سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

آغاز طرح جمع‌آوری تابلوهای پوشاک تقلبی

شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 533380
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهران گفت: به دنبال اجرایی کردن طرح جمع آوری نشان‌ها و تابلوهای پوشاک تقلبی در پایتخت و منطقه شمیرانات از دوشنبه هفته جاری هستیم.
آغاز طرح جمع‌آوری تابلوهای پوشاک تقلبی
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، علی اکبرپور احمد نژاد در خصوص جزئیات طرح جمع آوری نشان‌ها و تابلوهای پوشاک تقلبی درپایتخت گفت: به دنبال آن هستیم فضای اقتصادی کشور برای رفاه مردم به ساماندهی واحدهای صنفی پوشاک بپردازیم تا طبق آن واحدهای تقلبی ازواحدهای دیگر مشخص شوند. متاسفانه شاهد هستیم برا ساس گزارش‌هایی که از وزارتخانه صنعت معدن وتجارت بیان شده و ضوابط ثبت برندهای خارجی در حوزه پوشاک مهیا شد اقبال چندانی از سوی این برند‌ها حاصل نشد و تنها در طی این مدت 23 برند مشتمل بر 7 شرکت اقدام به ثبت برندهای خود کردند.

وی افزود: دلیلش هم آن است که دریکی از بندهای این قانون اعلام شده برند مشخص باید ظرف مدت سه ماه 20 درصد از محصول خود را از محل تولید داخل تأمین کند. بررسی‌هایی که ما انجام دادیم دربدنه استان تهران قریب به 600 واحد با استفاده از عناوین جعلی این برندها مبادرت به عرضه کالایی می کنند که نه تنها انتساب مستقیم با آن برند ندارند که در کنار آن مبالغ هنگفتی را از مردم دریافت می‌کنند و همچنین شاهد شکایت مردم از کیفیت پایین این محصولات هستیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران عنوان کرد: موردی که برای ستاد مبارزه با قاچاق کالا مهم است زمینه فعالیت این برندهای تقلبی گرفته شود که با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه اقدامات موثری دراین زمینه صورت گرفت و روند کاری هم اکنون ترسیم شده براساس اخطارهایی بوده که درسالهای گذشته به این واحدها ابلاغ شده است.

اکبر پوراحمد نژاد تصریح کرد: قانون نظام صنفی اجازه نداده واحد صنفی اولاً بدون پروانه کسب و ثانیاً اقدام به مبادرت کالایی بکند که وجاهت اصلی و شفافیت در تجارت درکشور ندارد، داشته باشد.

وی اظهار کرد: در این هفته طرح عملیاتی با محوریت کمیسیون فرماندهی شهرستان شمیرانات و همکاری خود اتحادیه واصناف شهرستان و مددی که از پلیس اماکن گرفتیم همچنین همکاری ای که ارشاد با این طرح دارد به دنبال این هستیم که فضا برای مقابله با این موضوع پالایش کنیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران بیان کرد: 15 شهرستان استان با این مقوله چندان درگیر نیستند و عمده مشکل ما شهر تهران و در حوزه شهرستان شمیران است . تاکنون نیز 600 واحد شناسایی و اخطار گرفته‌اند ، از این تعداد آنهایی که مجوز لازمه را کسب کرده‌اند به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما آنهایی که با وجود اخطارهای متعدد اقدام نکرده‌اند قطعا با آنها برخورد جدی تری صورت خواهد گرفت.

اکبرپوراحمد نژاد تصریح کرد: آغاز این طرح در روز دوشنبه این هفته بوده و خاتمه آن نیز به پایان پالایش کامل باز می‌گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...... هزار بار از این وعده ها دادند