پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
با یادآوری حمایت رسانه‌ها از هیلاری کلینتون

ترامپ:رسانه‌ها در حال تحریف دموکراسی هستند

يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 533661
رئیس‌جمهور آمریکا در انتقاد از رسانه‌هایی که به افشای رسوایی ارتباطات پسرش با روس‌ها می‌پردازند، اقدام چند ماه پیش آنها در درز سوالات مناظره به هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات را یادآوری کرد.
ترامپ:رسانه‌ها در حال تحریف دموکراسی هستند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه برای کاستن از اعتبار رسانه‌هایی که در حال افشای جزئیات دیدار پسرش، «دونالد ترامپ جونیور» با یک وکیل روس هستند مواضع خصمانه آنها در زمان مناظرات انتخاباتی و لو دادن سوالات مناظره به «هیلاری کلینتون»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات سال 2016 را یادآوری کرد.
پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و کمیته‌ای متشکل از نمایندگان کنگره‌ این کشور چندی است که در حال تحقیق درباره‌ی احتمال تبانی تیم انتخاباتی ترامپ با روس‌ها به منظور تاثیرگذاری بر انتخابات 2016 هستند. 

رسانه‌های آمریکا یکشنبه هفته گذشته گزارش دادند که پسر بزرگ دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه ژوئن 2016 با یک وکیل روس که با کاخ کرملین در ارتباط بوده، ملاقات کرده است. این وکیل روس «ناتالیا وسلنیتسکایا» نام دارد.ترامپ، یکشنبه در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «هیلاری کلینتون می‌تواند غیرقانونی به سوالات مناظره دست پیدا کرده و 33000 ایمیل را پاک کند، اما رسانه‌های جعل‌کننده اخبار، پسر من دونالد را سرزنش می‌کنند؟»

هیلاری کلینتون، در دوران رقابت‌های انتخاباتی با رسوایی‌هایی مواجه شد که ماجرای مشهور ایمیل‌های وی یکی از آنها بود و رسوایی‌های مزبور در باخت او تاثیر جدی داشتند. اما یکی دیگر از موضوعاتی که باعث  ایجاد زلزله در ستاد انتخاباتی وی در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 شد، افشای این رسوایی بود که او سوالات مربوط به مناظره‌ را قبلاً از شبکه خبری «سی‌ان‌ان» دریافت کرده است. 

ویکی‌لیکس اندکی بعد از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی بین «دونالد ترامپ» و «هیلاری کلینتون» که نامزد حزب دموکرات را از منظر بسیاری از کارشناسان آماده‌تر از رقیبش نشان می‌داد فاش کرد که «دونا برازیل»، تحلیلگر کهنه‌کار شبکه خبری «سی‌ان‌ان» از نفوذش در این شبکه خبری برای درز دادن سئوالات مناظره‌ها به کلینتون استفاده کرده است.

ترامپ در توئیتر، البته از حامیانش هم تشکر کرد و در حالی که نظرسنجی‌ها از کاهش شدید حمایت‌ها از او حکایت دارندنوشت: «تشکر از تمام حامیانم که دیروز در تجمع Women's US Open بسیار بیشتر از معترضان بودند. خیلی عالی.»رئیس‌جمهور آمریکا همچنین نوشت: «با این همه منابع بدون نام و ساختگی و گزارش‌هایی که بسیار جهت‌دار و حتی فریبکار هستند، رسانه‌های جعل‌کننده خبر در حال تحریف دموکراسی در کشورمان هستند.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *