پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۱
۲۹
کار شما نخبه کشی و فراری دادن نخبه هاست

اشک تمساح نخبه کُشان!

يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 533540
اشک تمساح شما برای علم و دانش،باور کردنی نیست،کار شما نخبه کشی و فراری دادن نخبه هاست،از این نمایش سیاه دست بردارید.
اشک تمساح نخبه کُشان!
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین شمسیان: مریم میرزا خانی در گذشت. علت فوت این «نخبه علمی»و نابغه ریاضی ،سرطان پیشرفته و غیر قابل کنترل اعلام شده.

سبقت گرفتن «زنده کُشانِ مرده پرست»در تسلیت گفتن برای فوت وی، یاد آور خاطرات تلخی از جنایت فراموش نشدنی جماعتی است که حالا علاوه بر وصف فوق باید آنها را «مُرده خور» هم بدانیم. ویژگی مریم میرزا خانی «نخبگی» بود و غم و اندوه ،بخاطر مرگ ناگهانی و ظاهرا غیر منتظره او بود.

اما الان  اگر مریم میرزا خانی خود کشی کرده بود،چه حسی داشتید!؟ می دانید که «بیماری غیر قابل کنترل» با «خود کشی» خیلی فرق دارد.

چهار سال پیش در همین مملکت خودمان و به دست همین جماعت به ظاهر سوگوار برای مریم،بیش از سه هزار نفر از نخبگان کشور از هستی ساقط شدند !

بورسیه ها به آب و آتش زدند تا حق خودشان را احیا کنند،شکایت کردند،التماس کردند ،هر راه ممکن را رفتند ... اما کسی کاری نکرد!

دولت حاضر شد وزیرش را از دست بدهد ،اما این بچه های با سواد را تنها و تنها به جرم اینکه در دولت قبل بورس گرفته بودند،به دانشگاه راه ندهد! مرگ تدریجی سه هزار نفر را ندیدید،اما در سوگ مریم میرزا خانی،مسابقه پیام تسلیت می دهید!؟

از آزاد اندیشی و با سوادی رئیس جمهور (با آن پایان نامه جالب و تاریخی) و انتشار عکس آن مرحوم توسط وی ذوق می کنید و دلتان غنج می رود!؟ ولی از آنها که نابود شدند چیزی به یاد نمی آورید!؟

دانش و نخبگی سطوح مختلفی دارد و لزوما همه آنها که از حقشان محروم شدند،مثل میرزا خانی نبودند،اما در بین آنها صدها نفر از برجسته ترین های مملکت در رشته های مختلف بودند که جمع زیادی از آنها در اثر آن رفتار غیر انسانی،برای همیشه از ایران رفتند. و البته تعدادی هم نا امید و مستاصل ازهمه چیز،خود کشی کردند...!

اشک تمساح شما برای علم و دانش،باور کردنی نیست،کار شما نخبه کشی و فراری دادن نخبه هاست،از این نمایش سیاه دست بردارید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فریاد
Iran, Islamic Republic of
سپاس از مطلب خوبتون.
تعطیلی طرحهای علمی را هم بگویید
کامبیز
Iran, Islamic Republic of
بیکار کردن دانشمندان هسته ای فراموش نشود
Iran, Islamic Republic of
جالب بود. اصلا یاد بورسیه ها نبودم. این دولت کلا هنرهای زیادی دارد. کمربندش را برای نابودی ملت سفت و محکم بسته
Iran, Islamic Republic of
بورسیه دوستان ؟؟
Iran, Islamic Republic of
این هم از هنرمندی اینهاست طوری که بخشی از مردم دقیقا اینها را طرفدار نخبگان می دانند. از دانشمندان هسته ای و صنعت هوافضا هم بنویسید.
Iran, Islamic Republic of
مریم خانم ایرانی بوده و اینجا درس خونده ولی برای کشورش خدمت نکرده
باید در ایران بود و خدمت می کرد برای این جامعه
علی
Iran, Islamic Republic of
همین فرد اگر اینجا بود زودتر از این دق مرگ شده بود حالا برایش اشک می ریزند اگر راست می گوئید جلوی فرار بقیه را بگیرید
Iran, Islamic Republic of
یادمه یاسمن فرزان نخبه که به دانشگاه شریف برگشت چه دل پری از همین روشنفکرنماها داشت.
Iran, Islamic Republic of
شما فرق نخبه و نخبه نما را مي‌دانيد
ناصر
Iran, Islamic Republic of
یادمان نرود خداوند خالق و مالک آسمان و زمین وآنچه میان آنهاست.
مریم شاید برای مادی پرستان یک فرد بزرگی بوده اما از نظر یک فرد مسلمان یک انسان مادی بی ارزش بوده چرا که او با کشف حجابی که انجام می دهد فرمان الهی را زیر پا قرار داده حال باید دید کدام عمل او نزد خداوند به حالش سود دارد (نابغه ریاضی بودن یا بی حجابی ).
برای خالق متعال خلق چنین افرادی مشکل نیست . اما اینکه این افراد با پیروی کردن دستورات الهی شکر نعمت بجای آورند مهم است.
من هم ناصر
Iran, Islamic Republic of
همین عکسی که منتشر شده نشان می دهد که آن مرحومه اهل کشف حجاب نبوده ؛ حالا اگر عکس دیگری وجود دارد با شرایط متفاوت ، وظیفه یک مسلمان آن است که از سوءظن بپرهیزد زیرا انّ بعض الظنّ اثم ؛ چه رسد که به آن دامن بزند و در سطح رسانه ای منتشرش کند و بعد هم درباره اش حکم کند که یک انسان بی ارزش بوده .
مسلمانی فقط در حجاب نیست . در اطاعت از همه اوامر و نواهی پروزدگار است . من جمله آن جا که به صراحت از غیبت و سوظن و تجسس نهی می فرماید ؛ انجام این افعال هم معنایش دقیقا زیرپا قرار دادن فرمان الهی است!
United States
متاسفم واقعا ازین طرز فکرت
Iran, Islamic Republic of
برای خودت متاسف باش ....علامه دهر هم که باشد وقتی فرمان الهی را رعایت نمی کندوهمرنگ کافرهای فرنگی میشود که بماندومقیم والگویی نمی شود برای دختران اونجا واز هویت اسلامی وایرانیش دفاع نمی کند....چه فایده جواب شب اول قبرش را چه می دهد .مدرک رو می کند یا فرمول ریاضی حل می کند؟!!....البته خداوند برای دانشمندان ارزش ویژه ایی قائل است ولی با فرمان دیگر خدا که پشت سر انداخته تناقض دارد....لطفا ماستمالی نفرمایید...
احمد
Iran, Islamic Republic of
با تمام توضیحتان موافقم الا آنجا که این مرحومه را یک انسان مادی بی ارزش معرفی کرده اید چه بسا کاملاً برعکس باشد به علت اینکه او یک گناه فاحش دارد ولی خداوند می داند چه خصوصیات معنوی و الهی داشته است درصورتیکه بعضی از مسلمانان این گناه فاحش را انجام نمی دهند ولی هزاران گناه دیگر را مرتکب می شوند و یا منافقینی که در قرآن وصفشان آمده ودر این زمان هم فراوانند. ولی من هم آرزو می کنم تمام زن و مرد ایران ، نخبه و غیر نخبه ، فرمانبرداری از خداوند و اطاعت از دستوراتی که در قرآن و روایات آمده است را به هر امر دیگری ترجیح دهند که این رشد و توفیق واقعی است.
Iran, Islamic Republic of
.... هموطن گرامی ما ماموربهشت و جهنمی کردن و محاکمه انسانها به جای خالق هستی نیستیم...
Iran, Islamic Republic of
کاربرگرامی بانام ناصر، براتون بااین طرزفکرسطح پایینتون خیلی متاسفم که درباره یک انسان دیگه اینقده راحت قضاوت می کنیدازگفته هاتون هم پیداست خیلی مدعی هستید!!!! برویدخیلی عمیق درباره دستورات قرآن کریم تامل وتفکرکنیدوحتمایک تکانی به خودتون بدهید...مباداآخرعمرتون به این نتیجه برسیدکه بجای یافتن راه به بیراهه رفتید!!! برویدباتامل قرآن کریم رابخوانیدکه چگونه درآن عیب جویی وقضاوت دیگران نهی شده است...واقعابراتون بی نهایت متاسفم.امیدوارم خداوندنورهدایتش رابرقلب گمراهتان که خیلی ادعاتون میشه بتاباند...
Iran, Islamic Republic of
نظر امام خامنه ای در مورد نقص در حجاب:
ایشان اشکالی دارند که ظاهر است اما بنده اشکالات بزرگ و پنهان دارم
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
... خوبه خدا نشديد چون فقط تك بعدي هستيد و به حجاب چسبيديد و ديگر ابعاد ولو دزدي هاي خانمان سوز و كلان به چشمتان نمي آيد .
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
باید به تمام دستورات اسلام توجه شود. رعایت حجاب، پاکدستی،داشتن تقوا، احترام به پدر و مادر، دست درازی نکردن به بیت المال، دزدی نکردن، درست کارکردن، مطالعه، تفکر و تدبر، طلب علم، غیبت نکردن، تهمت نزدن، عدم کرنش در مقابل کفار، و ... همه و همه از دستورات موکد اسلام است. متاسفانه ما بخشی را می پسندیم و بخشی را نمیپسندیم. خداوند در قرآن می فرماید خصوصیت منافقین این است که بعضی آیات را را قبول می کنند و بعضی را رد می کنند. خداوند ما را یاری دهد که از این دسته افراد نباشیم
Iran, Islamic Republic of
مریم نخبه ریاضیات بود، الگو نبود. همه میدانند مریم به واسطه تلاش و همت به موفقیت علمی رسید؛ نه به خاطر فراموش کردن پوشش زن مسلمان. خدا می فرماید لیس للانسان الا ما سعی. هرچه و در هر زمینه ای تلاش کنید به همان مقدار نتیجه میگیرید. مریم نتیجه تلاشهایش را دید. به همین سادگی.

مریم الگوی زن مسلمان نبود و ادعای الگو بودن هم نداشت. فقط نشانی از توانایی علمی زن ایرانی بود. همین.
هرکس باید وظیفه اش را "درست" تشخیص دهد و به پیش برود. و هر انسانی بابت آنچه "باید" انجام دهد و آنچه انجام می دهد در پیشگاه خدا پاسخگوست و خدا می داند و بنده اش. خدا رحمتش کند و به خانواده محترمش صبر عنایت نماید.
Iran, Islamic Republic of
مریم یک زن مسلمان بود چون از والدین مسلمان به دنیا آمده بود. اگرچه به حسب ظاهر، مریم حجاب زن مسلمان را در آمریکا نداشت... ولی آنچه از عکس های مریم در اینترنت معلوم است، ایشان اهل تبرج و خودنمایی و زینت و زیور هم نبوده... ساده و بی آلایش بوده... من مریم را زنی پرکار و پرتلاش و باهمت بالای علمی با پوششی ساده و بی آلایش و بدون حاشیه می دانم. . اگرچه او نمی تواند الگویی از یک زن مسلمان باشد ولی زنی با اراده بود که عمر کوتاهش را بدون حاشیه و ادعا، در دنیای علم ریاضیات سپری نمود. بابت برخی موارد در موردش افسوس خوردم، برایش آرزوی رحمت و مغفرت دارم. خدا به والدینش بابت از دست دادن این جوان نخبه صبر عنایت کند.
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
هموطنان گرامی که خیلی راحت یک بنده ی خداراباکمال گستاخی وخدانترسی قضاوت میکنید توجه داشته باشید قرآن کریم مؤمنان را از هرگونه قضاوت درباره دیگران بدون علم و آگاهی ممنوع کرده است، چنان که فرمود : « ولاتقفُ ما لیس لک به علمُ انّ السّمع و البَصرَ والفؤاد کلّ اولئک کان عنهُ مسئولاً» ‎چیزی را که به آن علم و آگاهی نداری دنبال مکن زیرا گوش و چشم و دل ، همه در پیشگاه خدای متعال مورد سؤال خواهد گرفت.به امیداینکه خداوندمتعال دلهاوقلوب همه مارابه راه راست هدایت فرماید.
Iran, Islamic Republic of
نخبگان ما هم باید در تحصیلات علمی و مدارج آن اسوه و زبانزد باشند و هم باید در معنویت‌گرایی، پیروی از دین اسلام و ترویج آن در دانشگاه‌ها الگو باشند مانند شهید چمران و بابایی.
Iran, Islamic Republic of
چرا اشک برای بورسیه های مظلوم نمیریزید.
Iran, Islamic Republic of
میدونم جهان نیوز نظر من را منتشر نمیکنه ولی واقعا فکر می کنید بورسیه های مظلومی که شما دلتون به حالشون میسوزه نخبه بودند؟ خیال می کنید این نخبه های مظلوم با داشتن معدل به زور 12 و مدارک معادل کارشناسی یا کارشناسی ارشد لایق مقایسه شدن با مریم میرزاخانی هستند؟
یا واقعا نمیدونید یا اینکه یه چیزایی رو میدونید که امثال من نمیدونند. منی که با معدل 18.5 ارشد و داشتن 3 مقاله آی اس آی و 15 مقاله داخلی یک کتاب تالیفی و 3 کتاب ترجمه دقیقا 5 سال پشت درب آزمون دکترا موندم تا این نخبه های مظلوم وارد دانشگاه بشوند و بعد نوبت من بشه.
هدی
Iran, Islamic Republic of
صبربسیارببایدپدرپیرفلک را...تادگرمادرگیتی چوتوفرزندبزاید...مریم میرزاخانی عزیز، روحت شادوغرق دررحمت وآرامش الهی...یادت تاابدزنده وگرامی...راهت پررهرو...
Iran, Islamic Republic of
بسیار بهتر او زاده و می زاید
United Kingdom
درد جامعه ما این است که نخبگان از دست می روند و بنیاد نخبگان با ارائه تسهیلات روی کاغذ جهت جذب همه را ناامید و مجبور به ترک کشور می کند. نخبگان به شدت از کوتاهی بنیاد نخبگان ناراضی هستند و هیچ مسئولی رسیدگی نمی کند. ارائه تسهیلات صرفا بر روی کاغذ و برگزاری همایش های صوری و ظاهرسازی دوای درد هجرت نخبگان نیست. مدیریت بنیاد ملی نخبگان را متحول کنید و جلوی نابودی بهترین جوانان کشور و سرمایه های معنوی کشور را بگیرید.