جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۹

دفاع کرباسچی از نظام در مقابل bbc فارسی

سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 534022
در آمریکا که پسر رئیس‌جمهور اتهام جاسوسی برای شوروی(روسیه) را دارد شما تعبیر «جنگ قدرت» نمی‌کنید
دفاع کرباسچی از نظام در مقابل bbc فارسی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی و از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً در یک گفت‌وگوی تصویری با شبکه بی‌بی‌سی فارسی و با موضوع احضار حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور روحانی شرکت کرد.
در این گفت‌وگو که «اکبر گنجی» از چهره‌های خارج‌نشین جریان سیاسی خاص هم در آن حضور داشتند، دیالوگ‌های جالبی میان کرباسچی با اکبر گنجی و مجری بی‌بی‌سی فارسی شکل گرفت.
اکبر گنجی در این برنامه پس از توضیحات کرباسچی درباره احضار فریدون و تحقیقاتی که به منظور شفاف‌سازی پرونده از وی صورت می‌گیرد، گفت:
این بازداشت مصداق جنگ قدرت در جمهوری اسلامی و نزاع بر سر منابع کمیاب قدرت و ثروت است.
او سپس در اشاره به ماجراهایی مثل مدرک تحصیلی رئیس‌جمهور روحانی، انتقادها از قرارداد توتال و لغو سند ۲۰۳۰ گفت: اینها به جان حسن روحانی افتاده‌اند!
در ادامه برنامه و پس از اظهارات گنجی اما کرباسچی با لحن جدیدی شروع به صحبت کرد.
دبیر کل حزب کارگزاران در اشاره به حرف‌های گنجی گفت: بی‌بی‌سی و کسانی مثل آقای گنجی که مدت‌ها از ایران دور بوده‌اند، هنگامی که قوه قضائیه قصد دارد درباره یک پرونده تحقیقاتی داشته باشد، فوراً می‌گویند: جنگ قدرت!
کرباسچی افزود: اما الآن در آمریکا که پسر رئیس‌جمهور اتهام جاسوسی برای شوروی(روسیه) را دارد شما تعبیر «جنگ قدرت» نمی‌کنید...
در این هنگام مجری برنامه شروع به صحبت در میان کلام کرباسچی کرد که او واکنش نشان داد و گفت:
«گوش بده آقای... مدام نخواهید که حرف مرا قطع کنید. دوباره (تو) اومدی پشت تلویزیون؟ بگذارید صحبت بکنم. شما می‌خواهید حرف مرا لوث کنید. شما وقتی که در آمریکا مسئله‌ای پیش می‌آید نه درباره‌اش معرکه می‌گیرید، نه تبلیغات می‌کنید، نه با این و آن صحبت می‌کنید و نه بحث جنگ قدرت را مطرح می‌کنید.»
این فعال اصلاح‌طلب افزود: در آنجا می‌آیند ایمیل رقیب را به راحتی هک می‌کنند و بعد هم راحت می‌گویند این‌ها در یک نظام دموکراتیک رخ داده است. ولی وقتی در جمهوری اسلامی ایران خیلی شفاف می‌آیند، می‌گویند برادر رئیس‌جمهور، پسر فلانی و یا هر کس دیگری اگر شکایتی درباره‌اش هست، باید خیلی شفاف برود و درباره‌اش توضیح بدهد-جنجال می‌کنید-.
*اگرچه نقدهایی به برخی مواضع و رفتارهای سیاسی آقای کرباسچی وارد است اما این صحبت‌های وی قابل تحسین است.
پیش از این نیز «صادق زیباکلام» هم در یک مصاحبه با شبکه الجزیره که چند سال قبل صورت گرفت، اظهارات مهمی را در دفاع از نظام اسلامی بیان کرد.[۱]
او سپس در واکنش به انعکاس مطلوب صحبت‌هایش در دفاع از نظام اسلامی به رسانه‌ها گفته بود: «من وقتی پای نظام و تمامیت انقلاب پیش بیاید، از صدتا حزب‌الهی و انصار حزب‌الهی، انصاری‌تر و حزب‌الهی‌تر هستم».[۲]

1_ mshrgh.ir/150743
2_ http://khabarfarsi.com/n/3307703
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Lao People
خیلی خوبه که هر کسی با هر سلیقه ی حزبی بیاد از نظام و انقلاب دفاع کنه،ما قدردانی میکنیم،اما باید توجه کنیم که بعضی از همین دوستان با صحبتهای دشمن شاد کن آب به آسیاب دشمن میریزن و از منافقین تا سلطنت طلبها تا امریکا و اسرائیل رو به سرنگون کردن نظام امیدوار میکنن،این آقایون مواظب حرفهاشون اگه باشن نیازی به دفاع نیست
Iran, Islamic Republic of
اينه ه ه ه ه ه ه دمش گرم خوشم اومد...با اينكه از خودي ها و هم خانوادگيها خيلي حرف خورد ولي بيرون از خونه از خانواده دفاع كرد.نشون داد كه خانواده داره و احترام خانوادگي رو بلده....
amir
Iran, Islamic Republic of
با سلام،
ضمن تشکر از این کلام بجا و شایسته، بنده به سهم خود و بعنوان یک اصولگرا عرض میکنم که اگر دفاع ایشان از ته دل بوده باشد، انشاءا... که خداوند عالم خطای اظهار نظر پیشین آقای کرباسچی (عطف به شهدای مدافع حرم) را در مقابل این دفاع جانانه عفو فرمایند. آمین.
یا علی
Iran, Islamic Republic of
اگر همه حرفهای درست زیباکلام و کرباسچی و ... را روی هم بریزید میشود منطق اصول گرایان. من به روش اصولگرایان کار ندارم ولی دفاع از نظام در مقابل اجنبی برانداز و ابراز ایرادها در درون روش اصول گرایی و اصلاح طلبی است
Iran, Islamic Republic of
ایول به ایرانی ....
Iran, Islamic Republic of
جالب بود
سروش
Iran, Islamic Republic of
این کار شماها تعریف از یک حرکت سنجیده رقیب اگر ادامه پیدا کندتهمت ها را از شما و مثل شماها می زداید، متاسفانه انعکاس خبرهای فقط نفع همگروه ها و انعکاس خبرهای منفی از گروه رقیب باعث کمرنگ شدن سایت های خبری اصول گرایان در ذهن مردم شده و باعث پیش داوری های ذهنی نسبت به آنان شده است.
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شكر فقط شما بپسنديد
افشین
Iran, Islamic Republic of
کاشکی متن مصاحبه و یا فیلم انرا نیز میگذاشتید