پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴
۲۱
درباره یک تماس تلفنی

وزیر بهداشت را درست تحلیل کنیم

شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 533308
آخرین موضعش، شرط گذاری برای ماندن در دولت است. این بدعت تاریخی هم در جای خود قابل تامل است. یک کارگزار که باید نوکری مردم را فخر بداند شرط و شروط گذاشته است که منتقدین اش باید چنان باشند و چنین.
وزیر بهداشت را درست تحلیل کنیم
گروه فرهنگی جهان نيوز، محسن مهدیان: هفته گذشته را با اخبار تلخی گذراندیم. از آتنا تا نفیسه... اما برخی حاشیه ها دردناک تر از اصل حادثه است.

«نفیسه» بیمار مبتلا به ای‌بی، به‌دلیل عفونت فراگیر نیاز به عمل‌ پیشرفته داشت که مسئولان بیمارستان دولتی از پذیرش این بیمار سر باز زدند و درنهایت این دختر 27ساله از دست رفت.

اما رنج بزرگتر واکنش وزیر محترم بهداشت به این حادثه است. وقتی درباره مرگ نفیسه می گوید: "سالانه 390 هزار مرگ و میر داریم و قرار نیست که درباره همه آنها توضیح دهیم."

آقای وزیر بهداشت کیست؟

آقای وزیر را به طرح تحول درمانی می شناسیم.طرحی که البته بی ثمر و بی برکت نبوده است. اما آقای قاضی زاده هاشمی را با دقت بر "شخصیت شناسی اصحاب قدرت" تحلیل کنید.

موضع اخیر آقای وزیر درباره مرگ نفیسه نشانه است. نشانه چی؟

*توهین آقای وزیر بهداشت به فرماندار ایلام را بخاطر دارید؟ توهین علنی با تعبیر "بی شعور". بعدها عذرخواهی کرد اما ما با این نشانه کار داریم.

*توهین چندباره به خبرنگاران را حضور ذهن دارید؟ وقتی به خبرنگار روزنامه قدس گفت: "مزدور". او یک خبرنگار بی نوا را به جهت انتقاد متهم به ضدیت با امام رضا کرد. حرفهایی دیگری هم زد که بماند. عذرخواهی هم نکرد.خبرنگار سابق همشهری می گفت وقتی سوال انتقادی پرسیدم مرا متهم کرد به رفتار گروهک تروریستی فرقان.

*حضورآقای وزیر در برنامه ثریا را هم به خاطر دارید. عصبانیت عجیب و جنجالی در برنامه ای که شرط کرده بود هیچ منتقدی حضور نداشته باشد.

*آخرین موضعش، شرط گذاری برای ماندن در دولت است. این بدعت تاریخی هم در جای خود قابل تامل است. یک کارگزار که باید نوکری مردم را فخر بداند شرط و شروط گذاشته است که منتقدین اش باید چنان باشند و چنین.

آقای وزیر را بداخلاق ندانید. تحلیل عمیق تری نیاز داریم. وزیر بهداشت از پرتلاش ترین وزرای دولت آقای روحانی است. ضمنن اهل کار خیریه ای است. ممکن است از کاری که می کند پیشمان هم شود و بعد عذرخواهی کند.

اما این وزیر یک اشکال جدی دارد که بر امتیازش فزونی یافته و آنهم تکبر است. این تکبر که به تعبیر روایات، مادر امراض درونی است، تنها یک رذیله اخلاقی نبینید. این رذیله ای ایست برآمده از سبک زندگی فردی.

درباره ثروت میلیاردی آقای وزیر حرف بسیارست. برخی ساده اندیشان، تصور می کنند انتقاد از بکارگیری چنین کارگزاری، تنگ نظری و دخالت در زندگی شخصی افراد است. مردم با ثروت یک نفر مشکلی ندارند، مشکل این خوی کاخ‌نشینی است که میوه اش تکبر است و تکبر. خوی کاخ نشینی، خدمت را هم متکبرانه می سازد و تباه می کند.

*پ.ن: فرق حضرت روح الله با دیگر مراجع و بزرگان دین چنین بود که رابطه اخلاق فردی و رفتار حکومتی را شناخته و بارها نسبت بدان تذکر می داد. چه آنکه گفت؛ روزی که مسوول ما خوی کاخ نشینی پیدا کند، روز مرگ اسلام است.خب برخی از مراجع و بزرگان همین مهم را فهم نکردند و در "تخصص اجرایی" متوقف شدند.

این اشکال را اشتباه در سیاست ورزی ندانید. این اشکال ناشی از بدفهمی بخشی از حوزه علمیه ما از کارگزار حکومت اسلامی و سوء دریافتش از اندیشه حضرت امام ست.

در انتها؛
*درد مرگ نفیسه سخت است.

*رنج بالاتر ظلم نظام درمانی ماست.

*غصه سهمگین تر خوی کاخ نشینی و تکبر مسوول دولتی است.

