پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۸
۳۶
چه جوانان تحصیلکرده ای که به خاطر نداشتن روابط کوله بری می کنند

سخنی با پسر محمدرضا عارف که با همین نام شناخته می شود!

يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 535227
پسر عارف که خود را با زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک مقایسه می کند، عنوان نمی کند که زاکربرگ فرزند مقام و مسئولی نبود و تنها با استعداد و ابتکار خود بود که توانست شرکت بزرگ فیسبوک را بنیان بگذارد. آیا زاکربرگ هم از ژن خوب برخوردار بود!؟
سخنی با پسر محمدرضا عارف که با همین نام شناخته می شود!
گروه سیاسی جهان نيوز: پسر محمدرضا عارف که با همین نام شناخته می شود در اظهارنظری جنجالی از ژن خوب پدر و مادرش در موفقیت های اقتصادیش سخن گفته است.

تا زمانیکه رقابت های انتخاباتی سال 92 شروع نشده بود، کمتر کسی از خانواده عارف اطلاعاتی داشت ولی در آن زمان نام پسر عارف به عنوان یکی از آقازاده هایی که توانسته در سن پایین صاحب ثروت کلانی شود و چندین شرکت بزرگ در زمینه های مختلف راه اندازی کند بر سر زبان ها افتاد.

حمیدرضا عارف، فرزند بزرگ محمدرضا عارف اخیر در مصاحبه ای از تاثیر ژن خوب بر موفقیت هایش سخن گفته است: "هر کسی که توانایی داشته و به نقطه ای رسیده، حتما استعدادهایی در وجودش بوده؛ بالاخره تاثیر وراثت وجود دارد، ژن وجود دارد. پدر و مادر من هر دو جزو شاگرد اول‌های کنکور در کشور بودند، مادر من رتبه 15 کنکور داشته؛ این ژن منتقل می‌شود. "

وی در ادامه می گوید: افتخار کردم و می‌کنم زمانی که سیم کارت تلفن همراه اول فقط وجود داشت، در یک مزایده رسمی با 32 شرکت، من در سن 25 سالگی، یک شرکتی را از افریقای جنوبی آوردم.

پسر عارف دلیل موفقیت های خود را ژن خوب پدر و مادرش اعلام می کند که با انتقال یافتن به فرزندان باعث شده تا این آقازاده بتواند در سن 24 و 25 سالگی با شرکت بزرگ مخابراتی آفریقای جنوبی یعنی ام تی ان وارد مذاکره شود و این شرکت را وارد ایران کند. حمیدرضا عارف به تازگی اعلام کرده که وارد کارهای فرهنگی نیز شده و تهیه کننده گی فیلم های سینمایی را بر عهده دارد.

وی مدعی شده که در زمانیکه قصد داشته تا ام تی ان را به ایران بیاورد با خرج کردن پول از جیبش راهی هلند شده و با مشاوره شرکت هلندی، شرکت مخابراتی ام تی ان را با هزینه شخصی به کشورمان آورده و یک سال ونیم خرج آنها کرده است. اما حمیدرضا عارف این سوال را بی جواب گذاشته که درآن سن کم که دانشجویی بیش نبوده از کجا توانسته هزینه های شرکت ام تی ان را متقبل شود. نقش پدر در معرفی وی به شرکت های خارجی چه بوده است؟

آیا یک دانشجوی ساده دانشگاه می تواند بدون هیچ پشتوانه ای راهی کشورهای خارجی شود و آنها را راضی به حضور برای سرمایه گذاری در ایران کند؟ ژن آقازادگی چه تاثیری در تسهیل روند پیشرفت های اقتصادی وی داشته است؟ آیا وی در زمان حضور در آفریقای جنوبی و در شرکت ام تی ان، خود را حمیدرضا عارف، دانشجوی کارشناسی دانشگاه شریف معرفی کرده یا فرزند وزیر پست و تلگراف سابق و معاون اول دولت اصلاحات؟

به طور کلی بعد از این همه شایعات و حاشیه ها درباره روند صعودی پسر عارف در فعالیت های اقتصادی، وی چرا به جای شفاف سازی از ژن خوب و تاثیر آن در موفقیت هایش سخن می گوید؟ آیا به غیر این است که نقش محمدرضا عارف در این مسیر و نام پدر در تسهیل روند فعالیت های اقتصادی نقش اساسی بوده است. اینکه حمیدرضا عارف حضور خود در طبقه ای از آقازادگی و پیشرفت اقتصادی را بدیهی فرض می کند و با رندی به ژن خوب ربط می دهد، معضلی است که سال های سال است گرفتارش هستیم. معظلی به نام "بدیهی بودن پدیده آقازادگی" که در مسابقه رقابت جوانان ایرانی صدها و چه بسا هزاران گام به پشتوانه پدارنشان جلوترند.

پسر عارف که در بهترین دانشگاه ایران یعنی شریف درسش را به اتمام رسانده آیا شاهد آن نبوده که با استعدادترین دانشجویان حاضر در آن دانشگاه که بسیار بسیار از وی بااستعدادتر بودند، از چه خانواده های بی بضاعت روستایی یا شهری در شریف مشغول تحصیل بودند و به خاطر نداشتن روابط و آقازاده نبودن، یا مجبور به مهاجرت شدند یا به فعالیت های کاری معمولی مشغولند!

پسر عارف که خود را با زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک مقایسه می کند، عنوان نمی کند که زاکربرگ فرزند مقام و مسئولی نبود و تنها با استعداد و ابتکار خود بود که توانست شرکت بزرگ فیسبوک را بنیان بگذارد. آیا زاکربرگ هم از ژن خوب برخوردار بود!؟ فرزند عارف بهتر است یک سری به استان های مرزی کشور بزند و نگاه کند چه جوانان بااستعداد با رتبه های برتر کنکور به دلیل نبود فرصت های شغلی و یا نداشتن روابط خاصی در حال کوله بری هستند!

به هر حال آنچه مشخص است پسر عارف به جای روشن کردن حاشیه ها و شایعات پیرامونش، بار دیگر حاشیه ای آفریده که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت. بهتر است آقازادگانی از این دست به جای فخرفروختن و سخن از ژن خوب زدن، رویکرد خود را عوض کنند و از قله عاج غرور و تکبر فرو آیند. چرا که اگر نبود آقازادگی آنها، استعداد آنها نیز همچون بسیاری از جوانان مستعد نابود می شد و هیچ گاه فرصت گفتن چنین افاضاتی را پیدا نمی کردند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


افشین
Iran, Islamic Republic of
گاف بدی داده میخواد جمع و جورش کنه نمیتونه اینم از عوارض اقا زاده بودنه
Iran, Islamic Republic of
گاف چیه از بن دندان به این تئوری معتقدند:
مردم یادتان هست:
- له شدن دهکهای محروم جامعه زیر چرخهای توسعه را
- فرزند آذربایجان و داماد لرستان را
- کیفیت رای بالاشهریهای تهران و سایرین مردمان وطن را
- عقیم سازی کارتن خوابها را
- ذخیره ها و امانتداران بزرگ را
- سهم بعضیا از سفره انقلاب را
- الان هم قضیه ژنتیک ایشون
رامین
Estonia
ما هم بخاطر ژن بد تو ایران بعد از اتمام تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید بهشتی کار مناسب که چه عرض کنم کار پیدا نمیکردیم !اومدیم به اروپا و با ژن بدمون ادامه تحصیل دادیم و در نهایت به یه لقمه نان استادی دانشگاه در اینجا قناعت می کنیم! هر چه عذاب کشیدیم در ایران از ژن بد خودمون بود!اینا هم ژن ها اونقدر اوضاعشون وخیمه که ژن بد ما بدیش اصلا به چشم نمیاد!امان از ژن بد!
France
احسنت. با رانت باباهاشون همه کار میکنند بعد میگن ما خودمون توانایی داشتیم و داریم.
یکی من میشناسم تو سن نوزده سالگی شده بود رییس دفتر یکی از معاونین در وزارتخانه جهادکشاورزی. ازش پرسیدم چیجوری؟ گفت توانایی هام رو دیدند ازم خواستند بیام اینجا، باباش با معاون وزیر همکار بودند.
اون موقع من فوق لیسانس رو تازه گرفته بودم و دنبال کار بودم ولی چون ژن خوب نداشتم نتونستم موفق باشم.
الان هم ژنم خوب نیست هنوز چون دکتری دارم ولی هنوز ......
Iran, Islamic Republic of
لابد عارف هر روز بهش میگه مسی که هسی!!!
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک جوان فارغ التحصیل دکترا از بهترین دانشگاه ایران با نمره برتر دارم برای هیات علمی شدن جون می دم اما نمیشه. برای کار هم فعلا فقط میرزا بنویسسی . ژن خوبی نداشت بابام لابد ک این شده
Iran, Islamic Republic of
ژنش خیلی خوبه!! سریع صادرش کنیم به خارج از کشور که دیگه مجبور نشیم افاضاتش را بشنویم.. واقعا یک سری ... شدند آقازاده های این مملکت و دارند چپاولمان می کنند.
Iran, Islamic Republic of
خودم کردم که لعنت بر خودم باد
حسین
Germany
"هر کسی که توانایی داشته و به نقطه ای رسیده، حتما استعدادهایی در وجودش بوده؛.."
اما شاید خدای متعال بعضی را بخودشان واگذار ده.
واقعا متاسفم که فرزندان کسانی که طول چهل سال همه چیز از انقلاب گرفتند ، نمی توانند بپذیرند گه در آفریقا و بنگلادش گرسته نابغه زیاد استکه حتی به دبستان نمی رسند.
چگونه یک انسان در کشوری که گور خواب دارد ، می تواند چنین ادعا هائی را بیان کند.
حق بده حق بگو جق بشنو
Iran, Islamic Republic of
“ چگونه یک انسان در کشوری که گور خواب دارد ، می تواند چنین ادعا هائی را بیان کند.“
با کمال احترام به وحدت ، اتحاد و آشتی ملی و با توجه و اذعان به عبور از دوران انتخابات و البته ضرورت درس گرفتن از برخی تجربیاتی مثل انتخابات در پاسخ به این سوال خوب است به این نکته هم دقت شود:
احتمالا با پشتوانه رای 24 میلیونی!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
امان ازآقازاده های پرادعا. اگر پدر نبود شما هیچی نبودی گلم
Iran, Islamic Republic of
سوال. چرا برخی مردم به اینها رای میدهند؟
Iran, Islamic Republic of
اگه فهمیدی به منم بگو
Iran, Islamic Republic of
همفکری !
... چو ... ببیند خوش آید
1) چرا و چگونه جامعه دچار چنین توهماتی شده!
2) چه کسانی از این وضعیت سو استفاده میکنند؟
چون ژن خوب دارند.
Iran, Islamic Republic of
آقای محترم ، اون چیزی که شما فکر می کنی ژن است
ژن نیست ، ترکیبی از پول و پارتی است
Iran, Islamic Republic of
فخر فروشی آقازاده های اصلاح طلب
حامد
Iran, Islamic Republic of
پسر عارف یک نفر نیست. سر تا پای سیستم مدیریتی و اشتغال و ... کشورمان این گونه است. در کشور ما نفوذ و قدرت و ... از پدر به فرزند به ارث می رسد. چند مثال از بخش های مختف می زنم.
صدا و سیم : مرکز خانوادگی است . طوری که گاهی تمام اعضای یک خانواده در فیلمی بازی می کنند، یا دوبلور هستند ، یا گوینده و ...
مجلس پر است از آقازاده ها. برادر زاده های آقاها و ...
دولت سر تا پا پر است از آقازاده ها.
دانشگاه ها .
و البته اخیرا مقامات فرزندان خود را به سمت تجارت (واردات و صارات) سوق می دهند.
آقازاده هاي واقعي در قامت رعناي مدافعان حرم و سپاه و ارتش هستند و كساني هستند كه مخلصانه و فقط براي رضاي خدا كار مي كنند.
ولي اينا ....
Iran, Islamic Republic of
ژنش را بدهید وندی شرمن بگذارد تو موزه کاخ سفیدویا محققاشون یه چند تا کپی ازش بزنند!
Iran, Islamic Republic of
سلام
صبح بخیر
از این دست افراد با استعداد و ژن دار زیاده
خدا حفظشون کنه که فعالیت اقتصادی میکنند اونم نه با رانت پدرشون
ما که 16 سالمون بود تو جنگ مجروح شدیم و برای هزینه درمانمون محتاج این بزرگوارانیم الان بیش از سی ساله که درگیر مشکلات درمانی هستیم
ولی این بزرگوارن چون ژن قوی داشتند که ما نداشتیم ونداریم
دارند اقتصادو متحول میکنند
وما که ژنمون بیخودی بوده باید تا آخر عمر دردشو تحمل کنیم
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
رزمنده عزیز و دلاور. اگر ژن خوب داشتی اصلا برای دفاع نمیرفتی و مجروح نمی شدی. اگر هم مجروح می شدی انقدر ژنت خوب بود که زخمهاوجراحت هات ترمیم می شد!!!!!. امان از ژن بد. خداوندا به ما هم ژن خوب عطا بفرما.
Iran, Islamic Republic of
منم فارغ التحصیل شرف و امیرکبیرم. پس چرا پولدار نشدم؟!

آهان!

ژن آقازادگی لازمه که نداشتم!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
پدر بنده هم سال 1352 از دانشگاه شریف فارغ التحصیل شد ولی ژن خوبش به ما نرسید. برای خودش هم کیسه ای ندوخت. از سال 1354 هیات علمی دانشگاه مازندران شد و سال 1382 بازنشسته شد و الان هم حقوق 2 میلیون و نهصدهزارتومانی داره. جالبتر اینکه کلی مقاله و کتاب چاپ کرده و همچنان مشغول کارهای تحقیقاتی هست. امان از آقازادگی
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر شهید هادی نصرالله و شهید جهاد مغنیه و امثال آنان.
آقازادگانی که تنها از رانت شهادت استفاده کردند...
Iran, Islamic Republic of
صداقت = شهادت
مهدی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
احسنت
تشکر میکنم از مقاله خوبتان .
با شنیدن حرفهای این آقا زاده دلم گرفته بود ولی با خواندن متن حالم بهتر شد.
وقتی به مقایسه شما در رابطه زاکر برگ وآقا زاده مذکور فکر میکنم متوجه میشوم غربی ها بر حق هستند که به چنین انگلهایی اجازه رشد نمیدهند.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
باید شعر گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل را درز بگیریم چون این آقا زاده بیان میکنه که چون رتبه کنکور والدینش خوب بوده از فضل اونها برخوردار شده. خدا آخر و عاقبت همه را ختم به خیر کند.
‍ ژن خوب و بد در ماجراي شهادت جوان 21 ساله، شهيد رضا- اولين ذبيخ فاطميون - و رانت خوارها و آقازاده ي مرفه بي درد خوب شناخته ميشه فقط بصيرت ميخواد كه ببيني.
Iran, Islamic Republic of
پدیده و تولید این ژن مافوق نمونه و ووالا را به همه آن تهرانی های عزیزی که ....ریختند و لیتسی به اصلاح طلبان رای دادند تبریک عرض میکنیم !! مبارکتان باشد و گوارای وجودتان این ژن !!!!
یزد
Iran, Islamic Republic of
بعضیا با سو استفاداز موقیتها وبا چپاول بیتالمال به جای که میرسند با فخر فروشی وحرفهای گنده .گندهشون سوهان روح مردم می شوند .
Iran, Islamic Republic of
ژن خوب به ژن خوب رای میده
کبوتر با کبوتر باز با باز
نیک بین
Iran, Islamic Republic of
سلام من همکلاس دوره رزیدنتی پوست خانم دکتر مروج مادر اقای عارف بودم . در باره این که مادرشان نمره اوا بود همین بس که ایشان با رانت از یه
رشته دیگه اومدند رشته پوست
naser
Iran, Islamic Republic of
از این ژن چه کارا که بر نمیاد!پدر وزیر ارتباطات وقت،پسر بیزینسمن ارتباطات!
حامد
Iran, Islamic Republic of
آقا زاده، اگه بابا نبود، يه بقالي هم به تو نميدادند كه بچرخاني
Iran, Islamic Republic of
...