سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
نژاد علی:

صرفه جویی درمصرف سوخت بااجرای طرح پیمایش

چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب: 534469
مدیر سامانه هوشمند توزیع سوخت گفت: اجرای طرح پیمایش و توزیع سوخت گازوئیل بر اساس اسناد حمل می تواند موجب کاهش مصرف سوخت شود.
صرفه جویی درمصرف سوخت بااجرای طرح پیمایش

به گزارش جهان نيوز، علی اکبر نژاد علی مدیر سامانه هوشمند توزیع سوخت در خصوص سامانه جامع طرح پیمایش گفت: این طرح با هماهنگی وزارت کشور و سازمان راهداری صورت گرفته و از مهر ماه 94 طراحی آن انجام شد که به موجب آن توزیع سوخت بر اساس پیمایش خودرو صورت گیرد.
وی افزود: در فاز اول این طرح ، توزیع سوخت نفت و گاز براساس میزان عملکرد خودرو و مسافت طی شده بین شهرهای مختلف انجام گرفت که منجر به کاهش مصرف سوخت هم شد.
وی با اشاره به مصرف بالای سوخت در کشور اظهار داشت: در سال 93 میزان مصرف سوخت 51 لیتر در روز بود که با اجرای این طرح با کاهش 10 درصدی همراه شد و به حدود 42 لیتر رسید.
وی تصریح کرد: در طول مدت اجرای این طرح(سهمیه بندی سوخت) 2.9 میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت صورت گرفته که اگر با قیمت صادرات آن مقایسه شود حدود 3 هزار و100 میلیارد تومان صرفه جویی به دنبال داشته است.
وی با بیان اینکه از این پس برای خودروهای دارای سوخت گازوئیل اسناد حمل شکل خواهد گرفت گفت: همه خودروها موظفند تا در سامانه سازمان راهداری ثبت نام کنند که پس از آن برای آنها اسناد حمل ایجاد و فعالیت آنها براین اساس محاسبه خواهد شد و با توجه به میزان عملکرد، سهمیه تخصیصی سوخت به آن ها تعلق خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: طبق آمارها 500 هزار خودرو فعال در شهرها وجود دارد که تاکنون 200 هزار مالک خودرو ثبت نام کرده اند و مابقی نیز تا آخر مهرماه برای ثبت نام فرصت دارند و اگر ثبت نام انجام نشود از میزان سهمیه آن ها کاسته خواهد شد.
وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم از قاچاق سوخت جلوگیری و اهداف خود برای کاهش مصرف سوخت را محقق کنیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *