پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

مطهری: جزو امضا کنندگان سوال از رئیس‌جمهور بودم

سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب: 534231
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خود جزو امضا کنندگان سوال از رئیس‌جمهور در خصوص موسسات مالی و اعتباری بوده به برخی تلاشها از سوی هیئت رئیسه برای رفع ابهامات سوال کنندگان اشاره کرد و گفت که به تعویق افتادن ارجاع سوال به کمیسیون مربوطه تخلف بوده است.
به گزارش جهان نيوز، علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه طرح سوال از رئیس‌جمهور را امضا کرده است، گفت: کوتاهی بانک مرکزی در پدید آمدن مشکلاتی مانند موسسه کاسپین به خاطر نظارت ضعیف و عدم اطلاع رسانی به موقع روشن است و از طرفی مجلس نمی‌تواند از رئیس کل بانک مرکزی سوال کند چون ایشان از مجلس رای اعتماد نگرفته است؛ بنابراین نمایندگان راهی جز سوال از رئیس‌جمهور ندارند. اگرچه این مشکل از دولت قبل آغار شده است.

وی درباره علت به تعویق افتادن طرح از سوال از رئیس‌جمهور نیز گفت: هیئت رئیسه قصد داشت با برگزاری جلسه‌ای بین نمایندگان رئیس‌جمهور و چند تن از سوال کنندگان تفاهم و توافقی ایجاد کند که این کار به سرانجام نرسید.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: البته آیین نامه می گوید پس از تحویل سوال به هیئت رئیسه، سوال باید بلافاصله به کمیسیون مربوطه ارجاع شود و نماینده رئیس‌جمهور یک هفته فرصت دارد که به جلسه بیاید و در حضور نماینده سوال کنندگان پاسخ دهد. اگر پس از یک هفته همچنان تعداد امضا کنندگان نصاب لازم را داشته باشد رئیس‌جمهور یک ماه فرصت دارد که برای پاسخگویی به صحن مجلس بیاید.

مطهری همچنین تصریح کرد: به نظر من بهتر بود از همان ابتدا به جای جلسات غیر رسمی، آیین نامه اجرا و سوال باید هرچه زودتر به کمیسیون مربوط ارجاع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از قیمت مرغ و گوشت و پیاز و سیب زمینی و تحریم جدید و دستگیری برادر رئیس جمهور چه خبر ؟
Iran, Islamic Republic of
موضوع کاسپین مصداق بارز تضییع حقوق عامه و بی تدبیری و بی مدیریتی و افساد و درغگویی دولتی ها ست. دیگر مردم برایشان جناح رنگی ندارد
مطهری به شدت از جهت فهم گفتمان انقلاب اسلامی در رنج است او از کسانی که آیندگان در مورد او قضاوت خوبی نخواند داشت او کسی است مردد بین ماندن و رفتن