شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۱۸
به بهانه حضور دوباره تتلو در جبهه انقلاب

با «تتلو» چه کنیم؟

دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 533837
تتلو چند ماهی است که موضوع روز و محور بحث های اصولگرایان درباره دلایل شکست انتخابات ریاست جمهوری است.
با «تتلو» چه کنیم؟
گروه فرهنگی جهان نيوز، احسان تقدسی: تتلو چند ماهی است که موضوع روز و محور بحث های اصولگرایان درباره دلایل شکست انتخابات ریاست جمهوری است. کم نیستند کسانی که به شوخی یا جدی حضور امیرتتلو در اردوگاه کاندیدای اصلی جریان اصولگرایی را دلیل شکست حجت الاسلام رئیسی در انتخابات می پندارند. برخی اینگونه می پندارند که اگر حضور چند دقیقه ای تتلو کنار رئیسی نبود، وی قطعا پیروز انتخابات می شد. آنها معتقدند نامزد اصولگرایان نباید با تتلو دیدار می کرد و محترمانه یا غیرمحترمانه باید از دیدار با وی سر باز می زد.

این افراد به این سوال پاسخ نمی دهند که چگونه فردی که قرار بوده رئیس جمهور «همه» مردم ایران شود می تواند یا باید از فردی که خود را - با همه تهمت هایی که به وی می زنند- علاقمند به این جبهه نشان می دهد، فرار کند. بیایید ابتدا با خود کمی منصف باشیم. امیر تتلو چه نیازی به این همراهی دارد؟ مجوز کنسرت می خواهد؟ به دنبال جذب هوادار است؟ پول زیادی از این همراهی نصیبش می شود یا برعکس؟ آنهایی که رای به طرد تتلوها از جبهه انقلاب می دهند معیار و خدایشان کیست؟ خط کش انقلاب و انقلابی گری شان را با چه کسی تطبیق می دهند؟ 

اگر معیار و مصداق انقلابی گری یا به عبارتی خط کش انقلابی گری رفتار و منش و روش امام یا رهبر انقلاب است که این حرف ها با آن معیارها نمی خواند. حتما شنیده اید رفتار رهبر انقلاب با دختر و پسری که هیچ کدام از معیارهای رفتاری و پوششی عرف را رعایت نکرده بودند. تغییر و تحول آنها بعد از رفتار رهبر انقلاب را هم حتما شنیده اید. یا رفتار رهبر انقلاب در مواجهه با دختری که سگی در آغوش در کوه بوده و یا.... . تازه آنها در ابتدا خود را بخشی از جبهه انقلاب هم نمی دانسته اند. حال کجای رفتارهایی که با حضور تتلو در جبهه انقلاب شده با آن خط کش و معیاری که گفته شد تطابق دارد؟ می شود ادعای ولایت پذیری و انقلابی گری داشت و بعد در خط مقابل آن رفتار کرد؟ رفتار این گروه چه تفاوتی با رفتار آنهایی دارد که تتلو را به خاطر حضور در جبهه انقلاب شماتت و بعد تمسخر می کنند؟ تتلو می گوید از گذشته خود و اشتباهاتی که در زندگی اش بوده توبه کرده و پشیمان است. چه اصراری هست این را نپذیریم؟

اصلا مگر ما مبنای پذیرش توبه کسی هستیم؟ بماند که اگر قرار بر گشوده شدن پرونده ها باشد شاید بسیاری از مدعیان دیگر مجال زندگی در شهر خود را از خجالت و آبروریزی پیدا نمی کنند. همه پاکند و انقلابی و فقط تتلو مشکل دارد؟ ما موظف به کار فرهنگی و جذب مخالفان و منتقدان جبهه انقلاب هستیم چه رسد به کسی که با پای خود و اصرار خود به این جبهه آمده است. در روزگاری که حرف انقلابی و رفتار انقلابی شاید به مذاق بسیاری خوش نیاید، «تتلو» خیلی مرد است که از راه انتخاب کرده خود کوتاه نمی آید. 

چرا برخی اصرار دارند بگویند درهای جبهه انقلاب بسته است مگر آنکه شبیه ما باشید؟ یکی از دلایل «نه» گفتن مردم به گفتمان اصولگرایی در سال های گذشته همین حرفهایی بوده که از سر احساس و عدم تطابق با گفتمان «انقلاب» گفته شده است. چه کسی گفته ما نباید برای جذب افرادی که سنخیتی با «ظاهر» ما ندارند تلاش کنیم؟ تاکید می کنم بر روی واژه «ظاهر» چون فقط خدا از باطن ما آگاه است و به فرموده معصوم(ع) اگر مردم از باطن همدیگر آگاه شوند جنازه ها روی زمین می ماند. 

هدف از نوشتن این چند خط یک جمله بود و یک حرف: « خدا را صد هزار بار شکر معیار انقلابی گری و انقلابی ماندن ما نیستیم. اگر معیار انقلابی گری برخی بودند و قدرتش را داشتند حالا صدای منتقدی هم در کشور شنیده نمی شد.»
خط کش یک انقلابی رهبرش است. راه امام و منش رهبرانقلاب در تعامل با «متفاوت ها» مشخص است. کسی حق ندارد منویات درونی و قلبی دل خود را به نام «انقلابی گری» سند بزند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محقق
Iran, Islamic Republic of
امان از زمانی که بخواهید چیزی را موجه کنید !!!من که قانع شدم !!!!
Iran, Islamic Republic of
كسي كه خودشو به خواب زده باشه نميشه بيدارش كرد ... برو عموجان بگير بخواب !!
Iran, Islamic Republic of
بابا يكم خارج از دنياي سياست ايشون رو ببينيد و دنبال كنيد
بچه هاي نوجوون ( همون 4 ميليون فالوور ) ايشون رو خيلي قبول دارند و تاثير كلام تتلو روي اونها خيلي زياده ، خوب با اين شرايط ببينيد تتلو چه پيشنهاد ها و توصيه هايي به اون ها مي كنه ،
از اونا مي خواد نمازشون قضا نشه ، خودش مي ره نماز مي خونه و مياد تو پيجش اعلام ميكنه و از فالوورهاش مي خواد نماز رو جدي بگيرن كه اين خيلي ارزشمنده .( اين عادت از خيلي وقت پيش ، يعني قبل از دوران انتخابات تو پيجشون وجود داشته )
از طرفي زندگي سالمي داره ( همه دوستاش و دورو برياش مذكرند ) و اين براي بچه هاي نوجوون خيلي تاثير گذاره
خواهشا با ندونم كاري وجه مثبت ايشون رو براي بچه ها خراب نكنيد
گلی
Iran, Islamic Republic of
...
حامد
Iran, Islamic Republic of
اگر شما پرونده بسیاری از مقامات و فرزندان آنها را نگاه کنید هزار برابر بیشتر از تتلو و هر خواننده زیر زمینی دیگر گناه و خلاف دارند.
Iran, Islamic Republic of
مثلی هست که میگه هرکسی را در گور خود میگذارند. آقای تتلو هگر توبه کرده به خودش ربط دارد اما تیپ و ظاهر خودرا حداقل باید تغییر دهد کلاه تاج دار نگذارد و... از طرف دیگر وقتی جریان اصولگرا به شجریان که چهره معقولتی است گیر میدهند نباید انتظار داشت به راحتی از آقای تتلو گذر کرد.
Iran, Islamic Republic of
ايراد بني اسراييلي مي گيريد ها !!!
عجب مردمي هستيم خدا آخر و عاقبت همون رو حفظ كنه
ديگه هيچ ايرادي پيدا نكرديد به كلاه بنده خدا گير داديد؟؟ حالا همين شما و امثال شما ، مخالف حجاب و لباس پوشيده خانم ها هستيد و اون رو مخالف آزاديتون مي دونيد !!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
جریان اصولگرا به چهره معقول آقای شجریان گیر نداده بود. به حمایت و همراهی ایشان با فتنه گران ایراد گرفته بود.
ALI
Iran, Islamic Republic of
اولا اقای تتلو اینقدر مهم نیست که متاسفانه از انتخابات تا کنون به آن پرداخته می شود قبول کنین خومان بعضی مواقع از سوژه شدن و یا سوژه دیدن خیلی بدمان نمی اید ثانیا چه اتفاقی در زندگی این اقا افتاد که نشانه توبه و برگشت باشه .
Iran, Islamic Republic of
جالبه کسانی که سنگ صدها تن از مجرمین و قاتلین جوانان این کشور در سالهایی که کشور درگیر جنگ خارجی بود رو به سینه میزنن حاضر نیستن با یک جوونی که بخاطر کارهای صرفا خلاف عفت (نه جنایی) که از اونها هم توبه کرده کنار بیان
پ ن : البته نفاق باید خودش رو نشون بده حالا هر طور که شده
Iran, Islamic Republic of
خداییش اگه تتلو طرفدار روحانی بود و به ستاد روحانی میرفت باز هم از این تحلیل ها میکردین؟؟؟ شما اصولگرایان خیلی از بزرگان اصولگرا را از خودتون طرد کردین( مثل جناب ناطق)و حرفی نزدین ولی چه شده که برای تتلو چنین تحلیلهایی میکنید؟دفع ناطق و جذب تتلو با کدام معیار انقلابی صورت گرفته؟؟ دفع علی مطهری و جذب تتلو با کدام معیار انقلابی صورت گرفته؟؟دفع سید مهدی طباطبایی و جذب تتلو با کدام معیار انقلابی صورت گرفته؟؟
Iran, Islamic Republic of
خدایی
سال 88 که بهش پول دادین تا برا موسوی شعر بخونه اصولگراها اینقدر تخریبش کردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سال 92 روحانی با گروه ساسی مانکن دیدار داشت اینقدر اون گروه تخریب شدن؟؟؟؟؟؟؟؟ مسلما نه
چون این اخلاق شماهاست
ناطق و مطهری و طباطبایی هم خودشون دلشون نمیخواد تو چهارچوب فکریه اینوریا باشن به اون طرف نزدیکترن!! حالا شما چرا ناراحتی؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بزار تو حاله خودم باشم نه نمی خوام پاشم
بهترین رپر ایرانه
سعید110
Iran, Islamic Republic of
تتلو شاید استقامت بر راه راست نداشته باشد. ولی هر چه از عمر خود را در راه راست سپری کند، هم به نفع خودش و هم به نفع همه خواهد بود. تازه عاقبت به خیری خیلی مهم است. اگر عاقبت هر کس را دوزخ مهر کنیم، اولاً ما چیکاره هستیم؟! ثانیاً این تصور غلط خود گناه کبیره است. چرا که مهر دست خداست. البته خداوند نیز بنده اش را خوب می شناسد و سرش کلاه نخواهد رفت. گذشته از این یادم هست بزرگی تنها نگرانی اش این بود که از وقت قضاء حاجت تا تجدید وضو عزرائیل جانش را بگیرد و او در حالی خداوند را ملاقات کند که طیب و طاهر نیست.
معلم
Iran, Islamic Republic of
ایا شما این فرصت و حق را به همه کسانی که از پیروزی انقلاب تاکنون دچار خطا و گناه و لغزش و زندان ...شده اند می دهید که توبه کرده باشند و الان حق استخدام در سازمان های دولتی دارند و از گزینش رد نمی شوند . آیا همه مسئولین به خودشان اجازه می دهند با آنها بصورت رسمی گپ و گفتگو کنند و از انها علنا دفاع کنند؟؟؟؟؟؟ به نظر محال است؟؟؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل برادر. آیا با استخدام آقای تتلو در سازمانی موافقت شد؟ این موضوع چه ربطی به استخدام و گزینش دارد؟؟؟ الان که گزیتش داریم کلی کارمند مشکل دار در ادارات مشغول به کار هستند وای به روزی که نداشته باشیم. آیا شما به شخصی که در زندان بوده و سابقه دار است، دختر یا خواهر خود را می دهی؟؟؟
افشین
Iran, Islamic Republic of
اقای تتلو جزو جذب های حد اکثری هست که به ایشان فرصت جدیدی داده شده است تا بتوانند خود را باز پروری کنند به نوبه خود کار بسیار خوبی هست اگر از این منظر به ایشان دیده شود . ولی اگر از منظر دیگر بخواهیم به این مقوله نگاه کنیم مثنوی صد من میشود . برای اقای تتلو ارزوی سلامتی میکنم
مینل
Iran, Islamic Republic of
...