کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پست جدید مهدی طارمی در ستاد پیگیری برجام

26 تير 1396 ساعت 12:53

سیاست خارجی هر کشوری ارتباطی تنگاتنگ با عزت ملی و منافع آن کشور دارد. ازاین‌رو رفتار دستگاه دیپلماسی همواره زیر ذره‌بین رسانه‌ها و مردم قرار دارد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مشرق؛ در سال‌های اخیر، مذاکرات هسته‌ای و برجام در صدر اخبار رسانه‌ها قرار داشته است. متأسفانه رفتار دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم در موضوع برجام با اشتباهات فراوانی همراه شد و در نهایت به اذعان کارشناسان و مقامات ارشد دولت، تقریباً هیچ دستاوردی برای کشورمان در پی نداشت.
در میان اعضای دستگاه دیپلماسی، عباس عراقچی مسئولیت ویژه‌ای بر عهده دارد. وی رئیس ستاد پیگیری برجام است. پس از امضا و اجرای برجام، آمریکا به دفعات به صورت فاحش برجام را نقض کرده است. این عهدشکنی هر روز ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد. در ماه‌های اخیر و علی‌الخصوص در مقاطعی که مقامات آمریکایی با گستاخی برجام را لگدمال می‌کردند، رسانه‌ها پیگیر بودند تا مواضع مبتنی بر عزت و منافع ملی آقای عراقچی را منعکس کنند و متأسفانه در اکثر مواقع عراقچی در دسترس نبود و در میان رسانه‌ها حاضر نمی‌شد؛ اما در هیاهوی سونامی عهدشکنی آمریکا در اجرای برجام، خبر عجیبی منتشر شد؛ «عراقچی از طارمی خواهش کرده است تا در پرسپولیس بماند». هیچ‌کس منکر این موضوع نیست که یک مقام دولتی هم می‌تواند علایق ورزشی داشته باشد اما غیبت عراقچی پس از عهدشکنی‌های آمریکا-که ظاهراً به یک‌روال تبدیل‌شده است- و پیگیری مسائل ورزشی در همین برهه، به‌نوعی توهین به شعور مردم و با عرض معذرت، کوتاهی در پیگیری حقوق کشورمان است.
روزنامه آرمان نیز که پیش‌ازاین مدیرمسئولش اذعان کرده بود که در طول مذاکرات، مسئول بزک برجام بوده است در مطلبی با عنوان «طارمی خیال عراقچی را راحت کرد» نوشت: «نکته بعدی که باید بدان اشاره کرد علاقه سیاسیون به ورزش است. چند روز قبل که هنوز حضور طارمی در پرسپولیس قطعی نشده بود عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان و البته عضو تیم مذاکره کننده ایران ابراز تمایل کرده بود آقای گل لیگ در پرسپولیس بماند! تمام چهره‌های سیاسی به یکی از تیم‌های استقلال یا پرسپولیس علاقه دارند اما برخی آن را بیان می‌کنند و برخی هم نه. حالا حتماً آقای عراقچی با پرسپولیسی ماندن طارمی یک نفس راحت کشیده تا با نیروی بیشتری به دنبال برجام باشد.
پیشنهاد می‌کنیم که پست جدیدی در ستاد پیگیری برجام برای طارمی در نظر گرفته شود، بلکه آقای عراقچی با نیروی بیشتری، برجام را پیگیری کند!


کد مطلب: 533894

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/533894/پست-جدید-مهدی-طارمی-ستاد-پیگیری-برجام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com