جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۲۰

آقای وزیر بهداشت محترم اگر بچه خودت بود به همین شکل پاسخ می‌دادی؟

جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 533129
طی انتشار عکس‌های «نفیسه» دختر مبتلا به بیماری پروانه‌ای و درخواست خانواده او از مسئولان برای رسیدگی بیشتر در رسانه ها جنجال های زیادی را به پا کرد و در نهایت با بی توجهی برخی از مسئولان شاهد زجر بیشتر و در آخر مرگ این دختر ۲۷ ساله بودیم.
آقای وزیر بهداشت محترم اگر بچه خودت بود به همین شکل پاسخ می‌دادی؟
به گزارش جهان نيوز، وزیر بهداشت نیز در جمعی از خبرنگاران در پاسخ به خبرنگاری که علت مرگ نفیسه را از وی جویا شد پاسخ جنجال برانگیزی داد، حال در خصوص جزئیات بیشتر ماجرای دردناک نفیسه با مدیر خانه ای‌بی به گفت و گو نشسته ایم.

حجت الاسلام سیدحمیدرضا هاشمی گلپایگانی مدیر«خانه ای‌بی» اظهار داشت: ضمن تسلیت به جامعه بزرگ خانواده ای‌بی، بیماری پروانه‌ای زمانی که تمام بدن را درگیر کند بسیار سخت‌تر و دردناک‌تر می‌شود. «نفیسه» روزهای سختی را در بیمارستان گذراند تا حدی که نیاز بود پاهایشان را قطع کنند. عکس‌های منتشر شده در رسانه‌ها حتی یک دهم از آن واقعیت را هم بیان نمی‌کند. من به شخصه در بیمارستان حضور داشتم و نمی‌توانم توضیح دهیم وضعیت نفیسه به چه شکل دشوار بود.

وی گفت: حال در این شرایط من که خود یک کودک مبتلا به ای‌بی دارم کاملا متوجه هستم که در برخی اوقات هیچ کاری نمی‌توان برای این بیماران انجام داد اما سخن ما برآن است، زمانی که پزشک متخصص بیان می‌کند که این بیمار باید به یک بیمارستان فوق تخصص و مجهزتر منتقل شود این اتفاق رخ نمیدهد؟ حتی سوپروایزر بیمارستانی که نفیسه در آن بستری بود با ما تماس گرفت و گفت می‌خواهیم این بیمار را به بیمارستان دیگری انتقال دهیم اما هیچ یک از بیمارستان‌ها نفیسه را پذیرش نمی‎‌کند شما خودتان می‌توانید از این 2 بیمارستان پذیرش بگیرید؟


 
هاشمی گلپایگانی در پاسخ گفت: وقتی که شما در سیستم درمانی حضور دارید و نمی‌توانید پذیرش بگیرید، ما چگونه این کار را انجام دهیم. در جمعیت 80 میلیونی کشور 500نفر مبتلا به ای‌بی هستند و 5 نفر از این تعداد هم شرایط خاص مانند نفیسه را ندارند آیا در طرح تحول سلامت و سیستم درمان کشور یک تخت خالی جای یک بیمار مبتلا به ای‌بی نیست؟ حال به هر دلیل این اتفاق رخ نداد و نفیسه انتقال داده نشد و فوت شد. من به عنوان مسئول خانه ای بی از وزات بهداشت ، شخص دکتر هاشمی وزیر بهداشت و معاونت غذا و دارو تشکر می‌کنم تاکنون خدمات بسیار ارزنده را برای کودکان پروانه‌ای فراهم کرده‌اند. اما انتظارمان این است که اگر خبرنگاری علت مرگ یک کودک پروانه‌ای را سوال می‌کند منطقی‌تر پاسخ دهند چرا که ما انتظار نداریم وزیر بهداشت مرگ هر بیماری را توضیح دهد اما ایشان می‌توانست به جای پاسخی که دادند می‌گفتند اگر قصوری سر زده است من دستور پیگیری ویژه این موضوع را می‌دهم و به این خانواده نیز تسلیت عرض می‌کنم. کاش با بیان جملاتی دیگر این جامعه داغ دیده را کمی آرام می‌کرد.

مدیر خانه ای‌بی اظهار داشت: پدر نفیسه یک راننده شخصی در شهرستان هست که به علت بدهی تاکسی‌اش را هم وی گرفتند، حتی در هزینه کفن و دفن نفیسه مانده بود حال وقت خود را در قوه قضاییه و پزشکی قانونی بگذراند و کفش آهنی بر پا کرده تا ثابت کند دخترش را بر اثر بی‌توجهی و تخلف کشتند؟ آقای وزیر بهداشت محترم اگر بچه خودت بود به همین شکل پاسخ می‌دادی؟ من یکی از جنس نفیسه دارم و روز به روز جلوی چشمانم پَرپَر شدنش را می‌بینم و می‌دانم کاری نمی‌شود کرد اما می‌توان با برخورد و پاسخ دهی منطقی تری آرام‌مان کنید. ما به هیچ عنوان وزارت بهداشت را مقصر فوت نفیسه نمی‌دانیم بلکه این زیرساخت هاست که دارای مشکل است.

وی از وزیر بهداشت درخواست کرد: آقای وزیر با مردم کمی بهتر صحبت بگویید. به فرماندار می‌گویید بی‌شعور، به ما می‌گوید بروید شکایت کنید. خانه ای‌بی و خانواده نفیسه به هیچ جا شکایت نمی‌کنند اما به دادگاه عدل الهی چرا. نفیسه بر اثر بی‌توجهی زجر بیشتری هنگام مرگش کشید او خیلی شرایط بدی را گذراند. اما بازهم تاکید می‌کنیم قدردان خدمات وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هستیم و تنها انتظار بیماران خاص این است که ما به اندازه کافی درد می‌کشیم، با لحن بهتر با ما صحبت کنید .

هاشمی گلپایگانی در پایان خاطرنشان کرد: از آذرماه سال 95 تا کنون 23 بیمار مبتلا به ای‌بی جان خود را از دست داده اند. حال درخواستمان از وزیر بهداشت این است که با موجود بودن 350 نامه از سوی نمایندگان مجلس مبنی بر خاص بودن این بیماری، ای‌بی را در گروه بیماران خاص ثبت کنید.
مرجع : جام جم آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقای هاشمی زاده بیشتر بدرد پست سیاسی میخورند تا بهداشت و سلامت زبانش خیلی گزنده و تیز است در انتخابات ریاست جمهوری نامزد رقیب روحانی را به گره فرقان تشبیه و نسبت داد متاسفم بحال که بجای خادم مردم باشند امیر و سلطان مردم عمل می کنند
تمنا
Iran, Islamic Republic of
من یکی برای نفیسه بسیار ناراحت شدم اینکه این دختر به طرز غمناکی فوت کرده اما وزیر دولت آنچنان بی ادبانه صحبت کرد اگر دختر خودش بود همین حرف را میزد آیا ؟؟؟؟؟. دیگری هم آتنا اصلانی که او هم غمناک به قتل رسیده بود یه سری از اصلاح طلبان فرصت طلب البته یه سری به جای تسلیت گفتن برای تبرئه خود این دختر معصوم را دستمایه اهداف سیاسی خود و خواستند تا با خون این دختر لکه ننگ سند تاسف بار 2030 را پاک کنند آنها یک عذرخواهی بزرگ بدهکارند . . .
Iran, Islamic Republic of
از وزیران تاجر بیش از این انتظاری نیست
رضا
Iran, Islamic Republic of
خدا به همه مریض ها شفای عاجل عنایت فرمایند و به همه خانواده انها صبر عنایت فرماید و به نفیسه خانم رحمت کند واقعا خیلی ناراحت شدم خدا به مسئولین بی تعهد ما هم تعهد در کنار تخصص دهد.
United States
اینکه آقای هاشمی چقدر به وضعیت بهداشت جامعه کمک کرده و چه تحولی ایجاد کرده رو همه میدونیم. ولی انصافا، تا حالا در مورد وزرای بهداشت دوران آقای احمدی نژاد تیتر زدید؟ اونا بی نظیر بودن؟ مشکلی نداشتن؟ در مورد تحول بزرگی که در آقای هاشمی در نظام سلامت ایجاد کردند تیتر زدید یا منتظرید کوچک ترین اتفاقی بیفته و از کاه، کوه بسازید؟ منتشر کنید تا بفهمم حداقل انتقاد پذیر هستید. سپاس
Iran, Islamic Republic of
خوب منتشر شد حالا فهمیدی که فقط شماها هستید که انتقاد پذیر نیستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا همه چیو ربط میدید به سیاست و اون دولت رو میکوبید؟؟؟؟
کجا بودید زمانی که همین رسانه های همسو با دولت قبل از اونا انتقاد میکردن ؟؟؟؟؟؟؟
فکر نمیکنید بعد چهار سال بهتره اون دولتو ولش کنید از این یکیا بخواید کاراشونو درست انجام بدن؟؟؟؟؟؟؟؟
خواهشا دوزار انصاف داشته باشید اینقدر هم تحول تحول نکنید این چه تحولیه که یه بیمار بدبخت اونقدر باید منتظر پذیرش بیمارستان بمونه و زجر بکشه تا بمیره!!!!!!!!!
این واقعا کاهه ؟؟؟؟؟؟ جون یه آدم کاهه؟؟؟؟ با زجر جون دادن یه آدم کاهه؟؟؟؟ شرم آوره!!!!!!!
انسانم آرزوست
Iran, Islamic Republic of
الان حرف از بی ادبی وزبان نیش دار وزیر بهداشته
Iran, Islamic Republic of
قصه غصه مرگ و زندگی است و از دست رفتن ی فرزند بیگناه یک پدر
غصه غصه ی بیماران پروانه است ک چقدر متحمل درد میشوند و خانواده های انها کمر خم میکنند زیر این فشار
اینجا بحث دولتها نیست اینجا بحث مرگ و زندگی است انصاف حکم میکند شما و یا وزیر لحظه ای خود را در جای این عزیزان و دردی ک می کشند بگذارید تا وکیل وزیر و دولت شوید
Europe
آقا یا خانم عزیز دیدی که بارها بخاطر کارهایی که وزارت بهداشت انجام داده قدردانی شده و کسی منکر کارهای صورت گرفته نیست. گله و شکایت بیشتر بخاطر لحن و نحوه ی برخورد وزیر با این قضیه است . ایشان بارها در موضوعات دیگر هم به خبرنگاران و افراد دیگه توهین کرده اند و بار اولشون نیست. کلا دید از بالا به پایین دارن نسبت به بقیه. نه تنها ایشون بلکه اکثر وزرای دولت روحانی همینطور هستن. البته از دولتی که ریس جمهورش پارو از توهین و فحاشی به مردم و منتقدان فراتر گذاشته بیشتر از این نباید انتظار داشت
Iran, Islamic Republic of
بهتر برید یه نگاه هم به بدهی انباشته دولت به بیمه ها رو نگاه کنید و ببینید در چهار سال اخیر چه افزایشی داشته و این حجم از بدهی چه بلای به سرع جامعه داره میاره.
hasan
Iran, Islamic Republic of
حکایت شمامارویاد اون جوک میندازه: یاروزنگ زدبه رادیوگفته به آمریکابگین اگه شب وروزایران روموشکباران کنه مابازهم ایستاده ایم،گفتن ازکجاتماس میگیرید؟گفت ازلس آنجلس!!
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز همه مشکل دارند ولی آقای هاشمی زحماتش را با نقماتش بر باد می دهد
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز، نظام تحول سلامت زیرمیزی را قانونی کرد. حقوقهای پزشکان را دو برابر کرد در صورتی که خدمات ارائه شده تغییری نکرده است. متاسفانه بسیاری از پزشکان خود را تافته جدا بافته می دانند و وزیر بهداشت هم جزیی از همین گروه است
Iran, Islamic Republic of
کلا پاسخ به هر سوال و ایراد و نقص و فسادی در دولت آقای روحانی فقط به جواب داره....
دوره احمدی نژاد چرا ایراد نگرفتن؟؟؟
واقعا اوج استدلال و خدمت و تعهد به پاسخگویی اینه.
عزیزانی که تا این حد برائت از دوره روسای جهمور قبل دارن و فکر میکنن تافته جدا بافته هستن چرا تعهدی برای یکبار پاسخگویی و عذرخواهی ندارن
Iran, Islamic Republic of
چرا مقایسه میکن ید .کار اشتباه کرده پرو بازی هم در میاره دوره قبل هم ازاین بدتر اما پرو بازی در نمیاوردن.بیتربیته.جای دکتری باید دو کلاس ادب و روش معاشرت بهشون یاد بدن.
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی زاده یک سری به بیمارستان های دولتی بزن و ببین پارتی بازی و رسیدگی نکردن پرستاران به اوضاع بیماران بیداد می کند و از همه مهمتر که اکثر پرستاران آن قدر از خود راضی و مغرور هستند که باید پادشاه می شدند نه پرستار
Iran, Islamic Republic of
وزیر میگه قرار نیست به مرگ هرکسی پاسخ بدیم بعدش رئیس جمهور برا مرگ آتنای پارس آبادی پیام تسلیت می فرسته! خدائیش کدومش سیاسیه و کدومش حق! ؟ والا من که موندم
علی
Iran, Islamic Republic of
من حجة الاسلام هاشمی گلپایگانی را از نزدیک میشناسم و در جریان زحمات، تلاش ها و دوندگی های ایشان و همسر مکرمه ی ایشان برای خدمت رسانی به بیماران eb هستم. خداوند به این دو بزرگوار اجر و پاداش عظیم عنایت بفرمـاید.
برخی از مسئولین و فرمـاندهان بزرگوار ارتش جمهوری اسلامی و سپـاه هم در کمال گمنـامی کمک های خوبی به این مجموعه ی خـانه ی eb کردند و میکنند. همینطور برخی از خیرین و مردم. امّا حقیقت اینست که تمام این کمک ها فعلا کفاف هزینه های پانسمان این بیماران عزیز را هم نمیدهد و متاسفانه مرجع اصلی که وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است حمایت لازم و مناسب را نکرده و نمیکند و حتی این بیماران را جزو بیماران خاص هنوز نشناخته است.
وضعیت این بیماران خصوصا در بعضی از شهرستان ها که امکانات درمـانی با کمبود مواجه است خیلی پیچیده و بغرنج است و این عزیزان مشقات و دردهای بسیاری را تحمّل میکنند.
به نظرم هر یک از ما مردم باید هرگونه که مقدور است و به هر نحو ممکن به این مجموعه ی خانه ی eb کمک کنیم تا شاید اندکی از آلام آنها را بتوانیم کم کنیم.
Iran, Islamic Republic of
ترا به خدا دم از پیشرفت در این دوره نزنید
Iran, Islamic Republic of
وزیران تاجر و دارای سهام های بزرگ در مراکز صنعتی،درمانی و تجاری و .....هرکجا که پولهای زیاد و مفت وجود دارد کجا درد ما و مخصوصا جانبازان و رزمندگان را و مردم عزیز را درک می کنند