سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۲

روایت فرمانده حشد العشبی از جزئیات شهادت سردار شهید نصیری

سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب: 532469
حاج شعبان به همراه سه نفر دیگر بین دو روستای ایزدی توقف می‌کنند من هم چند کیلومتر جلو تر بودم وقتی انفجار رخ داد سریع خودم را رساندم. حدود یک ربع بعد از حادثه به آنجا رسیدم.
به گزارش جهان نيوز، نایب رئیس تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی روز یکشنبه (۱۱ تیر) با حضور در منزل سردار شهید مدافع حرم "شعبان نصیری"، با خانواده ایشان دیدار و گفتگو کرد.

ابو مهدی المهندس ضمن تسلیت به خانواده شهید گفت: حاج شعبان در زمان جنگ مسئول بنده بودند. حاجی سال ۶۴ فرمانده گردان دستغیب شدند و پس از آن فرمانده لشکر سید الشهدا بودند. بعد از عملیات کربلای ۵ تا آخر جنگ رئیس ستاد ما در بدر بودند.


دو روز قبل از شهادت با حاج شعبان صحبت می‌کردم به حاجی گفتم شما بیا پیش ما، حاجی گفت نه شما عقب هستید و من جلو، من نمی توانم بیایم؛ گفتم شما بیا و در مشاوره به ما کمک کن، گفت این عملیات تمام شود ان شا الله می آیم.

فرمانده حشد الشعبی در خصوص جزئیات و نحوه شهادت شهید نصیری گفت: حاج شعبان به همراه سه نفر دیگر تصمیم می‌گیرند به منطقه بروند و بین دو روستای ایزدی توقف می‌کنند من هم چند کیلومتر جلو تر بودم وقتی انفجار رخ داد سریع خودم را رساندم. حدود یک ربع بعد از حادثه به آنجا رسیدم. انفجار که رخ داد حاج شعبان پس از حدود نیم ساعت به شهادت رسید و سه نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

المهندس با بیان سابقه رفاقت ۳۱ ساله با شهید نصیری، درباره خصوصیات بارز این شهید گفت: حاج شعبان تصمیم می‌گرفت اجرا می کرد فرمان می داد و عمل می کرد ما از حاجی می ترسیدیم. ما نیروهای حاجی در بدر بودیم. شجاع، باهوش و دقیق بود، با دقت صحبت می‌کرد و در طراحی عملیات‌ها به ما خیلی کمک کرد. مراقب خودش و دیگران هم بود یعنی کسی همراهش بود از او به شدت مراقبت می کرد. تحمل و صبر شهید هم بسیار بالا بود.




دیدار ابومهدی المهندس با خانواده شهید شعبان نصیری
حاج شعبان در بدرفرمانده بودند وقتی آمدن به حشد، مانند یک سرباز عمل می‌کرد. عجیب بود؛ ما به عنوان فرماندهان حشد الشعبی نیروهای ایشان در بدر بودیم این برای ما خیلی سنگین بود. حاجی هیچ وقت حرفی نزد.
بسیار خاکی بود نه اتاقی داشت و نه حتی به دنبال یک پتو تمیز بود. خاکیِ خاکی.اصلا دنبال امتیاز گیری و این حرفا نبود.

نایب رئیس تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی افزود: بین مستشاران ایرانی، تقریبا خاکی ترین شهید، حاج شعبان بود. اصلا به هیچ وجه نشان نمی داد که یک فرمانده است. ما بعد از شهادت حاجی یک مراسم ختم در عراق برایشان گرفتیم. خیلی از نیروها تعجب کردند و فکر می کردند حاج شعبان یک نیروی معمولی است و بعد از شهادت تازه فهمیدن ایشان مسئول نیروها بودند. حاج شعبان مثل شهید تقوی عاشق شهادت بود من کمتر کسی مانند این دو عزیز دیده ام.

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوشا به سعادتشان
برای شادی روحشان صلوات و فاتحه ای بفرستیم
خدا آنها را با شهدای کربلا و بویژه حضرت امام حسین علیه السلام محشور فرماید
اللهم الرزقنا
Iran, Islamic Republic of
سردار سلیمانی در مراسم اربعین شهید سردار نصیری:
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: برخی اوقات از راه دیپلماسی کارهایی می‌کنیم که خیلی خوب است، اما حل برخی مشکلات فقط با دیپلماسی حل نمی‌شود. خون شهید نصیری و خون دیگر شهیدان ایرانی، این خون خون یک نفر نبود، این پیمانه وفای یک ملت بود، در حمایت از پشتیبانی از یک کشور که مورد ظلم قرار گرفته است. کدام دیپلماسی می‌تواند مانند این خون‌ها صمیمیت ایجاد کند؟

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: چه شهدایی این جمهوری اسلامی و سپاه، فدای ایران، منطقه و جهان کرد. به ملت ایران و عراق عرض می‌کنم، کاری که فرزندان این ملت کردند کار سربازی ایران برای عراق بدون ادعا بود. چنین سردارهایی کجای دنیا وجود دارند که اسلحه به دست بگیرند و جلوی نیروی عمل‌کننده شهید شوند؟ این وفای صادقانه است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مثل سایر کشورها نبود که از عراق پول بگیرد و مثل آمریکا سلاح را در وقت اضطرار به آنها ندهد، تأکید کرد: ما هر سربازی در این عرصه را مایه افتخار می‌دانیم.