پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

فوت ۱۸۰۰ یمنی بر اثر وبا

پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 532957
نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن با تاکید بر حل سیاسی بحران یمن از جان باختن ۱۸۰۰ یمنی بر اثر وبا خبر داد.
فوت ۱۸۰۰ یمنی بر اثر وبا
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم،  به نقل از روسیاالیوم، اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل متحددر امور یمن گفت که راه حل سیاسی به تنهایی برای حل بحران یمن کفایت می‌کند.

وی روز چهارشنبه طی ارائه گزارش درباره وضعیت یمن به شورای امنیت سازمان ملل گفت: بهبود فعالیت‌ نهادهای دولتی و خدمات رسانی در یمن امری ضروری است، زیرا اوضاع این کشور روز به روز بدتر می‌شود.

ولد الشیخ گفت که بحران‌های مختلف در یمن زندگی ۱۴ میلیون شهروند این کشور را تحت تاثیر قرار داده است و تاکنون ۱۸۰۰ نفر بر اثر بیماری وبا جان خود را از دست داده‌اند.

نماینده سازمان ملل بر ضرورت پایبندی به عرف‌های بین‌المللی تاکید کرد و گفت: هدف قرار دادن کشتی‌ها انتقال کمک‌ها به یمن را با مانع مواجه می‌کند.

وی از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و دو طرف درگیری در این کشور خواست که از پیشنهاد از سرگیری پروزاهای غیرنظامی به یمن حمایت کنند.

دولت سعودی در قالب ائتلاف خود از سه سال پیش جنگ همه جانبه علیه یمن را به راه انداخت که تاکنون به کشته شدن بیش از هشت هزار نفر و زخمی شدن هزاران یمنی دیگر، انهدام ساختار زیربنایی این کشور، آوارگی میلیونها نفر و شیوع بیماری های واگیر دار و قحطی در این کشور منجر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *