جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۱

صحبت علیه شهرهای موشکی را باور کنیم یا ادعای ساخت موشک را؟

کاهش 85 درصدی بودجه دفاعی کشور در دولت روحانی
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب: 532689
رئیس جمهور مدعی است نه ساخت موشک را شهیدحسن تهرانی مقدم انجام داده است و نه فعالیت های هسته ای را دانشمندان شهیدهسته ای انجام داده اند بلکه تمام این فعالیت ها کار دولت بوده است.
صحبت علیه شهرهای موشکی را باور کنیم یا ادعای ساخت موشک را؟
به گزارش جهان نيوز، «ما متوقف کردیم؟ ما کامل کردیم فناوری هسته ای را» این جمله ای است که حسن روحانی با اعتماد به نفس کامل در سال 92 گفت و مدعی شد که نه تنها فعالیت هسته ای در سال های 82 تا84 توسط وی متوقف نشده است که او این چرخه راهبردی را کامل کرده است! و اتفاقا ایشان در ادامه کامل کردن چرخه هسته ای بار دیگر در سال 92 همه فعالیت های صلح آمیز هسته ای را تعلیق کردند!
 
حالا حسن روحانی ادعایی جدید را مطرح کرده است. وی که در اولین سال ریاست جمهوری خود بودجه دفاعی کشور را به شدت کاهش داد امروز در جشنواره عمران سلامت در صحبت هایی کاملا مرتبط با موضوع همایش(!) گفت: « آنها که از خاکمان با موشک یک مرکز تروریستی را هدف قرار دادند فداکاری کردند، اما موشک را کی درست کرد؟ سازنده این موشک دولت و وزارت دفاع است و پول آن را بخش اقتصادی کشور تامین می‌کند.» وی ادامه داد: «سلاح‌های راهبردی ساخته شده در دولت یازدهم حدود ۸۰ درصد کل میزان قبلی است.»
 
حسن روحانی که در مناظرات انتخاباتی با حمله به اقتدار موشکی سپاه، نه تنها به شهرهای موشکی سپاه اعتراض کردکه شعارنویسی روی موشک ها را نیز تحمل نکرد و نسبت به آن انتقاد شدید کرد اما امروز در واکنشی کاملا متفاوت نمادهای اقتدار کشور را به نام دولت خود ثبت کرد.
 
 
video_2017-07-11_13-11-53.mp4 | دانلود فیلم 
فیلم اظهارات روحانی علیه فعالیت های موشکی در مناظره ها
 
اما بودجه دفاعی کشور در دولت حسن روحانی چقدر بوده است؟
 
بودجه دفاعی کشور علیرغم افزایش هر ساله که در دولت های قبل رایج بوده است، در آغاز دولت یازدهم به یک هفتم رسید. یعنی حسن روحانی در ابتدای ورود خود در جهت حمایت از صنایع دفاعی کشور 85 درصد از بودجه آن را حذف کرد!
 
بودجه دفاعی کشور تا حدی کم شد که با وجود افزایش سالانه آن هنوز هم نتوانسته به رقم 4سال گذشته خود برسد.
میزان این بودجه از سال های92 تا 96 عبارت بودند از:
سال 92: 13.5 هزار میلیارد تومان
سال 93: 2 هزار میلیارد تومان (11.5هزار میلیارد تومان کاهش)
سال 94: 2.3 هزار میلیارد تومان
سال 95: 3.1 هزار میلیارد تومان
سال 96: 4.2 هزار میلیارد
 
دولت یازدهم بدون اشاره به کاهش 11.5 هزار میلیاردی بودجه دفاعی کشور در سال 92، صرفا به افزایش های جزئی در این ردیف بودجه در سالهای مختلف اشاره کرده و با بازی با آمار، خود را طرفدار افزایش بودجه دفاعی کشور و صاحب موشک های سپاه نشان می‌دهد.
 
سال گذشته نیز دولت روحانی در لایحه بودجه 95، مجموع بودجه نهادهای نظامی را 5 هزارمیلیارد تومان کاهش داده بود که با واکنش تند مجلس روبرو شد. نوبخت در واکنش به این واکنش مجلس اعلام کرد که برای تقویت بنیه دفاعی اصلا پولی وجود ندارد! این در حالی است که همین میزان بودجه نیز هیچگاه توسط دولت محقق نشد و سال گذشته سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از تحقق تنها 20% از بودجه نظامی کشور از سوی دولت خبر داده بود.
 
بهتر است آقای روحانی به جای اینکه ساخت موشک های شهیدتهرانی مقدم و فعالیت های هسته ای احمدی روشن ها را به نام خود ثبت کند به مانع گذاری در توسعه دفاعی کشور و فعالیت های صلح آمیز هسته ای پایان دهد.

منبع: رجا
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
هر دو راباور کن
Iran, Islamic Republic of
واقعا ماندم که چی بگم .
Iran, Islamic Republic of
تکرار تاریخ....
کافیست دوران صفین تا شهادت مولایمان را بازخوانی کنیم متوجه خواهیم شد که چه خبر است....
United Kingdom
این چند روزی که رئیس جمهور به علت کسالت و گلودرد سخنرانی نداشت فضای سیاسی کشور واقعا ارام بود و رسانه ها به مشکلات و دغدغه های اصلی مردم مشغول بودند و در زمین دوقطبی بازی نمی کردند
Germany
از قدیم گفتن دروغ هرچه بزرگتر باورش راحت تر .....
Iran, Islamic Republic of
دروغ در این دولت نهادینه شده. هر نقطه مثبتی در کشور اتفاق بیافتد سریع به خود می چسبانند باران بیاد، هوا خوب بشه، زحمت کشان کشور اقدام خوبی کنند. تازه دیروز می گفت تعدادی از جانشان می گذرند کافی نیست ما هم از پولمان میگذریم یعنی از بیت المال البته اگر آقایان .... شوند و کمی اضافه بیاد.
جواد
Iran, Islamic Republic of
رفتار این گونه است که می تواند در انتخابات با همه کاستی های دولت رای جمع کند نه کم رویی آقای رئیسی که حتی با رعایت اخلاق از پاسخگویی به بدیهی ترین افترائات خودداری می کند. آقای روحانی ظاهرا قبلا گندمکار بوده اند زیرا در فصل درو و خرمن گندمکاران حرفه ای گندم را از هر سویی که باد می وزد چهارشاخ می زنند و از کاه جدا می کنند. درود بر روحانی گندمکار!!!
Iran, Islamic Republic of
بحث آقای روحانی در خصوص نبودن شهرهای زیر زمینی موشکی نبود در این خصوص بود که نمایش آن در زمان مناسب انجام نشده است. و اینکه ایشان میگوید پول اینها را دولت داده مگر غیر این است مگر سپاه از جایی(؟!) درامد دارد. بهتر است وحدت داشته و دست در دست هم کشور را آباد نماییم.
مجید
Iran, Islamic Republic of
روحانی تهرانی مقدم پدر موشکی ایران
Iran, Islamic Republic of
این تمام تلاش اتاق فکر و مشاوران آقای رییس جمهور مدبر بوده تا بعد از شوک و سکوت بتونن سهمی برای خودشون از یک اقدام عملی واقعی برای دفاع از آبرو و عزت ایران دست و پا کنن...
محمدجواد
Iran, Islamic Republic of
...