیر آموزش و پرورش به این موضوع ورود نکند، قطعاً بنده دریافت وجه از والدین برای ثبت‌نام در مدارس دولتی را در قالب طرح سوال در صحن علنی مجلس پیگیری می‌کنم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *