پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

چرا بار حجاب و عفاف روی دوش پلیس است؟

جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب: 533232
سخنگوی نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه آخرین درمان در حوزه عفاف و حجاب اقدامات سلبی است، گفت: پلیس به هیچ وجه اصراری برای برخورد سلبی در حوزه حجاب ندارد.
چرا بار حجاب و عفاف روی دوش پلیس است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به اهمیت تلاش همه دستگاه‌های موظف در قانون برای رعایت حجاب در جامعه و انتقاد از کارکرد ضعیف برخی دستگاه‌ها در این حوزه اظهار داشت: متأسفانه ناکارآمدی بعضی دستگاه‌های مسئول در این حوزه، بار را بر دوش پلیس گذاشته و این در حالی است که اساساً برخورد با چنین مقوله‌ای باید در ابتدا در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی اتفاق بیافتد و نه حوزه پلیسی چراکه پلیس باید در آخرین بخش از این زنجیره قرار بگیرد و در بین 26 دستگاه مسئول در این بخش، پلیس آخرین مسئولیت را دارد.

سخنگوی نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه آخرین درمان در این حوزه، اقدامات سلبی است، گفت: پلیس به هیچ وجه اصراری برای برخورد سلبی در حوزه حجاب ندارد ولی زمانی که برخی از دستگاه‌های مسئول، کارکردی درستی در این حوزه ندارند، پلیس به عنوان ضابط قضایی و با توجه به وظیفه و تکلیف قانونی خود، حتما اقدامات قانونی انجام داده و برخورد با هنجارشکنان را در دستور کارش قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اساساً نوع ورود به این حوزه، باید از نوع فرهنگی و اجتماعی باشد و باید توسط دستگاه‌های فرهنگی ــ اجتماعی و مردم انجام شود؛ مردم باید به این حوزه ورود کرده و با تذکر لسانی، احسانی، انسانی و امر به معروف،‌ در جهت اصلاح وضعیت گام بردارند.

منتظرالمهدی تأکید کرد: مقوله حجاب علاوه بر یک هنجار پذیرفته شده مذهبی و اجتماعی، مبتنی بر قانون جمهوری اسلامی ایران نیز هست و این بدان معناست که در صورت عدم رعایت آن، پلیس موظف است طبق ماده 639 قانون مجازات اسلامی، با افرادی که موجبات هنجارشکنی و جریحه‌دار شدن عفت عمومی جامعه را فراهم می‌کنند برخورد کند و آن‌ها را تحویل مراجع قضایی دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *