جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بر اثر سندروم سختی کار ۱۶ پرستار فوت کردند

يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 533563
۲۵رئیس سازمان نظام پرستاری کشور از مرگ ۱۶ پرستار طی یک سال و اندی گذشته بر اثر سندروم سختی کار خبر داد.
بر اثر سندروم سختی کار ۱۶ پرستار فوت کردند
 
به گزارش  جهان نيوز به نقل از تسنیم، علی‌محمد آدابی در نشست خبری با موضوع تربیت پرستار بیمارستانی اظهار داشت: طی یک سال و اندی گذشته 16 پرستار کشور به دلیل سندورم کار - از دنیا رفتند در حالی که در دنیا سندورم سختی کار مهار شده است و در کشورهای دیگر پرستاران به دلیل سختی کار فوت نمی‌کنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور ادامه داد: این 16 پرستار از مردان و زنان پرستار کشور بودند که بین 25 تا 45 سال سن داشتند.
آدابی تصریح کرد: کمبود پزشکی در کشور بسیار بیشتر از پرستار است ولی سئوال اینجاست که چرا برای این رشته‌ها نیروی کمکی تربیت نمی‌شود ولی با تصمیمات در حوزه پرستاری باعث خانه‌نشینی پرستاران و مهاجرت آنان از کشور هستیم.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور عنوان کرد: مردم وقتی حق بیمه پرداخت می‌کنند توقع دارند تا خدمات کارشناسی پرستاری را دریافت کنند و نباید خدمات پایین تر پرستاری دریافت کنند‌ زیرا امکان دارد خطای پرستاری بالا رود.

آدابی درباره تفاوت آموزش پرستار در دانشکده‌های پرستاری با تربیت پرستاری در بیمارستان‌ها عنوان کرد: امکانات تربیت پرستاران به مانند دانشکده‌ها در بیمارستان‌ها وجود ندارد، وقتی بیمارستان‌های ما این همه کمبود دارند مسلماً آموزش در بیمارستان‌ها جایگاه پرستاران را پایین می‌آورد.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور بیان داشت: حرف ما این است برای تربیت پرستار بیمارستانی کارگروه مشخصی شکل بگیرد و پس از دریافت‌های مجوزهای لازم، روند تربیت پرستار بیمارستانی براساس ظرفیت‌های لازم انجام شود.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *