پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کم بارش‌ ترین نقطه ایران در سال جاری کجاست؟

يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 535142
در سال آبی جاری (از ابتدای مهر ماه ۹۵ تاکنون) متوسط بارش‌های کشور ۲۲۷ میلی‌متر بوده اما در این بین برخی نقاط کشور بسیار کمتر از این رقم و برخی نقاط بسیار بیشتر از این رقم بارش داشته‌اند.
کم بارش‌ ترین نقطه ایران در سال جاری کجاست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، متوسط بارندگی سالانه در پهنه گسترده ایران 250 میلی‌متر است در حالی که این میزان بارندگی به‌طور یکنواخت در سراسر کشور رخ نمی‌دهد.

در برخی نقاط ایران در طول سال کمتر از 100 میلی‌متر بارندگی داریم؛ این درحالی است که در برخی دیگر از نقاط کشور بیش از 1000 میلی‌متر در سال بارش به ثبت می‌رسد.

در سال آبی جاری (از ابتدای مهر ماه 95 تاکنون) متوسط بارش‌های کشور 227 میلی‌متر بوده اما در این بین برخی نقاط بسیار کمتر از این رقم و برخی نقاط بسیار بیشتر از این رقم بارش داشته‌اند.

کم بارش ترین نقطه ایران در سال آبی جاری با ثبت 20.4 میلی‌متر بارش ، زابل در استان سیستان و بلوچستان بوده است. پس از آن، شهر یزد (ایستگاه سنجش باران مرکز پژوهشی یزد) در استان یزد با ثبت 21.8 میلی‌متر بارش در رتبه بعدی کم بارش ترین نقطه ایران در سال آبی جاری قرار دارد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *