جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آیا وزارت کشاورزی آمریکا مدافع برجام است؟

سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 535806
به رغم موضع مخالف آشکار دولت ترامپ علیه ایران، وزارت کشاورزی آمریکا در حال ترویج افزایش تجارت با ایران است.
آیا وزارت کشاورزی آمریکا مدافع برجام است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم به نقل از پایگاه خبری فری بیکن، به گفته چند منبع آگاه، به رغم موضع مخالف آشکار دولت ترامپ علیه ایران، وزارت کشاورزی آمریکا در حال ترویج افزایش تجارت با ایران است. این منابع، رفتار این وزارتخانه را تداوم بخشی از تلاش های دولت اوباما برای ترویج تجارت بین المللی با ایران توصیف کرده اند.

در گزارش ماه جولای وزارت کشاورزی امریکا، از تلاش های دولت اوباما برای گشایش درهای تجارت با ایران بعد از توافق هسته ای تمجید شده است. این گزارش در تضاد با سیاست جدید کاخ سفید در قبال ایران است.این گزارش که توسط نظارات داخلی دولت آمریکا و کارشناسان منطقه ای به عنوان محصول تلاش های دولت اوباما تحلیل شده، قصد دارد با تبلیغاتی مثبت در باره ایران، از توافق هسته ای حمایت نماید.

این منابع گزارش مذکور را نشانه ای از رفتار متناقض نهادهای مختلف دولت ترامپ به ویژه وزارت کشاورزی و حتی وزارت امور خارجه در مسائل کلیدی می دانند.

در گزارش جدید وزارت کشواروزی آمریکا که قصد دارد چشم اندازهای جدید برای تجارت بین ایران و آمریکا در پرتو برجام را معرفی کند، «پتانسیل فرصت های جدید برای تولید کنندگان آمریکایی در دراز مدت» مورد اشاره قرار گرفته است. این گزارش، از توافق برجام به عنوان فرصتی برای کمک به ایران برای تعامل با بازارهای بین المللی و از جمله بازارهای آمریکا برای فروش محصولاتی نظیر پسته و خاویار یاد کرده است.

در این گزارش آمده است: «لغو تحریم های آمریکا بر ضد محصولات کشاورزی ایران از جمله پسته و خاوریار، یک بازار بزرگ جدید برای با ارزش ترین محصولات کشاورزی صادراتی ایران پدید می آورد... در عین حال، لغو برخی تحریم های ثانویه آمریکا، به شرکت ها و اشخاص خارجی ای که به دنبال تجارت در ایران به ویژه در زمینه تامنی مالی، بانکی، بیمه و بخش انرژی بودند کمک کرده است.»

«این تغییر مهم به ایران اجازه می دهد تا به جذب سرمایه گذاری، واردات تجهیزات و خریداری فن آوری های نوین بپردازد که همگی آنها با تولید و مصرف محصولات کشاورزی ایران مرتبط است.»
این گزارش همچنین ادعا کرده که آمریکا ممکن است در بازار پسته با رقابت از ناحیه ایران مواجه شود و از فعالان بازار آمریکا می خواهد تا برای چنین سناریویی آماده باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *