جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

رادیو نمایش ۷۵ سریال تا آخر شهریور پخش می کند

شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب: 533458
مدیر رادیو نمایش از تولید و پخش ۷۵ سریال رادیویی تا پایان شهریورماه در جدول تابستانی این شبکه خبر داد.
رادیو نمایش ۷۵ سریال تا آخر شهریور پخش می کند
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا قربانی مدیر رادیو نمایش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نمایش های تابستانی سال جاری و رویکردهایی که امسال در نظر دارد، بیان کرد: ساختار برنامه های نمایشی که برای تابستان آماده شده به گونه ای است که فارغ از زمان در تمامی فصول سال قابل ارایه است. از آنجا که در تابستان مخاطبان به ویژه جوانان و نوجوانان زمان بیشتری برای شنیدن برنامه های رادیو دارند، رادیو نمایش نیز مجموعه های نمایشی متنوعی برای پخش آماده کرده است.

وی ادامه داد: ۷۵ سریال نمایشی جدید تا پایان شهریورماه از رادیو نمایش پخش می شود که بخشی از این مجموعه ها آماده پخش هستند و بخشی دیگر در فرآیند تولید قرار دارند.

مدیر رادیو نمایش با اشاره به موضوعات این سریال های رادیویی توضیح داد: مجموعه های نمایشی «در مسیل قنات»، «روح زمین»، «غلام درختی»، «آرزوی پاک»، «مرا زنده نگه دار»، «مرگ در خانه میزبان» و «فریاد جنگل» با موضوع محیط زیست در فرآیند تولید قرار دارد. رویکرد موضوعی این مجموعه ها به اهمیت حفظ حیوانات در حال انقراض، آسیب های زیست محیطی بر اثر قطع بی رویه درختان، بهره برداری غیر مجاز از چوب، ترویج فرهنگ حفظ خاک و جنگل، اهمیت هوای پاک و بررسی پیامدهای زندگی مدرن در تخریب محیط زیست می پردازد. همچنین مجموعه های «قصه های حرم» ، «منزل به منزل تا بهشت»، «هانیه»، «پرواز در آسمان»، «نَبرا»، «لوءلوء» با موضوعات دینی، معارفی و اخلاقی در حال تولید و پخش است.

قربانی از تولید نمایش هایی با موضوع چگونگی استفاده از فضای مجازی و اعتیاد یاد کرد و گفت: «هکر»، «سایه اش رها نمی کند»، «سایه شیطان» و «محله جدید» از جمله نمایش هایی هستند که رویکرد موضوعی آنها به سرقت اطلاعات و فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی در زندگی فردی و اجتماعی اعضای جامعه می پردازد. موضوع اعتیاد و مواد مخدر نیز همواره در دستور کار این مجموعه قرار دارد و بر همین اساس هشت مجموعه با عناوین «گاراژ لک لک ها»، «زندگی از پشت شیشه»، «هستی و نیستی»، «جنون در شب حادثه»، «راه بی پایان»، «مرد عروسکی»، «یادگاری» و «راز مدفون» در حال تولید و پخش است. هدف عمومی این مجموعه ها، بررسی نقش اعتیاد در فروپاشی نظام خانواده و بررسی نقش خانواده در سلامت روح و جسم افراد است.
موضوع تحکیم خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین رویکردهای موضوعی تولیدات این مجموعه است و ۱۰ مجموعه نمایشی در این حوزه در فرایند تولید و پخش قرار دارندمدیر رادیو نمایش همچنین درباره دیگر آسیب های اجتماعی که در تولید آثار، مورد توجه قرار می گیرد، عنوان کرد: موضوع تحکیم خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین رویکردهای موضوعی تولیدات این مجموعه است و ۱۰ مجموعه نمایشی در این حوزه در فرایند تولید و پخش قرار دارند، مجموعه های «دره سبز»، «پشت دیوار سکوت»، «عروس سبز بخت»، «پیرمرد»، «کتابخانه»، «نوبت رهایی»، «روز دادگاه»، «خانه مهر»، «شباویز» و «شام در انارجا» با رویکرد موضوعی اهمیت سالخوردگان در خانواده، توجه به صداقت در رفتار اعضای خانواده، اهمیت و جایگاه مادر، ضرورت ازدواج ساده و توجه به تعلیمات بومی به فرزندان تا پایان شهریور از رادیو نمایش پخش می شوند.

وی با اشاره به طرح هایی که قرار است تا چند ماه آینده به اجرا برسند، تشریح کرد: مجموعه نفیس «هزار و یک شب» توسط نویسندگان در حال نگارش است که به زودی تولید آن به کارگردانی میکائیل شهرستانی آغاز خواهد شد. دو مجموعه نمایشی درباره مظلومیت و فداکاری و ایستادگی مردم یمن و سوریه نیز آماده شده است که به زودی با حضور مسئولان رونمایی خواهد شد. اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی نیز از دیگر موضوعاتی است که به صورت مستمر در تمام سال به آن پرداخته می شود. «مهربانو»، «بازارچه»، «گمشده» و «شوران» مجموعه نمایش هایی است که با همین موضوع برای پخش در تابستان در نظر گرفته شده است. معرفی موقعیت هایی برای راه اندازی کسب و کار کوچک، اهمیت صنایع دستی در ایجاد اشتغال، پرهیز از روی آوری به مشاغل کاذب و پرهیز از خرید کالای غیر ایرانی رویکرد سریال های یاد شده است.

یک گروه برنامه ساز به صورت مستقل ماموریت تولید کتاب صوتی را بر عهده دارد و در ۲ ماه گذشته ۱۸ کتاب تولید شد و آماده پخش استمدیر رادیو نمایش درباره کتاب های صوتی انتخابی که از این شبکه رادیویی پخش می شود، نیز عنوان کرد: با توجه به گسترش فضای مجازی و فراگیری آن توسط مخاطبان، کتاب صوتی به عنوان یک محصول در این فضا قابل ارایه است. هرچند لذت تورق کتاب ها، تمرکز و دیدن کلمات و واژگان کتاب به اندازه شنیدن نیست ولیکن با توجه به فشردگی زمان و سرعت زندگی در این روزها، کتاب صوتی هم علاقمندان بسیاری دارد. بر همین اساس یک گروه برنامه ساز به صورت مستقل در این اداره کل، ماموریت تولید کتاب صوتی را بر عهده دارد و در دو ماه گذشته ۱۸ کتاب تولید شد و آماده پخش است. برنامه ریزی کمی و کیفی در این خصوص به نحوی انجام گرفته که روزانه در ۲ بخش ۳۰ دقیقه ای شنونده این کتاب ها باشیم. «انجمن مخفی»، «روز خشم»، «آبنبات هل دار»، «زیتون سرخ»، «خاطرات ایران»، «زندگی در مه»، «ناهید»، «همسایه دیوارها» اسامی بعضی از کتاب هایی است که آماده پخش از رادیو نمایش هستند.

وی اضافه کرد: تعداد این کتاب ها به حد قابل توجهی که برسد به سایت ایرانصدا که متعلق به رادیو است ارسال می شود و علاقمندان می توانند از طریق این سایت نیز اقدام به دانلود کنند.

قربانی با اشاره به امکان پخش تصاویر در رادیو نما یادآور شد: با توجه به راه اندازی سیستم رادیونما در گیرنده های دیجیتال خانگی، شنوندگان قادر خواهند بود که همزمان با پخش هر نمایش، تصاویر هنرمندان و پشت صحنه نمایش را نیز از تلویزیون مشاهده کنند. سایر اطلاعات نمایش ها و مجموعه اداره کل هنرهای نمایشی رادیو در سایت رادیونمایش به نشانی www.Radionamayesh.ir برای علاقمندان موجود است.

مدیر رادیو نمایش در پایان درباره پخش یک مجموعه نمایشی از دهه ۴۰ بیان کرد: مجموعه نمایشی «یکی بود یکی نبود» به صورت روزانه از رادیو نمایش پخش می شود. این نمایش ها قدمت و ارزش بسیاری دارد چرا که تولید آن به دهه ۴۰ بر می گردد، برای دسترسی راحت مخاطبان به نمایش ها نیز برای هر نمایش پخش شده یک تکرار نیز در نظر گرفته شده است که شنوندگان علاقمند با مراجعه به سایت و یا کانال رادیو نمایش می توانند از زمان پخش مجموعه های نمایشی مطلع شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *