جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هر 5 دقیقه یک حادثه مغزی در تهران

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 535520
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هر 5 دقیقه یک حادثه مغزی در پایتخت به وقوع می‌پیوندد، گفت:‌استفاده از موتورلانس در جهت کمک به این بیماران بسیار مؤثر است.
هر 5 دقیقه یک حادثه مغزی در تهران
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس،  سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در آئین‌ رونمایی از 200 دستگاه موتورلانس که در پارک ارم برگزار شد، اظهار داشت: ان‌شاءالله تا یکسال آینده این موتورلانس‌ها در کلانشهرهای کشور نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و ناوگان اورژانس‌شان کامل خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم این موضوع رضایت‌مندی مردم را به همراه داشته باشد از طرفی باید توجه داشت که اورژانس از نیازهای مهم مردم است و اگر در این زمینه درست عمل کنیم باعث آرامش مردم خواهیم شد و بر عکس آن نارضایتی و نگرانی را به همراه خواهد داشت. 

وزیر بهداشت با اشاره به ضرورت حضور به موقع نیروهای اورژانس بر بالین بیمار،‌گفت: در حوادث عروقی مغز حداکثر زمان طلایی کمک به بیمار 3 ساعت است و بعد از آن فرد ناتوان خواهد ماند و گرفتاری‌های زیادی برای او و خانواده‌اش همچنین جامعه ایجاد می‌شود.هاشمی اضافه کرد: در بیماری‌های قلبی عروقی حداکثر زمان مناسب برای کمک به افراد یک ساعت بوده لذا حضور به موقع اهمیت زیادی دارد. 

وی بیان داشت: در تهران به دلیل ترافیک نیروهای اورژانس گاهی نمی‌توانند در زمان استاندارد بر بالین بیمار حاضر شوند از طرفی 8 هزار تماس در روز برای یک مجموعه خدمت‌گزار داریم و همه این مسائل نیاز به توجه به زمان و استفاده از تجهیزات مناسب است. 

وزیر بهداشت گفت: البته همکاران ما در اورژانس  علاقه‌مند هستند که کمتر از 12 دقیقه سرصحنه در حوادث حاضر شده و استفاده از این موتورلانس‌ها در واقع این موضوع را محقق خواهد کرد. هاشمی با اشاره به اینکه هر 5 دقیقه یک حادثه مغزی در تهران به وقوع می‌پیوندد، گفت: در هر ساعت نیز چندین حادثه قلبی داریم لذا استفاده از موتورآمبولانس در این زمینه حائز اهمیت است.

وی بر ارتقاء کیفیت و کمیت در اورژانس اشاره کرد و گفت:‌ بالگرد ویژه حمل بیمار خوشبختانه امروز محقق شده و با همکاری ارتش، ناجا و ... اقدامات مؤثری در جهت توسعه امداد هوایی صورت گرفته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *