پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بستن مسجد الاقصی اعلام جنگ برضد مسلمانان

يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 535153
مردم فلسطین در اعتراض به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در بستن درب‌های مسجدالاقصی و ممنوعیت اقامه نماز در آن تجمع برگزار کرده و آن را به مثابه اعلام جنگ به مسلمانان دانستند.
بستن مسجد الاقصی اعلام جنگ برضد مسلمانان
به گزارش جهان نيوز به نقل ازتسنیم، برای اولین بار بعد ازسال 1969 نظامیان اشغالگر تصمیم گرفتند، در اقداماتی کم سابقه برضد مسجدالاقصی ورود به این مکان را به صورت کامل ممنوع اعلام کنند، حتی آنها اقامه و برپایی نماز در داخل مسجدالاقصی را ممنوع و وانمود کردند این اقدام واکنشی به عملیات شهادت‌طلبانه اخیر فلسطینیان است. این تصمیم باعث برانگیخته شدن واکنش‌های خشمگینانه فلسطینیان شده است، به گونه‌ای که وزارت اوقاف و امور دینی تجمع اعتراض‌آمیزی را به منظور اعلام همبستگی وحمایت از مسجد الاقصی برپا کرد و تجمع‌کنندگان اعتراض خود را نسبت به بسته شدن درب‌های مسجدالاقصی نشان دادند.

«احمد ابوحلبیه» رئیس نهاد بین‌المللی قدس و از فرماندهان حماس می‌گوید: این تجمع اعتراض‌آمیز در راستای فعالیت برای دفاع از مسجدالاقصی صورت می‌گیرد، ما می‌خواهیم از شهر قدس شریف اعلام حمایت کنیم، پیام ما خطاب به عرب‌ها و مسلمانان این است که برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی به پا خیزند، پیش از آن که همه چیز دیر شود، از این رو از نهادهای بین‌المللی و سازمان ملل و سازمان‌های جامعه مدنی وسازمان‌های خصوصی می‌خواهیم تا برای دفاع از مردم فلسطین و مقدسات اسلامی و فلسطینی به پا خیزند، چرا که این مراکز و حقوق بشر براساس قوانین بین‌المللی تحت حمایت اعلام شده‌اند، و قانون حقوق بشر هم بر این امر تاکید دارد.

بستن دروازه‌های مسجد الاقصی دربرابر نمازگزاران آن هم از سوی اشغالگران در برابر دیدگان جهان عرب و اسلام خود به مثابه اعلام جنگ است اعلام جنگی نه تنها برضد فلسطینیان بلکه اعلام جنگ به مسلمانان است.

«ابومجاهد» سخنگوی گردان‌های مقاومت فلسطین تاکید می‌کند: این امر به مثابه اعلام جنگ برضد تمام مسلمانان است، این اعلام جنگ به تمام کشورهای اسلامی است، این اعلام جنگ بر ضد هر کسی است که می‌گوید من جزو امت اسلامی هستم، در نتیجه امت اکنون وظیفه دارد در قبال هر آنچه در مسجدالاقصی مبارک روی می‌دهد از خود موضع‌‌گیری نشان دهد، در غیر این صورت امت روزی این مسجد را از دست خواهد داد و در نهایت کرامت و عزت امت هم از بین می‌رود، عزت و بزرگی امت در عزت و بزرگی مسجد الاقصی گره خورده است و مقاومت هرگز در قبال این جنایات ادامه‌دار و مداوم در قبال مسجدالاقصی دست‌بسته نخواهد بود.

اقدام نیروهای اشغالگر در حمله و یورش به مسجد الاقصی به صورت مستمر ادامه دارد خود به مثابه چالشی خطرناک است و باید از همان ابتدا به شدت وبا شجاعت تمام با آن برخورد می‌شد تا دشمن صهیونیست بداند الاقصی خط قرمز ماست.

تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای سرکوب جوانان فلسطینی انقلابی تلاش‌هایی است که شکست و بی‌ثمر بودن‌شان ثابت شده چرا که انتفاضه قدس همچنان ادامه دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *