شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱۳
مجید قناد:

اجازه دهند در بحث آموزش جنسی فراتر برویم!

دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 533872
مجید قناد درباره لزوم آموزش‌ ایمنی جنسی به کودکان در رسانه و اینکه تلویزیون تا چه میزان خود را موظف می‌داند مسائل آموزشی را پررنگ‌تر به کودکان آموزش دهد مطالبی را بیان کرد.
اجازه دهند در بحث آموزش جنسی فراتر برویم!
به گزارش جهان نيوز، این برنامه‌ساز پیشکسوت تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس رسانه ایسنا گفت: تلویزیون رسانه‌ای است که باید به شکل خاص خود این آموزش‌ها را به کودکان ارائه دهد؛ به عنوان مثال در برنامه‌هایی که تاکنون داشته‌ایم تلاش کرده‌ایم، قدرت نه گفتن را به مخاطب کودک یاد بدهیم؛ اینکه کودک بتواند در برابر درخواستی که از او می‌شود این قدرت را داشته باشد که پاسخ دهد البته باید این جنس مسائل پله پله شکافته شود.

قناد با تاکید بر اینکه آموزش برای کودکان در وهله‌ی اول باید از طریق خانواده کودک صورت بگیرد، گفت: آموزش‌های اولیه ایمنی جنسی باید در وهله‌ی اول از سوی والدین و خانواده‌ها به کودک اطلاع‌رسانی شود؛ چراکه بسیاری از مسائل از خود خانواده نشأت می‌گیرد. بنابراین والدین باید با ظرافت خاص بچه‌ها را با این مقوله آشنا کنند.
این برنامه‌ساز قدیمی تلویزیون با اعتقاد بر اینکه تلویزیون هم به عنوان یک معلم می‌تواند نقش موثری در آموزش کودکان ایفا کند، بیان کرد: تلویزیون باید اجازه بدهد تا برنامه‌سازان ما تا جایی که احساس کنند به جایی لطمه‌ نمی‌خورد، بازتر حرف بزنند و در برخی مباحث آموزشی فراتر پیش بروند. رسانه مثل یک معلم است و می‌تواند با حضور کارشناسان به خوبی بچه‌ها را آموزش دهد. به راحتی می‌توان با بچه‌هایی که در مسابقات تلویزیونی شرکت می‌کنند، فراتر از این مسائل حرف زد اما برخی اوقات فکر می‌کنیم این عیب است و نباید به این مسائل پرداخت. به همین دلیل بارها و بارها در برنامه‌های تلویزیونی حاشیه‌هایی از این قبیل پیش آمده است که مجری تلویزیون به دلیل ترس از حاشیه‌های پیش‌آمده نتوانسته است مسائل را موشکافانه و با احتیاط جمع کند.
وی با تاکید بر اینکه ضرورت انتقال آگاهی و آموزش ایمنی به کودکان در برنامه‌های کودک بسیار احساس می‌شود، گفت: شاید اگر پیش از این کودکان را آگاهتر کرده بودیم و قدرت نه گفتن را به آنها آموزش می‌دادیم، کودکی مثل آتنا که توسط دوست پدرش ربوده شد، به خوبی می‌توانست قدرت نه گفتن را نشان بدهد؛ بنابراین وظیفه ما رسانه‌ها اینجاست که سنگین‌تر است.

قناد سپس با یادآوری اینکه مدرسه و رسانه هر کدام در نوع خود می‌توانند آموزش‌های لازم را به کودکان ارائه دهند، اظهار کرد: در وهله اول جای آموزش مسائل ایمنی جنسی برای کودکان، در خانواده است.
این مجری برنامه‌های کودکان درباره نقش تلویزیون در آموزش مسائل ایمنی جنسی به کودکان، تاکید کرد: این میزان آموزش به کارشناسان تلویزیون برمی‌گردد. صداوسیما کارشناسانی دارد که با آموزش و پرورش و برنامه‌سازان در ارتباط هستند و ما به عنوان برنامه‌ساز در حد خودمان می‌توانیم به خردسالان، کودکان و نوجوانان آموزش‌های لازم را بدهیم اما در نهایت بهترین راه پیشنهاد کارشناسان است که با همکاری سایر ارگان‌ها به ما هم دیکته کنند که با چه شیوه‌هایی مسائل را به کودکان آموزش دهیم و در این میان تجربه تهیه‌کننده، کارگردان و مجری برنامه تلویزیون لازم و ضروری است.

قناد در پایان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دیگر اتفاقاتی از جنس آتنا در کشورمان رخ ندهد، گفت: این اتفاقات دل آدم را به درد می‌آورد و بیش از هر چیزی نشأت‌گرفته از خود خانواده‌هاست چرا که بیش از هر کسی آنها می‌دانند بچه‌هایشان چه جایگاهی دارند و چگونه باید آموزش ببینند. همه اینها تلنگری است که خانواده‌ها و برنامه‌سازان بیشتر آگاه شوند و پله پله این آموزش صورت بگیرد، از خانواده شروع می‌شود تا مهد کودک، مدرسه و دانشگاه هر کدام از این مقاطع باید به میزان خود آگاهی‌های لازم را به فرد ارائه دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا یک عده آدم کم فهم میخوان معصومیت بچه ها رو از شون بگیرن ؟ چرا ؟
Iran, Islamic Republic of
هیچکس نیست که از کودکی به غارت رفته کودکان در غرب و ورود اجباری انها به دنیای بزرگسالان دفاع کند.در زمانی که نه جسم ونه روح ونه فکر کودک در استانه ورود به این موضوعات نیست ،این تجاوز اشکار به قلمروی معصومیت انان است.
Iran, Islamic Republic of
اگه آموزش جنسی به خردسالان کمکی به حل موضوع میکرد ،الان در غرب که از کارتون تا فیلم تا مدرسه تا درودیوار و...همه وهمه دارند این موضوعات را اموزش میدهند ،نباید یک مورد تجاوز به کودک یا بزرگسال داشته باشیم! در صورتیکه این موارد در غرب انقدر زیاد است که حتی در دانشگاه (خوداوباما یکبار اعلام کرد که از هر پنج دختر ورودی داشنگاه ،سه نفر مورد تجاوز قرار میگیرند ) وارتش امریکا (26000مورد سالانه تجاوز به مردان ! نه فقط زنان )دارد.ایمان است که میتواند بشر را ادم کند نه اموزش !
Iran, Islamic Republic of
بارداری ناخواسته نوجوانان در دبیرستان انقدر در امریکا واروپا عادیه که خیلی راحت ازش سریال میسازند.بارداری حتی در سنین 11-12 سال متعدد گزارش میشود ومیتونید سرچ کنید.هیچکس هم در ایران از خودش نمیپرسه محتوای سند2030 لااقل پنجاه ساله در غرب رسما اجرا میشه ،پس این همه اموزش چرا به جائی نرسیده است ؟
اداهای روشنفکری چندش اور بس است !
Iran, Islamic Republic of
در فرانسه سالهاست همراه با شیر مادر! اموزش جنسی هم شروع میشود از مهد تا مدرسه تا تلویزیون وبرنامه های کودک! اخرش این میشه که تجاوز اونقدر عادیه که همه سال گذشته در خبرها شنیدیم که پشت سر هم در اماکن عمومی تجاوز صورت میگرفت ومردم تماشا میکردند! اخرش قانون گذراندند که هر کس هنگام دیدن این صحنه به فرد قربانی کمک نکنه ،چندهزار یورو جریمه میشه ! دین مردم وموارد حجاب وعفاف رو ول کردیم ومیخواهیم راه رفته وبه ثمر نرسیده دیگران رو دنبال کنیم.
جواد
Iran, Islamic Republic of
شما دیگه چرا اقا قناد
جواد
Iran, Islamic Republic of
ایا تربیت و فرهنگ اسلامی ایرانی بچه ها تمام شده و فقط مسائل جنسی برای فرزندانمان معضل شده واقعا" که جای سوال داره و در ضمن اینگونه افراد با این طرزفکر باید از برنامه سازی برای بجه ها حذف بشوند
سلطان
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم تخصص این آقا چیه که وارد این مقولات میشه او فقط یک مجری برنامه کودک است
دردناکتر اینکه نظرات این دسته افراد مطرح میشه
بابا تو بگو یک و یک و دو ...
Iran, Islamic Republic of
"شاید اگر پیش از این کودکان را آگاهتر کرده بودیم و قدرت نه گفتن را به آنها آموزش می‌دادیم، کودکی مثل آتنا که توسط دوست پدرش ربوده شد، به خوبی می‌توانست قدرت نه گفتن را نشان بدهد" !!!

آنچه از ماجرا روایت شده ، این است که اتفاقا آتنا حساب جیغ کشیده و داد و فریاد کرده (!) دیگه باید چه کار میکرده ! شما و کسانی که سوءاستفاده میکنند بگویید وقتی یک نفر یک بچه را می رباید و بچه زروش به آن فرد نمی رسد ! جیغ و فریاد هم می زند اما موفق نمیشود ... دقیقا باید چه آموزشی به بچه داد!!!

کاری به درستی و غلطی حرف شما نداریم ! اما این حرفتان هیچ ارتباطی به ماجرای اخیر ندارد ! لطفا برای جا انداختن حرفتان دروغ گویی نکنید .
United States
اینها دردشون چیر دیگریست
جواد
Iran, Islamic Republic of
مشکل این است که سعی دارند اصل ارتباط را قبح زدایی کنند و بگویند آنچه در غرب به عنوان تجاوز جنسی اتفاق می افتد ناشی از عدم رضایت است . اما در صورت رضایت طرفین تجاوزی صورت نگرفته است!!!!!!
مغالطه
Iran, Islamic Republic of
یک مغالطه عجیب!
یعنی اگر آتنا مثلا این مسائل را میدانست مصون بود!!!! و مورد تجاوز نبود؟!!!! مثل اینکه تو اگر بدونی چطوری میکشند کشته نخواهی شد!
اول میان اشتهای کاذب و سیری ناپذیر برای افراد جامعه درست میکنند
مرتب به برنامه های اختلاط زن و مرد در مراکز مختلف دامن میزنند
بعد وقتی با این کارها افتضاح درمیاد با یک برنامه جدید دیگر که آسیب های جدیدی داره میان خرابی قبلی رو درست کنند
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیما می تواند به والدین بچه ها آموزش دهد که فرزندانشان بخصوص دختر بچه را خیلی بزک نکنند
و عملا بچه هایی را در برنامه های کودک و نوجوان نشان دهند که پوشش مناسبی داشته باشند تا بچه های دیگر نیز الگو بگیرند