جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

رکورد داران ازدواج و طلاق کجاها هستند؟

چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 532732
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) با ارائه آماری به بیان کمترین و بیشترین میزان طلاق و ازدواج در کشور پرداخته است.
رکورد داران ازدواج و طلاق کجاها هستند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از قدس آنلاین، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران با ارائه آماری به بیان کمترین و بیشترین میزان طلاق و ازدواج در کشور پرداخته است؛ به نحوی که کمترین آمارهای ازدواج ثبت شده مربوط به استان های: خراسان جنوبی با ۱۲,۴۲ درصد، اصفهان با ۱۲.۰۷ درصد، سمنان با ۱۱.۷۶ درصد، البرز با ۹.۸۲ درصد و تهران با ۹.۳۶ درصد است.

همچنین در این آمارسنجی بیشترین میزان ازدواج به خراسان شمالی با ۲۴,۱۷ درصد، اردبیل با ۱۷.۷۷ درصد، زنجان با ۱۷.۵۱ درصد، چهارمحال و بختیاری با ۱۷.۳۴ درصد، کردستان با ۱۷.۱ درصد تعلق دارد.

بیشترین آمار طلاق های ثبت شده نیز مربوط به تهران با ۴,۹ درصد، البرز با ۴.۸ درصد، کرمانشاه با ۴.۵۳ درصد، کردستان با ۴.۳ درصد و کمترین میزان طلاق نیز مربوط به سیستان و بلوچستان با ۱.۴ درصد، ایلام ۲.۱۴۱ درصد، یزد با ۲.۱۴۲ درصد، چهارمحال و بختیاری با ۲.۳۵ درصد و خراسان جنوبی با ۲.۳۹ درصد است.

بنابر این گزارش، اگرچه مشکلات اقتصادی همواره از علل به تعویق افتادن ازدواج جوانان مطرح شده است اما در این میان نباید از سهم تغییر فرهنگ ها نیز غفلت کرد، فضای مجازی و ماهواره ها امروز در تغییر سبک زندگی مردم نقش به سزایی دارند و با ترویج بی بند و باری و تجمل گرایی به دوری جوانان از ازواج دامن می زنند.

ازدواج به خودی خود شاید دارای هزینه باشد اما اسیر تجملات و مراسم های دست و پاگیر شدن که هر یک از هزینه های بالایی نیز برخوردار هستند، راه را به مراتب دشوارتر کرده است. البته رسانه ملی و سینمای ایران نیز در این زمینه از خطا و فرهنگ سازی غلط مبرا نیستند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *