کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام محدثی مطرح کرد

ضرورت ترک گناه قبل از درخواست توبه

26 تير 1396 ساعت 17:29

حجت‌الاسلام محدثی به بیان چرایی اهتمام به گناه نکردن به جای اهتمام به توبه می‌پردازد.



به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام جواد محدثی، کارشناس برنامه «منشور امیر» شبکه رادیو معارف در مورد حکمت 170 نهج‌البلاغه امیرالمومنین (ع)« تَرْكُ الذَّنْبِ أَهْوَنُ مِنْ طَلَبِ الْمَعُونَةِ ؛ ترک گناه آسان تر از در خواست توبه است.» گفت:‌ انجام گناه یک بیماری روحی و اخلاقی است و به این جهت باید به نوعی از آن پیشگیری کرد؛ چرا که هزینه پیشگیری آسانتر، راحتتر و کمتر از درمان است.
وی با بیان اینکه پیشگیری از گناه این است که انسان گناه نکند تا انسان نیاز به توبه یا ابزاری که انسان را از عواقب انجام گناه مصون دارد نداشته باشد گفت:‌ پیشگیری نه تنها آسانتر است بلکه اطمینان بخش تر نیز هست.
حجت‌الاسلام محدثی در چرایی اینکه ترک گناه آسانتر از طلب توبه است گفت: به این جهت که ممکن است به دلایل مختلف  گناهی که انسان مرتکب شده است جز گناهانی باشد که توفیق توبه کردن را از فرد سلب کند و توبه نصیب فرد نشود و بار گناه همچنان بر دوش انسان بماند.
وی با بیان اینکه گاهی نیز انسان توبه می‌کند اما توبه انسان توبه واقعی نیست چراکه از ته دل صورت نمی‌گیرد چراکه نفس انسان همچنان به دنبال لذت آن گناه است و تصمیم جدی برای ترک آن گناه ندارد و پس از مدتی مجدد آن گناه را مرتکب می‌شود.
حجت‌الاسلام محدثی با بیان اینکه گاهی توبه واقعی نیز صورت می‌گیرد اما اثرات آن گناه همچنان باقی می‌ماند گفت:‌ انسان باید اراده «نه گفتن» به شیطان را در مقابل وسوسه های شیطان در خود تقویت کند.
وی با بیان اینکه مقابله با وسوسه شیطانی و گناه جهاد اکبر است گفت: اگر انسان از ابتدا به گناه نه بگوید خودش و آینده‌اش را تضمین کرده است تا اینکه آن را به آینده محول کند که آیا شرایط توبه مهیا شود یا خیر.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 533958

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/533958/ضرورت-ترک-گناه-قبل-درخواست-توبه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com