پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۴
بازهم روحانی؛ باز هم قربانی امر به معروف

روحانی آسیب‌دیده در حادثه متروی شهرری که بود؟+فیلم

شهادت روحانی آمر به معروف تکذیب شد +عکس و فیلم
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۲۵
کد مطلب: 533483
آمران به معروف هنوز هم قربانی اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم می‌شوند. یک روحانی این بار در مترو شهرری تا مرز جان باختن در راه امر به معروف و دفاع از ناموس، پیش رفته است.
روحانی آسیب‌دیده در حادثه متروی شهرری که بود؟+فیلم
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ صبح دیروز درگیری و نزاع در مترو شهرری سبب بر هم زدن اوضاع مترو شد. در این درگیری یک فردی که حال عادی نداشته است، با «قمه» به یک روحانی که حاضر در مترو شهرری بود حمله می کند و به وی ضربه می زند.
یکی از افراد حاضر در صحنه برای کمک به روحانی وارد صحنه می شود که مهاجم، به وی نیز ضربه می زند و او را هم مصدوم می کند. برخی افراد حاضر در صحنه از مصدوم شدن چند نفر خبر داده اند.

نخستین تصویر از روحانی آسیب‌دیده در حادثه امروز مترو شهرری
در پی این نزاع ماموران پایگاه نهم پلیس امنیت و سرکلانتری نهم در محل حاضر شده و برای امن کردن شرایط اقدام به تیراندازی کردند.
بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس پس از چندبار تذکر به فرد ضارب و با رعایت قوانین استفاده از اسلحه به وی شلیک کردند.
این تیر به پای فرد ضارب شلیک شد و سپس وی به بیمارستان منتقل شد. بر اساس گفته های یکی از عوامل بیمارستان، این فرد در اثر خون ریزی شدید پس از رسیدن به بیمارستان، درگذشت.
این روحانی که در حال حاضر امام جماعت مسجد محله «دیلمان» از محلات ری است در پی امر به معروف و نهی از منکر و بر اثر حمله فرد میان سالی که حالت عادی نداشت، از ناحیه صورت، گردن و پشت مجروح می‌شود.
بر اساس این گزارش، روحانی آمر به معروف و نهی از منکر، پس از مصدوم شدن به بیمارستان هفتم تیر شهرستان ری منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.

تصویری از آخرین وضیعت روحانی مصدوم در حادثه امروز متروی شهرری
فرد مصدوم شده حجت الاسلام والمسلمین «خلیل ذوالفقاری» ، قاضی سابق دادگاه خانواده شهرری و دارای ۴۷ سال سن است.
گفته می شود که حجت‌الاسلام ذوالفقاری امام جماعت مسجد مرتضی علی(ع) شهرری، روحانی آمر به معروف و ناهی از منکری به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده است. در همین حال برخی منابع غیررسمی از شهادت این روحانی فداکار خبر داده‌اند که از سوی خانواده ایشان تکذیب شده است.
  زخم کهنه‌ای که امروز هم دهان باز کرد
اردیبهشت ماه سال ۹۰ بود که حجت‌الاسلام منتظری امام جماعت وقت مسجد انصار الحسین (ع) تهران پس از امر به معروف یک دختر و پسر در خیابان نیروی هوایی در اثر ضربه‌ یکی از اراذل چشم چپش را از دست داده و پزشکان مجبور به تخلیه چشم او شدند.
یک ماه بعد از این ماجرا در خرداد ماه همان سال حجت‌الاسلام فروزش امام جماعت وقت دانشگاه علوم پزشکی تهران که برای نجات یک دختر جوان از چنگال دو نفر از اراذل و اوباش از جان‌گذشتگی کرد، از ناحیه چشم راست آسیب دید.
یک ماه بعد، در تیر ماه همان سال بود که شهید طلبه امر به معروف و نهی از منکر علی خلیلی با اشراری که می‌خواستند به زور دو خانم را در تهرانپارس به قصد تجاوز سوار خودرو کنند درگیر شد و از ناحیه شاهرگ آسیب دید و بر اثر همان جراحت چند سال بعد به شهادت رسید.
این ماجراها به همین شکل در گوشه و کنار کشور ادامه داشت تا شهریور سال ۹۳ که حجت‌الاسلام نظری از طلبه‌های جوان حوزه علمیه اصفهان در خیابان با اعمال غیراخلاقی ۴ جوان سوار بر موتورسیکلت که شرب خمرکرده بودند مواجه می‌شود و آنان را امر به معروف می‌کند اما اراذل و اوباش با قمه به او هجوم آورده و این طلبه را از ناحیه صورت و دست به شدت مصدوم می‌کنند.
شهریور سال ۹۵ هم فیلمی از حمله چند اراذل با قمه به روحانی آمر به معروف حجت‌الاسلام اخروی مقابل چشمان خانواده‌اش عواطف مردم را جریحه‌دار کرد. این روحانی می‌خواست مانع مزاحمت دو جوان به یک خانم در کوچه‌های تاریک نیمه‌شب تهران شود که آن اراذل با قمه به او حمله‌ور می‌شوند.
حالا صبح امروز همین ماجرا برای طلبه‌ای دیگر رخ داد. حجت‌الاسلام ذوالفقاری امام جماعت مسجد مرتضی علی(ع) شهرری وقتی در متروی شهرری متوجه مزاحمت یکی از اراذل به ناموس مردم شد او را امر به معروف کرد که نتیجه‌اش حمله آن اراذل با قمه و مجروح شدن این روحانی بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در حال حاضر و با شرایط فعلی اخلاقی و فکری حاکم بر مسئولان و مردم چاره ای جز برخوردهای محکم و قاطع با مزاحمین نوامیس مردم و هنجارشکنان نیست...
Iran, Islamic Republic of
اونها از کشته هاشان ندا آقا سلطان میسازنند و ماهها و سالها روی یک کشته مانور میدهند و سمینار برگزار میکنند و سالن به نامش میکنند و ...ولی ما با شهدای پاکمان چی ؟ چرا جامعه روحانیت مبارز بیانیه نمیدهد و شهادت یک عضوش را در دفاع از یک زن تسلیت نمیگوید چرا رئیس جمهور بیانیه نمیدهد نهادهای حقوق بشری چی و ... ؟؟؟ چرا از این فرصت برای تبلیغ روحانیت استفاده نمیکنید که جاییکه پای جان در میان است جانشان را در دفاع از ناموس بقیه فدا میکنند ..
Iran, Islamic Republic of
وقتی مجلس قانون حمل سلاح سرد رو به بازی می گره همین طور می شه ...
Iran, Islamic Republic of
روحانیت همیشه خودش رو فدا کرده...واقعا تکیه گاه و امید مردم هستند...امان از نافهمان...