*اما خاک خوردن اندیشه امام در حوزه علمیه ویرانگرست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان حسادت ممنوع.خيلي بده که قليلي شماها رو دوست دارن!اخلاقتونو محمدي کنيد و بوي خوش صلح بديد نه جنگ و کينه و خشونت و بدخلقي.
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی گفتید.کبر وغرور ایشان مارا نیز اذیت میکند.کارکنان دانشگاهها سالهاست با این مواضع تند ایشان دست بگریبانند چرا که خضوع وفروتنی که از یک مسلمان انتظار می رود فقط در رفتار ایشان با سایر پزشکان همقطار شان است.تا جایی که دست دادن مسئولین در دانشگاهها به پرسنل برای انان خواری وخفت هست.چنان خودرا برتر می بینند که فکر میکنند سایرین چون نوکران دست به سینه هستند.در دانشگاه سبزوار این موضوع باعث دل شکستگی پرسنل گردیده.اگرپرسنل بیمارستانی بخواهد به ریاست دانشگاه بر حسب احترام دست بدهد شک نمیکند که دکتربزرگ دست خود را غلاف میکند.چه انتظاری میشود داشت از وزیری که همچون دست نشانده هایی در قلمرو حکومت خود دارد.بیایید ببینید وپرسجوکنیدتا به راستی موضوع پی ببرید.امیدوارم که ایشان در کابینه بعدی نباشند.انشاالله
Iran, Islamic Republic of
انمشاالله
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
احسنت
انصافا دقیق و عالی بود...
Iran, Islamic Republic of
حضرت روح الله(ره) فرمودند کسی که خودسازی نکرده باشد نمی تواند به عنوان مسئول و کارگزار نظام اسلامی جامعه را اصلاح کند، این مشکل فقدان خودسازی باطنی مشکلی است که گریبانگیر بسیاری از مسئولان در نظام جمهوری اسلامی و می توان گفت پاشنه آشیل آن است. انقلاب اسلامی ‌آمده که مسئول و کارگزار حکومتی اش عمیقا با زمامداران حکومت ستمشاهی و قبل از آن متفاوت باشد. لذا این مشکلات باید از همان زمان ابتدای انقلاب که شور تغییر رویه ها بالا بود انجام می شد، امروز برای اصلاح ساختار اخلاقی و انقلابی مسئولان نظام بسیار بسیار دیر شده است، چون رویه های اشتباه علاوه بر نهادهای مختلف کشور در حوزه های علمیه ای هم که سالهاست به ظاهر بسنده کرده و از ورود به محتواهای فلسفی و عرفانی و اخلاقی دین مبین اسلام ابا دارد، ریشه دوانده است. سبک زندگی مردم هم که علی دین ملوکهم شده و اساسا رویکرد انتخابی غالب جامعه هم به سمت تقویت کارگزارانی با سبک و سیاق آقای وزیر مورد بحث است!
Iran, Islamic Republic of
احسنت. ای کاش جناب وزیر متن بالا رابخوانند.
همه خصوصا مسئولینی که درنظام برآمده از خون شهیدان انجام وظیفه می کنند به تذکرات مکرر نیاز مبرم دارند.شاید جناب وزیر خاک جبهه خورده به خودآید ومنش زندگی خود رابه سبک زندگی شهداتغییردهد.خداعاقبت به خیرمان گرداند.آمین
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
یک وزیر واقعا چکار باید بکند چرا به جای مردم حرف میزنید مردم از کاهش هزینه های درمان و کیفیت درمان و در دسشترس بودن داروها راضی هستند ایا شما از خودتون هم راضی هستید؟؟؟؟؟هرچند که منتشر نمیکنید
Iran, Islamic Republic of
جناب ایرانی!!! چرا نادانسته صحبت میکنید؟ هزینه های درمان کم شده است؟ طرح تحول نظام سلامت که به گفته ی جناب پزشکیان فقط سطح دریافتی پزشکان و هزینه خدمات درمانی را بالا برده است، هیچ تأثیری بر نظام سلامت ما نداشته است جز اینکه قشر ضعیف در درمان بیماریهایشان هم دچار تردید شده اند... مشکل نظام سلامت ما پزشکان تاجرمسلک و بیمارستانهای سودمحور است. پزشکی که از اخلاق پزشکی بی بهره است، اگر درآمدش 100برابر هم شود، هیچ تغییری در میزان خدمت رسانی اش ایجاد نمیشود.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
خفته خفته را کی کند بیدار
شما خودتون رو به خواب زدید حتی واقعیات رو هم نمیخواهید قبول کنید بروید از بیماران سرطانی و خاص سوال کنید اگر میخواهید در انتخابات بعدی برنده بشین روش کارتان رو عوض کنید اگر نکات منفی رو یاداوری میکنید نکات مثبت رو هم ببینید بر خلاف مسیر اب شنا نکنید خیلی از 24 میلیونی که به روحانی رای دادن بخاطر طرح تحول سلامت بود سیاه نمایی جواب عکس میده
Iran, Islamic Republic of
راست میگید هزنه ها کاهش پیدا کرده به همان نسبت هم کیفیت پایین آمده؟چرا الکی خودتون را گول میزنید.احتمالا شما هم یکی مسئولین هستید
Iran, Islamic Republic of
بسیار خوب و درست و دقیق به نکات کلیدی رفتار آقای وزیر اشاره شده بود.امروز خوی اشرافی فرقی با شاه سابق ندارد و چه بسا بدتر است زیرا او متمسک نبود و ادعایی هم نداشت ولی اینها؟!
سمیه
Iran, Islamic Republic of
بسیار بسیار زیبا بیان کردید ممنون از مقاله قویه شما که به حق بود
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی: "اصلاً خود کاخ نشینی خوی کاخ نشینی می آورد
Iran, Islamic Republic of
ما از طلا گشتن پشيمان گشته ايم مرحمت كرده ما را مس كنيد
نظام سلامت كه صداي شكستن استخوانهايش ميايد ثمره جناب وزيري است كه سوگلي وزرايي دولت تدبير و اميد است
در نظام سلامتي كه به اسم كاهش سهم مردم از جيب ديگر مردم سرمايه هاي ملت را خالي و افتخار به اين اشتباه تاريخي خود ميكنند (اكثر صندوق هاي بيمه اي و سازمان تامين اجتماعي را به خاك سياه نشانده اند)
افشین
Iran, Islamic Republic of
این حق هر انسانی است که برای کاری که انجام میدهد یا جای که استخدام میشود پیش شرط هایی داشته باشد از حقوق گرفته تا ساعت کار وووو چطور است همه برای هم دیگر مجانی کار کنیم شما برای مردم در روزنامه مجانی کار کنید تا روزنامه ارزانتر بدست مردم برسد بجایش خدا کمکت میکند و ثواب بسیار دارد کاش همه پیش شرط های ایشان را چاپ میکردید تا مردم ایشان را درست قضاوت کنند یادم اوایل انقلاب 5شنبه جمعه ها میرفتیم درو برای کشاورزا مجانی دو روز کامل کار میکریم نهارمون رو هم میبردیم و اینکار هر جمعه تکرار میشد
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب گرامی شما نگران قضاوت مردم نباش
مردم خودشون توی تلویزیون دیدن شروط ایشون رو
هیچ کس حق نداره برای منتقدا حد و حدود مشخص کنه که اونایی که قداستشون رو از .....................................
8 سال دولت دست اینا نبود کدومشون آداب انتقاد رو رعایت میکردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهتره بگیم کدومشون ادب رو رعایت میکردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا چیزای دیگه بماند
Iran, Islamic Republic of
برو آقای افشین
برو یه چتر دیگه بدوز
منصور
Iran, Islamic Republic of
آقای عزیز، جناب آقای دکتر هاشمی که معصوم نیست، از نگاه شما همه بدند، پس خوبها کجان؟، چه کردند؟، مگر این مملکت توسط جناح چپ و راست تاکنون مدیریت نشد؟ آقای عزیز همه بد نیستند، یک سناتور و یک نخبه بایستی بهترین امکانات را داشته باشد، این حرف ها چرندیات، دوست دارید آدم های با سواد و روشنفکر بر بعضی وزارت خانه ها مدیریت کنند، در این بین یک آدمی میاد به هر طریق ممکن وزیر را عصبانی می کند، بعضی افراد نمی توانند تحمل کنند.
Iran, Islamic Republic of
آها اگه بچت پروانه ای بود مرده بود اونم با اون وضع اسف بار
بعد مسئول بهداشت مملکت راجع به بچت اونطور حرف میزد اشکالی نداشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بالاخره مسئول بوده و حق داشته عصبانی بشه !!!!!
خدایاااااااااا.............................
Iran, Islamic Republic of
"درباره ثروت میلیاردی آقای وزیر حرف بسیارست. برخی ساده اندیشان، تصور می کنند انتقاد از بکارگیری چنین کارگزاری، تنگ نظری و دخالت در زندگی شخصی افراد است. مردم با ثروت یک نفر مشکلی ندارند، مشکل این خوی کاخ‌نشینی است که میوه اش تکبر است و تکبر. خوی کاخ نشینی، خدمت را هم متکبرانه می سازد و تباه می کند."

آفرین
دقیقا
محمد
Iran, Islamic Republic of
در دوره اصلاحات قرار بود مرحوم علاقه مندان وزیر آموزش و پرورش شود
اما ایشان شرطش بهبود وضعیت اقتصادی معلمان بود
ساعت دو بعد از از صدای ایران شنید که دیگری وزیر شده است
خدایش بیامرزد انسان خوبی بود
شرط و شروط برای مسئولیت چندان معنایی ندارد