جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۱۵

آیا قالیباف با دلخوری از انتخابات کنار رفت؟/ چرا محمدباقر قالیباف، محمدرضا عارف نیست؟

سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 534056
رسانه های اصلاح طلب سعی دارند تا برای خنثی کردن اختلافات شدید در زمین خود با دولت، توپ را به زمین اصولگرایان بیاندازند و با تفرقه اندازی اوضاع را آرام کنند.
آیا قالیباف با دلخوری از انتخابات کنار رفت؟/ چرا محمدباقر قالیباف، محمدرضا عارف نیست؟
به گزارش جهان نيوز، در زمان انتخابات ریاست جمهوری و در حساس ترین زمان یعنی چند روز مانده به روز رای گیری، محمدباقرقالیباف از انتخابات به نفع آیت الله ابراهیم رئیسی کناره گیری کرد. در آن زمان گمانه زنی هایی درباره این کناره گیری زده می شد اما به طور رسمی نه قالیباف و نه اطرافیان وی واکنشی نشان ندادند.

حضور قالیباف در کنار رئیسی و اظهاراتی مبنی بر هدف مشترک برای شکست روحانی در انتخابات نشان از ارزیابی بلندمدت وی برای پیروزی و موفقیت جبهه اصولگرایان داشت. با این وجود اصلاح طلبان و حامیان دولت بسیار تلاش کردند که این کناره گیری را از روی اجبار و با دلخوری تبلیغ کنند. با گذشت نزدیک به دوماه از انتخابات رسانه های اصلاح طلب همچنان درشان بر یک پاشنه می چرخد و در تلاشند تا اختلافات و تفرقه افکنی را درمیان اصولگرایان تعمیق بخشند و از کوچکترین اظهارنظر یا بهانه ای در این راه استفاده می کنند. در همین راستا مصاحبه محمد دهقان، نماینده مجلس دهم و رئیس ستاد قالیباف مورد سواستفاده قرار گرفته و با گزیده گویی از تنها بخش هایی از آن به عنوان دلخوری قالیباف از کناره گیری و اجباری بودن آن یاد کنند.

اینگونه تحلیل ها در اوج اختلافات اصلاح طلبان و دولتمردان روحانی بی دلیل نیست. اینکه محمدرضا عارف در اظهارات صریحی از حسن روحانی خواسته تا به خاطر حمایت این طیف از وی و سهمشان در پیروزی، آنها را نیز در دولت آینده شریک کند و این سخنان با واکنش تند و حتی غیرحرفه ای رسانه های حامی دولت و برخی از اطرافیان روحانی نیز مواجه شده است. عبور از بحران پیش آمده نیازمند به وجود آوردن زمین های بازی جدید است و رسانه های اصلاح طلب این زمین بازی را اختلاف اندازی میان حامیان رئیسی و قالیباف دیده اند.

بدون شک کناره گیری قالیباف از انتخابات با کناره گیری عارف در سال 92 بسیار متفاوت است. عارف در بیانیه ای که صادر کرد، هیچ نامی از حسن روحانی نبرد و گلایه های وی و اطرافیانش از کنار کشیدن به نفع روحانی کاملا مشهود بود. این دلخوری و اجباری بودن انصراف از انتخابات تا به امروز نیز ادامه داشته که در جنگ مشهود میان حامیان عارف و اصلاح طلبان حامی دولت و اعتدالیون به اوج رسیده است. ولی شهردار تهران و آیت الله رئیسی براساس سازو کاری که جمنا طراحی کرده بود، حرکت کردند و در صورتیکه جمنا بر کناره گیری رئیسی به نفع قالیباف نظر می داشت ، این اتفاق به سادگی رخ می داد. آیت الله رئیسی حتی عنوان داشته بود که پس از کناره گیری تا آخرین لحظه به نفع نامزد باقی مانده تلاش خواهد کرد. حال این اتفاق برعکس روی داد و قالیباف و ستادش به نفع رئیسی تا لحظه آخر به حمایت و تبلیغ وی ادامه دادند. در حالیکه ستاد عارف پس از کناره گیری کلا تعطیل و هیچ اقدامی به نفع روحانی انجام ندادند.

بنابراین اینکه مدعیان اصلاح طلبی از کناره گیری قالیباف، آنهم پس از دوماه پس از انتخابات قصد داشته باشند همچنان ماهی خود را از آبی که خود قصد گل آلود کردنش را کرده اند، بگیرند، نشان از حربه ای دارد که اصولگرایان به هیچ وجه نباید در این دام گرفتار شوند. اینک فصل ادامه اتحادی است که در انتخابات شکل گرفت و پس از ریکاوری و تجدید قوا باید با اراده و انگیزه بیشتری ادامه پیدا کند. این موضوعی است که رقبای اصولگرا به هیچ وجه خواهان آن نیستند و سواستفاده آنها از برخی اظهارنظرهای ساده گویای این واقعیت است.

اما درپایان باید عنوان کرد دو نامزد اصلی اصولگرا در این انتخابات و پس از آن، دو چهره برجسته، توانا و کارآمدی هستند که به شدت به دنبال خدمت رسانی به مردم اند. در حالیکه قالیباف هفته های آخر خود را سپری می کند شاهد افتتاح ابرپروژه هایی هستیم که در کشور بی نظیرند و در آن سو نیز آیت الله رئیسی بدون هیچ ادعا و خودنمایی به همان کمک به محرومان و مستضعفین ادامه می دهد در حالیکه رسانه ها و فعالین اصلاح طلب و دولتی این اقدامات را انتخاباتی می دانستند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من که خیلی عاشق این مدیر جهادیم کاش رئیس جمهور میشد
Iran, Islamic Republic of
واقعا دیگر روشهای اصلاح طلبان برای مردم راه گشا نیست. کار و جهاد و مردم داری و محروم پرستی و محروم نوازی بصورت میدانی و اجرایی و اداری راه حل مشکلات است
Iran, Islamic Republic of
"به شدت به دنبال خدمت رسانی به مردم اند" رو خوب اومدي!
تمنا
Iran, Islamic Republic of
آنها اشتباه میکنند ما طرفداران رئیسی و قالیباف متحد هستیم آنها میخواهند بین ما تفرقه افکنی کنند چون از متحد بودن ما میترسند ما همه دست در دست هم هستیم . سلام بر رئیسی درود بر قالیباف . عشق ما -عشق ما -سید و سردار ما .....
Iran, Islamic Republic of
بنظر من اگه رئیسی به نفع قالیباف کنار می رفت شاید نتیجه جور دیگر بود
افشین
Iran, Islamic Republic of
اصلا ورود اقای قالیباف به عرصه انتخابات اشتباه بود چون ایشان چند بار بختشان را امتحان کرده بودند و باید سر پست خود باقی میماند شاید ایشان شکست در انتخابات شورا ها را پیش پیش بینی کرده بودند که پست شهر داری را بیخیال شدند .کنار کشیدند ایشان ار انتخابات خود ضربه روحی بزرگی بود به طرفداران ایشان البته اقای قالیباف مثل عارف کنار نکشید و نفر انتخابی خود را برای ریاست جمهوری علنی اعلام کردند . تا قبل کنار گیری ما به اقای جهانگیری ایراد میگرفتیم که ایشان فقط نقش بازی میکنند تا ساعت بیشتری وقت tvبگیرند اما یک دفهه ما خودمان ایرادی که چند بار در بحثهای تلوزیونی از جهانگیری میگرفتیم راخودمان اجرا کردیم بر عکس خیلی ها که میگویند با کناره گیری اقای قالیباف از کاندیداتوری رای های بیشتری به اقای رئیسی رسید من نظرم این است که اگر ایشان از اول شرکت نمیکردند مطمعا ارای اقای رئیسی بیشتر میشد و موج دو دلی و سر در گمی در میان اصو لگرایان به جود نمی امد بسیاری در کلام از این کار راضی بودند ولی در عمل برعکس عمل کردند و باعث شد طیف بسیاری از مردم ا سر خورده شوند واصلا شرکت نکنند . برای اقای قالیباف در پستهای جدیدشان ارزوی موفقیت میکنم
Iran, Islamic Republic of
اصلا ایشان کاریزمای دکتر عارفو نداره عارف ادم بسیار با سواد و محجوب میباشد و ایشان در علم انگشت کوچیکه عارفم نمیشن دکترای برق مخابرات از خارج و دکترای جغرافیایی سیاسی اونم با سهمیه و .،. قابل مقایسه نیست
Iran, Islamic Republic of
ما که هر چه میبینیم این است که عارف روز به روز منزوی تر می شود. دیگر حتی خبری از ریاست یک دانشگاه هم نیست
Iran, Islamic Republic of
دوستان من که قانع شدم عارف باسوادتره
آخه استدلال از این قویتر که دکترای برق مخابرات از خارج داره !!!!!!!!!!
کمر علم با این استدلال شکست
Iran, Islamic Republic of
بنظرم هر چه از نظر علمی در حد خوبی هستن حداقل از جناب روحانی بهترن
آرمان
Iran, Islamic Republic of
سواد تنها مدرك تحصيلي نيست به خصوص آن كه فريدون ها راحت مي توانند دكتري بگيرند.
سواد يعني نگذاري ليستي به اسم تو ببندند كه به كام خودشان است.صندلي 2 ميليارد ناقابل...
Iran, Islamic Republic of
یک کار عاقلانه هم که پس از سالها اصول گراها برای وحدت و پیروزی انجام داده اند را نباید با انگشت گذاشتن بر برخی نقاط ضعف ، بی خاصیت نشان داد! حالا حالا ها باید استقامت بخرج داد و اصول گراها سر میز مذاکره و بحث بنشینند و از مراحل مختلف فراز و فرود ها بگذرند تا بتوانند موجبات جلب الطاف الهی و مردمی را فراهم کنند
Iran, Islamic Republic of
ببخشید جمنا چکاره بود این وسط؟؟؟؟ آقای رییسی که حتی یکبار هم خودشون رو منتسب به جمنا ندوستند. این چه حرفی بود لا به لای این متن !!!!
آرمان
Iran, Islamic Republic of
دوستان جمنا شايد نتيجه ي دل خواه را نداشته اما در جريان اصولگرايي بي سابقه است...
اتحاد جريان هاي گسترده اصولگرايي اتفاق كوچكي نبوده اتفاقا ادامه ي فعاليت جمنا امروز و فردا يك ضرورت است.
Iran, Islamic Republic of
شما فازتون چیه دقیقا؟آخه قالیباف بود و نبودش چه تفاوتی با هم داشت؟عارف اگر کنار رفت لاقل روحانی پیروز شد ایشون که کناره گیری کرد رسایی انتخاب نشد خودشم شهرداری رو از دست داد