جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۱۵

کنایه راهب بودایی به روحانی و ظریف

شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب: 533285
یک بودایی خطاب به علیرضا قزوه گفت: مسلمانان و مخصوصا انقلابیون دولت خود شما هم هیچ اعتراضی نشده، و انگار تمام نگرانی های کشور شما دعواهای سیاسی چپ و راست است!
کنایه راهب بودایی به روحانی و ظریف
به گزارش جهان نيوز، علیرضا قزوه از شعرای کشورمان با انتشار عکس زیر در اینستاگرامش نوشت: با دوست دوره دانشجویی ام جینگ چونگ وان، این جینگ خان اصالتا مال طرفهای میانماره، البته،اسمش یک چیز دیگه ای بود که ما به خاطر راحتی صداش می کردیم جینگ چونگ وان چون که علی رغم ظاهر آرامش با همه سر جنگ داشت و خیلی هم آدم رکی بود! پدرش هم مثل خودش راهب بودایی بوده و اینها عادت. دارن هر پنج سال خوراکشان را عوض کنند و گیاهخوارند. پدرش الان خوراکش خیار با پوست و از سال آینده لوبیای سبز نپخته است! جینگ اما عاشق هویج و گوجه فرنگی و کدو تنبله و عادت داره به رنگ لباسش غذا بخوره، ، در درس ها هم اصلا موفق نبود و تنبل ترین شاگرد کلاس مان او بود. همیشه وقت امتحان از روی دست من تقلب می کرد و در مذهب اینان تقلب اتفاقا خیلی هم پسندیده است و حتی ثواب هم دارد.
 
بعد مدتها در میدانی در شهر سئول دیدمش. می گفت الان غذایش آب هویج و پوست کدوی سرخ است و کماکان خام خوار است و در معبدهای میانمار عبادت می کند!

گفتم مرد حسابی! از رفاقت با ما خجالت بکش! این همه سال در هند من و تو در باب مهربانی و خدمت به خلق و عدم آزار و اذیت ادیان دیگر حرف زدیم بعد تو درست در این روزهایی که در کشورت دارند مسلمانان را زنده زنده می سوزانند خفقان گرفته ای و رفته ای مشغول عبادت شده ای در معبد؟ توی کمرت بزند! و با مشت کوبیدم توی کمرش!!

خلاصه این جینگ به واسطه همان مشت کمی متحول شد و قرار شد برود از طریق رییس معابد بودایی کشورش یک اقداماتی انجام بدهد! خیلی هم ناراحت شد و از آنجایی که مشغول عبادت و خوردن هویج و پوست کدو بود خیلی خبرها به او نرسیده بود!

خلاصه دیروز ایمیلش رسید، در کمال تعجب نوشته بود که من به بودایی ها و رهبرشان یک اعتراضی نوشتم اما خبرهای این حادثه را پیگیری کردم از طرف خود مسلمانان و مخصوصا انقلابیون دولت خود شما هم هیچ اعتراضی نشده، و انگار تمام نگرانی های کشور شما دعواهای سیاسی چپ و راست است! آخرش هم عکس یک هویج را فرستاده و گفته ما هویج می خوریم اما بعضی از مدعیان مسلمان امروز به اندازه هویج هم نیستند!

البته از این حرفش خیلی ناراحت شدم و الان می خواهم جوابش را بدهم، یحتمل خواسته با این حرفش آن مشتی را که به کمرش زدم جبران کند! الان مانده ام به این جینگ خان چی بگم که هم روش کم شه هم خدا را خوش بیاد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حمید
Iran, Islamic Republic of
به دوست شریف تان چند نکته را یادآور شوید:
1- دلیل عدم حمایت دولت ما و طرفدارانش از مسلمانان کشور شما این است که رنگ چشم آنها آبی نیست چون الان حمایت از اروپایی ها و آمریکایی ها کلاس دارد.
2- به ایشان گفته شود در حال بازگرداندن هویت به پاسپورت خودمان هستیم.
3-بگوییدما چون فرهنگ 2500 ساله داریم و هراز گاهی هم به آن می نازیم، هم اکنون در حال بازسازی دروغ های دیگری برای بازی دادن مردم هستیم.
4- بگویید که چون فرزندانمان در کشور فرنگ در حال کولی دادن به دیگران هستند ، فرزندان سایر مسلمین در جهان به ما چه؟و شما بیایید ثابت کنید که بنی آدم اعضای یکدیگرند و آن شعار در مقابل درب سازمان ملل هم مال یک شیر پاک خورده دیگری است.
5-بگویید ما الان وقت نداریم چون به فکر چاره جویی برای پاسخ دادن به سازمان ملل و غرب برای عدم پذیرش سند 2030 هستیم نه اینکه در کشورهایی که این سند را پذیرفته اند هیچ جنایتی اصلا وجود ندارد و این آمارها هم که درست می کنند که کشورهایی مثل آمریکا بیشترین جنایت به کودکان را دارند برای عدام فریبی است.
6- اشک تمساح بریز اگه بلد نیستی را برو از روحانی و یارانش یاد بگیر.
7-سوال این بابا را بده به اطاق فکر روحانی . آنها بلدند مردم را چطور فریب بدهند و رای بگیرند.
Iran, Islamic Republic of
آفرین
چه نکته سنج و دقیق
کورش بهینا
Iran, Islamic Republic of
آقای قزوه گرامی سراینده گرانمایه میهن؛
با آن راهب حتماً این گونه گفتی که:
از کفر من تا دین تو، راهی به جز تردید نیست
دلخوش به فانوسم مکن، این جا مگر خورسید نیست
راهب گرامی دین و مذهب، همه ابزار و وسیله برای کمال بشریت هستند، حال اگر عده ای با کج فهمی و کینه توزی و احیاناً عده ای دیگر با نادانی، این ابزار و وسیله را برای مطامع و خواسته های مادی خود به طرز فجیعی به کار گرفتند، ما به عنوان یک انسان خردگرا و خردورز باید در جستجوی راستی و درستی تلاش کنیم البته برای به دست آوردن این گنج گرانبها باید رنجهای بسبار کشید:
نابرده رنج گنج میسر نمی شود
مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد
برای شما آرزوی بهروزی و پیروزی در همه کارهایتان دارم. پاینده باشید.
امید مدبر
Iran, Islamic Republic of
با سلام خوب به این آقا بفرمایید خصلت انسانها با نوع غذایی که تناول میکنند متفاوت است در ایران سالهاست بعضی از انقلابیون مسلمان ما غذایشان ماست است . همین!!!!
Iran, Islamic Republic of
ماست یا سیب زمینی....
Iran, Islamic Republic of
“روش کم بشه“ شما در این مورد بخصوص (در عالم دوستی و رفاقت) توجیه دارد و با “رویشان را کم کنیم“ دیگران بسیار متفاوت!
ولی جا دارد در همه امور “خوش آمد“ پروردگار تنها ملاک باشد خصوصا مواردی غیرشخصی.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
هویچ وچماق
محمد
Iran, Islamic Republic of
انصافا حرف حق زده
محسن
Denmark
متاسفانه حرفهاش درست است شما کجا یک موضع قوی از مسئولین در این مورد دیدین .
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب جواد نداره چیزی بهش نگو خودش بیخیال میشه
Iran, Islamic Republic of
جوابی ندید بهش. وقتی دولت و مجلس تو مملکت سیاستشون بازی سیاسی در داخل و ذلت در خارجه جای جواب دادن برات نمیمونه. همون بهتر که جواب ندی و سرت رو بندازی پایین.
Iran, Islamic Republic of
واقعاً متوجه نشدید بستر حکایت طنز است؟ واقعاً؟
فرح
Iran, Islamic Republic of
راست میگه بنده خدا .اینجا بجای همدردی با مسلمانان میانمار واکنش مناسب به این مشکلات.یه نفری داره راجع به رای به حضرت علی موشک اول بده تا بیست و نه اردیبهشت بعد خوب میشه ازدوازده رمضان به بعد .پالایشگاه بنزین ستاره خلیج فارس برای تبلیغات خوبه بعد انتخابات قرارگاه خاتم الانبیا بده سخنرانی می‌کنه کشتار مسلمانان کیلویی چند اقا جینگ چون جونگ
amir
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا اگه کسی فهمید ایشون چی گفتن، به ما هم بگین!
Iran, Islamic Republic of
برادر من اون مشتو نمی زدی این همه مارو شرمنده نمی کردی.