جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
حدیث روز

توصیه جوادالائمه به پسری که پدری منحرف داشت

يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 536864
شکیبایی و بردباری پیشه کن و صبور باش که عاقبت نیک در انتظار پارسایان است. خداوند تو را در راه محبت و ولایتِ آنان که دوستشان داری، ثابت قدم بدارد. ما و شما در پناه رحمت الهی هستیم.
توصیه جوادالائمه به پسری که پدری منحرف داشت
به گزارش جهان نيوز، کربن صالح می‌گوید: دامادم به امام جواد علیه‌السلام نامه‌ای نوشت بدین مضمون: پدرم، یک فرد ناصبی و منحرف است. او به شدت از اعتقادات خود دفاع و بر آنها پافشاری می‌کند. می‌خواهم نظر حضرتعالی را در باره وی بدانم. آیا با او مقابله کنم و یا با او مدارا کنم؟!

امام نهم در پاسخ وی چنین نگاشت: منظور تو را از مضامین نامه ات دریافتم و به وضعیت اعتقادی پدرت واقف شدم. ان شاء اللّه تو را از دعای خیر فراموش نمی‌کنم. مدارا برای تو بهتر از رو در رویی و مقابله با پدر است. هر سختی، آسایش و راحتی در پی دارد. 

شکیبایی و بردباری پیشه کن و صبور باش که عاقبت نیک در انتظار پارسایان است. 
خداوند تو را در راه محبت و ولایتِ آنان که دوستشان داری، ثابت قدم بدارد. ما و شما در پناه رحمت الهی هستیم و او پناهندگان خود را ضایع نمی‌کند.

بکر بن صالح در ادامه سخن خود می‌افزاید: خداوند در مدت کوتاهی، دل پدر را [در نتیجه صبر وی ] چنان به او متمایل کرد که دیگر در هیچ موردی با پسرش مخالفت نمی‌کرد.

متن حدیث: 

احمد بن محمد عن أبیه محمد بن الحسن بن الولید، عن محمد بن الحسن الصفار، عن العباس بن معروف، عن علی بن مهزیار،.... عن بکر بن صالح قال: کتب صهر لی الی أبی جعفر الثانی علیه السلام أن أبی ناصب خبیث الرأی و قد لقیت منه شده و جهدا، فرأیک جعلت فداک فی الدعاء لی، و ما تری جعلت فداک أفتری أن أکاشفه أم اداریه؟ فکتب: قد فهمت کتابک و ما ذکرت من أمر أبیک، و لست أدع الدعاء لک ان شاءالله و المداراه خیر لک من المکاشفه، و مع العسر یسر، [فاصبر] ان العاقبه للمتقین ثبتک الله علی ولایه من تولیت، نحن و أنتم فی ودیعه الله التی لا تضیع ودائعه. قال بکر: فعطف الله بقلب أبیه حتی صار لا یخالفه فی شی ء. 

«امالی الشیخ المفید 121-120، ب 23، ح 20- بحارالانوار،ج50،ص55»

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *