پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

نگرانی آمریکا از خرید اس ۴۰۰ روسی توسط ترکیه

يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 535183
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بر این باور است که اگر ترکیه برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه مصمم باشد، این مساله یک نگرانی برای ایالات متحده خواهد بود.
نگرانی آمریکا از خرید اس ۴۰۰ روسی توسط ترکیه
به گزارش جهان نيوز به نقل از اسپوتنیک، جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنانی در نشست امنیتی آسپن تاکید کرد: اگر ترکیه واقعا مصمم به خرید سامانه های دفاع موشکی اس 400 از روسیه باشد، این مساله مایه نگرانی برای آمریکا خواهد بود.
بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: یک گزارش رسانه ای وجود داشته که البته درست نبوده است، ترکیه هنوز سامانه های دفاع موشکی اس 400 از روسیه خریداری نکرده است. اگر آنها واقعا برای خرید این سامانه دفاع موشکی مصمم باشند، مایه نگرانی خواهد بود ولی آنها هنوز این کار را انجام نداده اند.
روسیه تاکنون سامانه دفاع موشکی اس 400 را به چین فروخته است و مذاکره برای فروش این سامانه پیشرفته دفاع هوایی با ترکیه و هند در حال انجام است.
فکری آیسیک وزیر دفاع ترکیه اخیرا تاکید کرده است که مذاکرات برای تحویل سامانه های دفاع موشکی اس 400 از روسیه به مراحل نهایی رسیده است.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *