پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
نماینده مردم تبریز در مجلس:

انتقاد از عملکرد هیات نظارت بر برجام

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب: 536527
سعیدی با تاکید بر اینکه هیات نظارت برجام باید با توجه به تصویب تحریم‌های جدید، بسیار آگاهانه واکنش سریع را در برابر این بدعهدی‌ها نشان دهد، گفت: هیات نظارت به نحو مطلوب به وظایف خود عمل نمی‌کند.
انتقاد از عملکرد هیات نظارت بر برجام

به گزارش جهان نيوز، محمداسماعیل سعیدی عملکرد هیات نظارت بر برجام با توجه اقدامات ضد ایرانی آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان، اظهار کرد: هیات نظارت بر برجام طی این مدت آنطوری که بایسته و شایسته نتوانست وظایف خود را به نحو مطلوب و مناسب انجام دهد و رصد مناسبی از برنامه‌ها و اقدامات ضد ایرانی آمریکا در اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان صورت دهد.
وی با بیان اینکه باید اقدامات متقابل و مناسبی از ابتدای نقض و بدعهدی برجام از سوی آمریکا توسط کشورمان صورت می‌گرفت تا آنها به روند بدعهدی خود پایان دهند، افزود: بر اساس وظایف تشریح شده برای این هیات، آنها باید بعد از رصد و بررسی هرگونه نقض برجام از سوی طرف غربی، پیشنهادات و راهکارهای لازم را برای مقابله به مثل و اقدام متقابل ارائه و اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام می‌دادند، که اینگونه نشد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بارها ثابت کرده‌اند که نمی‌توان به قول و قرارها آنها به هیچ عنوان اعتماد کرد، چرا که آنها همواره به دنبال کسب منافع خود در هر شرایطی می‌باشند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در این سالها ثابت کرده‌اند که قوانین و توافقات بین‌المللی برای آنها اهمیتی نداشته و برای کسب قدرت و ثروت و منافع لابی‌های صهیونیستی هر اقدامی را انجام می‌دهند.
وی با تاکید بر اینکه هیات نظارت برجام باید با نگاه و توجه به تصویب تحریم‌های جدید علیه کشورمان، بسیار آگاهانه و هوشیارانه، واکنش سریع و مقتضی را در برابر این زیاده‌خواهی‌ها و بدعهدی‌ها اعمال نماید، گفت: مردم انتظار دارند که بعد از امضا برجام همانطوری که ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده است، طرف مقابل نیز به قول‌ها و تعهدات خود پایبند باشد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشکیل هیات نظارت بر برجام آخرین بند از شروط 9 گانه رهبر انقلاب برای اجرای مشروط برجام بوده است، خاطرنشان کرد: براساس نامه رهبر معظم انقلاب، تشکیل این هیات برعهده شورای عالی امنیت ملی گذاشته شده و در واقع این هیات وظیفه دارد نحوه اجرای برجام و نیز میزان انطباق تعهدات طرف مقابل در برجام با اقدامات آنها را راستی‌آزمایی کند و حال به طور واضح برای همگان در جهان ثابت شده که آمریکایی‌ها به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نیست.
وی با تاکید بر اینکه اگر از ابتدا که آمریکایی‌ها برجام را نقض کردند اقدام قاطعی در برابر آنها انجام و به قانون اقدام متقابل و متناسب در اجرای برجام عمل می‌شد، آنها امروز جرات چنین اقداماتی را نداشتند، گفت: کمیته نظارت بر برجام باید هر چه سریع‌تر در مقابل این زیاده‌خواهی و بدعهدی‌ها واکنش جدی‌تری نشان دهد، چرا که برای مردم اقدامات و برنامه‌های طرف مقابل کاملا روشن و شفاف شده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *