جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش ایران به تحولات اخیر فلسطین اشغالی

يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 535152
دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: ایران از مواضع اخیر رهبران مقاومت فلسطین در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرده و قطع رابطه جنبش فتح با این رژیم اشغالگر را اقدامی ضروری می‌داند.
واکنش ایران به تحولات اخیر فلسطین اشغالی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی گفت: جمهوری اسلامی ایران از مواضع اخیر رهبران مقاومت فلسطین در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرده و قطع رابطه جنبش فتح با این رژیم اشغالگر را اقدامی ضروری می‌داند.

وی افزود: تظاهرات ملت مظلوم فلسطین در جمعه خشم نشان داد که آستانه صبر این ملت در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس به پایان رسیده و قوانین زورگویانه در قرار دادن محدودیت برای ورود به مسجد الاقصی برای صاحبان اصلی فلسطین، انتفاضه جدیدی را رقم خواهد زد.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین افزود: مسجدالاقصی متعلق به مسلمین بوده و حق مسلمانان بالاخص فلسطینیان است که برای انجام فرایض دینی در آن مکان مقدس حضور یابند و اعمال محدودیت برای ورود به این مکان مقدس خلاف قوانین بین‌المللی و تعهداتی است که رژیم غاصب صهیونیستی موظف به رعایت آن می‌باشد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل افزود: اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، رهبران فلسطینی را بر آن داشت تا جمعه را "روز خشم" اعلام کنند و ملت حق طلب فلسطین نیز به پا خواسته و برای حداقل حقوق خود، جهت ورود به مسجد الاقصی بپاخیزند. لیکن رژیم صهیونیستی تاب تحمل کوچکترین اقدام علیه جنایات خود را نداشته و به راهپیمایان تیراندازی کرده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به جنایت اخیر تل آویو اظهار داشت: شهید و زخمی شدن بیش از چهارصد فلسطینی جنایتی بزرگ و غیرقابل بخشش و نیازمند عکس‌العمل جدی و فوری مجامع بین‌المللی و کشورهای اسلامی است. تأسف بارتر آن است که رژیم صهیونیستی در سایه سکوت و یا همکاری برخی دولتها، پای را از این نیز فراتر نهاده و با ورود به بیمارستان‌ها تعدادی از مجروحان را نیز به اسارت برده است.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران از مواضع اخیر رهبران مقاومت فلسطین در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرده و قطع رابطه جنبش فتح با این رژیم اشغالگر را اقدامی ضروری می‌داند.

امیرعبداللهیان افزود: رژیم صهیونیستی بداند که این جنایات بی پاسخ نبوده و مقاومت و مردم فلسطین پاسخ این اقدامات جنایتکارانه را خواهند داد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همسو با ملت‌های مسلمان و آزاده جهان این جنایت را محکوم کرده و از مردم مظلوم فلسطین و مقاومت علیه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *