کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امضای دو قرارداد برای رفع آلودگی هوا

26 تير 1396 ساعت 15:27

نشست خبری اصحاب رسانه با مسئولان سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن در محل دفتر جایکا در تهران برگزار شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، در این نشست خبری که در محل دفتر جایکا در خیابان ولی‌عصر تهران برگزار شد رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی حضور داشتند.«یوکیهارو کوبایاشی»(Yukiharu Kobayashi) نماینده ارشد این سازمان در ایران در این نشست که با هدف معرفی پروژه‌ها و برنامه تور مطبوعاتی این سازمان در ایران برگزار شد به تشریح برنامه‌های این سازمان ژاپنی در ایران پرداخت.

«کوبایاشی» که کار خود را به عنوان نماینده ارشد "جایکا" از فروردین ‌سال جاری آغاز کرده  با اشاره با ماهیت و هدف دولت ژاپن از دنبال کردن این پروژه تحت عنوان جایکا که در نقاط مختلف جهان در حال اجرایی شدن است گفت: "پیش از اینکه به ایران بیایم ذهنیت دیگری از ایران و مردم این کشور داشتم اما بعد از حضور در ایران و برخورد با مردم مهربان و صمیمی این کشور ذهنیت من کاملاً درباره این کشور تغییر کرد."

«یوکیهارو» هدف از پروژه جایکا را رساندن کمک‌های توسعه‌ای ژاپن به دیگر کشورها عنوان کرد و گفت که این کمک‌ها با 3 شیوه در اختیار کشورهای مقصد قرار می‌گیرد.اعطای وام، کمک‌های بلاعوض (بیشتر در حوزه سلامت و بهداشت و درمان) و کمک‌های فنی و تکنیکی(حضور متخصصان ژاپنی) سه روشی بودند که نماینده ارشد این سازمان ، تحت عنوان شیوه‌‌های کمک‌رسانی جایکا به کشورهای مقصد به آنها اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از برداشته شدن تحریم‌ها فعالیت‌های جایکا رد ایران بیشتر از قبل در حال پیگیری و اجرایی شدن است و طی ماه‌های اخیر 200 متخصص ژاپنی در ایران حضور پیدا کردند و از ایران نیز حدود 150 نفر از سازمان‌های مختلف برای آموزش به ژاپن سفر کرده‌اند.

«کوبایاشی» با اشاره به برخی فعالیت‌های و پروژه‌های سازمان متبوعش در ایران ، از آغاز همکاری‌های این سازمان با شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در قالب دو پروژه جدید خبر داد.به گفته وی، "آغاز همکاری‌های جایکا با این شرکت زیرمجموعه شهرداری تهران به سال 1373 و با تمرکز بر روی موضوع مونواکسیدکربن برمی‌گردد اما در پروژه‌های جدید روی موضوعاتی همچون دی اکسید گوگرد و مشتقات نیتروژن نیز کار خواهیم کرد."

این نماینده ارشد جایکا با نزدیک دانستن امضای این قراردادها با شرکت کنترل کیفیت‌هوای تهران، اعزام نیروهای متخصص، کمک‌های مالی و ارائه تجهیزات سخت‌افزاری فنی در قالب یک وام بلاعوض را از برنامه‌های جایکا در رابطه با این دو قرارداد با طرف ایرانی مطرح کرد.

وی با اشاره به برخی همکاری‌های این سازمان با سازمان محیط زیست کشورمان در زمینه رفع مشکل آلودگی هوای شهر تهران، بررسی و ارزیابی دقیق از آلاینده‌‌‌های هوای پایتخت را از اصلی‌ترین برنامه‌های جایکا در راستای بهبود وضعیت هوای تهران دانست.

در این نشست «جینیا میزوتانی»(Jinya Mizutani) مسئول روابط عمومی جایکا و «وحید خیرالامور» کارشناس برنامه ارشد این سازمان نیز حضور داشتند و «کوبایاشی» را در ارائه و تشریح برنامه های این سازمان زیرنظر وزارت خارجه ژاپن را همراهی می‌کردند.

به گفته «خیرالامور» یکی از برنامه‌های جایکا در ایران، پروژه محیط زیستی در منطقه آزاد قشم است که بهبود معیشت جوامع محلی، حفاظت از منابع طبیعی جزیره و توسعه جزیره دوستدار با محیط زیست از اهداف اصلی این پروژه هستند.
این پروژه 3 ساله از سال 2015 آغاز شده و رویکرد آن افزایش تنوع زیستی با استفاده از اصول ساتوئومی و ساتویاما، افزایش صنعت صادرات محلی از طریق بخش‌های صنعتی و تولید محصولات و امکانات بوسیله تکنولوژی دوستدار محیط زیست است.

در پایان «میزوتانی» با علام در پیش بودن تور مطبوعاتی جایکا در منطقه آزاد قشم، از خبرنگاران و اصحاب رسانه درخواست کرد در این تور مطبوعاتی که با هدف آشنایی رسانه‌های ایرانی و خارجی با این پروژه جایکا برگزار می‌شود شرکت کنند.
 


کد مطلب: 533931

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/533931/امضای-دو-قرارداد-رفع-آلودگی-هوا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com