پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

"کلم بروکلی"یا جنگجوی قدرتمند ضد سرطان

يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 535422
محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری گفت: کلم بروکلی دارای ماده‌ای بنام سولفورافان است که در پیشگیری سرطان بسیار موثر است.
"کلم بروکلی"یا جنگجوی قدرتمند ضد سرطان
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، محمدامین افرا با اشاره به خواص درمانی کلم بروکلی، اظهار کرد: مصرف کلم بروکلی به دلیل وجود ماده‌ای بنام سولفورافان از ابتلا به سرطان به خصوص سرطان سینه، معده، پروستات و ریه‌ها در انسان پیشگیری می‌کند.
 
وی افزود: این گیاه  به دلیل دارا بودن مقادیر بالای انواع ویتامین از بروز بیماری‌هایی آلزایمر و درد مفاصل جلوگیری می‌کند.

این محقق طب اسلامی با اشاره به مقدار بالای فیبر غذایی موجود در بروکلی، تصریح کرد: مصرف این گیاه برای افراد دیابتی بسیار مفید است.

وی یکی دیگر از خواص کلم بروکلی رامحافظت پوست در مقابل اشعه ماورا بنفش عنوان کرد و گفت: تاثیرگذاری کلم بروکلی در محافظت از پوست در مقابل اشعه ماورا بنفش بیشتر از کرم‌های ضد آفتاب است.

افرا اظهار کرد: کلسیم موجود در این نوع کلم برای افراد مبتلا به پوکی استخوان بسیار مفید  است.

این محقق طب اسلامی خاطرنشان کرد: کلم بروکلی باعث کاهش کلسترول خون می‌شود و همچنین خاصیت ضد التهابی آن نیز از تخریب و صدمه به رگ‌های خونی پیشگیری می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *