پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

داعش مُرد، آمریکا می گوید معلوم نیست!

چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 532728
مشاور ارشد کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که آمریکا نمی تواند گزارش مربوط به کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش را بی درنگ مورد تائید قرار دهد.
داعش مُرد، آمریکا می گوید معلوم نیست!
به گزارش جهان نيوز، ایرنا به نقل از رویترز گزارش داد، سباستین گورکا گفت که پس از دستیابی به واقعیات لازم در این زمینه، بیانیه ای صادر می کنیم.

این در حالی است که گروه ناظر بر حقوق بشر در سوریه ساعاتی پیش اعلام کرد که مقام های داعش خبر کشته شدن البغدادی را تائید کرده اند.

رامی عبدالرحمان مدیر این گروه گفت: فرماندهان ارشد داعش که در استان دیرالزور حضور دارند، تائید کرده اند که البغدادی کشته شده است.

وی در عین حال یادآور شد که منابع داعش زمان دقیق مرگ البغدادی و احتمال کشته شدن وی در جریان یک حمله هوایی را مورد تائید قرار نداده اند.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه ماه گذشته اعلام کرد که ممکن است البغدادی در جریان حمله هوایی جنگنده های روس به گردهمایی فرماندهان داعش در نزدیکی رقه سوریه کشته شده باشد.

اما مقام های آمریکایی و عراقی به این مساله مشکوک هستند و می گویند هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا در دست نیست.
سخنگوی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا به شبکه خبری سی بی اس گفت: ما نمی توانیم این گزارش را تائید کنیم، اما امیدواریم که واقعیت داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *