شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۹
۳۷

رحیم پور! شهادتت مبارک / اسلحه ها به سمت غواص اندیشه هدفگیری شده

نویسنده: سید مهدی سیدی
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 532380
امروز جریان رسانه ای خاص، به دنبال تحریف و سیاه نمایی برخی آدم های مؤثر انقلاب اسلامی است که رحیم پور یکی از مهم ترین مهره های این لیست است. گرچه پیشتر از این نیز رحیم پور 53 ساله در لیست ترور بوده تا جایی که یک مورد از آن در سال 91 رسانه ای شده است. خودش می گوید: آنها در کردستان عراق اتاق فرمان تشکیل داده‌اند و در یکسال و نیم اخیر، این بار سوم است که خبر ترورم را به من داده‌اند.
رحیم پور! شهادتت مبارک / اسلحه ها به سمت غواص اندیشه هدفگیری شده
به گزارش جهان نيوز،سید مهدی سیدی: حسن رحیم پور ازغدی درباره پدرش، حیدر رحیم پور می گوید: «هرگز لذت طلبي و سودگرايي شخصي را در شخصيت ايشان، غالب نديده ام. وظيفه‌گرايي، وجه اصلي در شاكله روحي ايشان بوده و هست. روحيه ساختارشكن دارند و من خاطرات شيريني از اين بعد از شخصيت ايشان سراغ دارم».

حیدر رحیم پور، هنوز در عالم معرفت و اعتراض، فعال و جوان است و از مباحثات جدی دهه پنجاهش با شریعتی و مطهری، یادگاری های خوبی در سینه دارد. حالا پسر، خود میدان دار جریان فریاد و ایستادگی است. یک جستجوی ساده در گوگل (870 هزار رکورد) گواه خوبی بر گستردگی حضور اوست. او به شدت پرکار است. آنچنانکه بیش از «هزار» سخنرانی و کنفرانس در فاصله سال های 71 تا 95، از رحیم پور قابل دسترسی است.

اهل تأثیر و مبارزه
تقریبا کسی از او سخنرانی بی خاصیت یا کم مایه سراغ ندارد. با وجود کثرت انتشار رسانه ای سخنرانی هایش، هنوز برای مخاطب، دم دستی و عادی نشده است. (شبکه 1 - شنبه ها؛ شبکه چهار - پنج شنبه ها؛ شبکه افق - جمعه ها) تا جاییکه جلسات بسیاری در صف دعوت از او در نوبت نشسته اند. او که از سال 81 به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی درآمده، نقریبا هیچ سمت دانه درشت دولتی یا حکومتی نداشته و وقت خود را بر مطالعه، تفکر، نوشتن و گفتن متمرکز کرده است؛ این رویه در طول چهار دهه عمر جمهوری اسلامی، در میان صحابی انقلاب، کم نظیر است.
رحیم پور مؤثر حرف می زند. رودر بایستی ندارد. به مسائل روز می پردازد. مثل برخی روشنفکران دانشگاهی، پشت کتابخانه های موریانه خورده، قایم نمی شود. اهل تشخیص و درگیر شدن است. به خاطر اصولش، مخاطب در تقابل با او، امکان بی طرف ماندن پیدا نمی کند. پس به ناچار به موافق و مخالف تبدیل می شود. آنچنان که شبکه های بسیاری که نوعا خط نفوذ در لایه های پنهان شان، قابل ردگیری است به او فحاشی می کنند، پرونده سازی کرده و یا سخنانش را جعل و تقطیع می کنند.

در معرض ترور
همین روزها یک فایل صوتی از او منتشر شده که به نحو کاملا حرفه ای دچار تقطیع و تحریف شده تا جایی که گروهی از تشکل های دانشجویی در نامه ای به دادستان تهران، درخواست برخورد با سبب سازان این شیطنت را داشته اند.
جریان بیگانه در هیاهوی انتشار این فایل صوتی اینگونه تیتر زده است: «عصبانیت تئوریسین اصولگرا از شکست در انتخابات» و این یعنی آنکه جریان نفوذ، رحیم پور را هم تئوریسین و هم صاحب اصول می داند. اما می کوشد حرف های جدی او را، به حساب یک شکاف سیاسی کودکانه حواله دهد، تا کمتر شنیده و یا جدی انگاشته شود. و این از تکنیک های ماهرانه رسانه مدرن است. حال آنکه رحیم پور بر پیکره هر سه دولت اعتدال، مهرورزی و اصلاحات، نقدهای جدی داشته و طبق شنیده ها، در جلسات شورای عالی در برابر هر سه رئیس جمهور جبهه گیری های اندیشمندانه بسیاری داشته است.
امروز جریان رسانه ای خاص، به دنبال تحریف و سیاه نمایی برخی آدم های مؤثر انقلاب اسلامی است که رحیم پور یکی از مهم ترین مهره های این لیست است. گرچه پیشتر از این نیز رحیم پور 53 ساله در لیست ترور بوده تا جایی که یک مورد از آن در سال 91 رسانه ای شده است. خودش می گوید: آنها در کردستان عراق اتاق فرمان تشکیل داده‌اند و در یکسال و نیم اخیر، این بار سوم است که خبر ترورم را به من داده‌اند.

شلیک به سمت اندیشه
جنگ نرم در حال شکست خوردن است. برای همین است که دوباره سوگیری ترورها به سمت و سوی اندیشمندان، تغییر جهت داده است. رحیم پور، امروز نشان دار شده و اسلحه ها به سمت او نشانه رفته است. فقط کافی است تیتر روزنامه ها و سایت های خاص را مرور کنید.
عنوان سخنرانی های او طرحی برای فرداست. رحیم پور برای فردای ایران طراحی می کند، پس سزای او همین است که اسلحه ها را به سمتش نشانه بروند. پیشتر از آنکه به سوگ او بنشینیم و شهادتش را تبریک بگوییم، به کمکش بشتابیم و فضای حضور او و امثال او را فراهم کنیم.

غواص اندیشه
حسن رحیم پور که برادرش حمید، در دوران دفاع مقدس، به فوز شهادت رسیده، خود از غواص های اطلاعات و عملیات لشکر 5 نصر خراسان بوده است. درباره شهادت خود می گوید: بنده از تابستان ۵۷ و پیش از انقلاب تا سال‌های جنگ و پیش از هر عملیات حدود ۱۰ وصیت‌نامه نوشته‌ام، لذا اگر خون ما در راه انقلاب ریخته شود باعث افتخار است.

پی نوشت:
رحیم پور می گوید «شیعه خطر پذیر است». پس خوب است من و شمای خواننده هم، تقیه و ترس و مصلحت اندیشی های پوچ را به کناری بگذاریم و به نفع انقلاب عزیز، وارد میدان قلم و سخن شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند حاج مجتبی تهرانی را، سال 60 بود که پام بهسخنرانی ایشان باز شد، سال بعد رفتم نوار کاست سخنرانی های ایشان را بگیرم که حدود 550 کاست بود. بعد دی و دی 1000 سخنرانی ایشان گیرم آمد که فقط مربوط به دو سه سال کار ایشان بود.
Iran, Islamic Republic of
رحیم پور فرزند خصایل خداست و مومنان انفاس قدسی او را می ستایند و منافقان دولتی مخالف اویند
مسافر
Iran, Islamic Republic of
«شیعه خطر پذیر است» ... پس چه باک... شهادتت مبارک سردار اندیشه‌های ناب
Iran, Islamic Republic of
خداوند این خار چشم خائنان را از گزند حوادث حفظ فرماید
راه شهادت باز است
Germany
اگر مدعیان روشنفکری می توانند به مباحثه با استاد رحیم پور برخیزد به شرط آن که آمار و ارقام و اسناد دروغ ارائه نکنند. این طائفه فقط بلدند تهمت و افترا و نشر اکاذیب علیه رحیم پورهـــــــــــا و مطیعی هـــــــــــا و حزب اللهی هـــــــــــا .... نثار کنند. این افراد اگر یک بار بلیط اروپا و امریکا و کانادا را برای به اصطلاح سمینار (شما بخوانید اقامت و گردش) داده نشود، سکته خواهند کرد.
تاریخ ایران ما از شهادت مردمان حق گو و حق طلب لبریز است
Germany
هر انسان منصف و با ایمانی که با وجدان خود خلوت کند و تاریخ چندصد ساله اخیر ایران را مرور کند به نتیجه جالبی می رسد:
ببینید امثال شهید مدرس، شهید آیت، شهید چمران ، شهید نواب، شهید اندرزگو ، شهید دیالمه، شهید بهشتی، شهید شیخ فضل الله نوری، شهید امیرکبیر، شهید مطهری، و حق گویانی در عصر حاضر همچون رائفی پور، رحیم پور ازغدی، مطیعی و... که همواره سخن حق سردادند و علیه استکبار، تجمل گرایی، فامیل بازی، رانت و مذمت سرسپردگی به غرب سخنرانی و افشاگری کردند آماج انواع تهمت و افترا و در اکثر مواقع به شهادت رسیدند. البته اگر ایشان این حرف ها را نمی زدند در اوج محبوبیت دستگاه امپریالیستی بودند.
حاشا کسانی که بر ملت مظلوم و رنجدیده ایران مسئولیت کنند و خیالنت های غرب به خصوص آمریکا و انگلیس فراموش ککند و اهداف انقلاب اسلامی را با اظهارات خود که حاکی از دلبستگی به اسکبار است مخدوش کنند. ...
ثبات قدم آقای رحیم پور بسیار مهم است
Germany
تا انسان حرف حق نزند هیچ گونه گزند و تخریبی نثارش نخواهد شد.
زبان حق ابوذرها و میثم تمارها از انحراف و ارتجاع حکومت ها امید را در دل مردم مستضعف زنده نگه داشته است.
درود بر حاج حسن رحین پور ازغدی که در راه انقلاب و اسلام تا امروز با ثبات حرکت می کند و از مصلحت اندیشی در اعتراض به جرایانات فساد و خیانت باز نمی ماند
. او مانند کسانی نیست که روزگاری مردان را با پیراهن آستین کوتاه مجرم بداند و دستشان را رنگ کند. زنان را به خاطر بدحجابی محروم کنند یا معتقد باشند که باید منافقان را در نماز جمعه اعدام کرد و یا فرمان حمله به دانشجویان را صادر کند و الان برای حفظ جایگاه خود از همه اندیشه های سال های نه چندان دور خود مزورانه چرخش داشته اند و چه بسا فردا نیز در جهت دیگری از وزش باد حرکت کنند. برخی از ایشان هنرمندان قبل از انقلاب را با چه دیدگاهی مجرم می دانستند الان تند تند دم از هنرمندان می زنند.
تا فردا چه رنگ دیگری از این جماعت چند رو دیده شود الله اعلم
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
چرا جریانهای انقلابی منفعل شده اند؟؟؟
آتش به اختیارها به میدان بیایند. نکند خدای نکرده پس از شهادت(ترور) ایشان افسوس بخوریم که چرا از سرمایه های نظام و انقلاب محافظت نکردیم. دشمنان غدار داخلی و خارجی با ترور و حذف فکری نیز آرامش می یابند. نکند خدای نکرده فضا را چنان متشنج کنند که ایشان ترور فکری شوند و صدایشان به اهل حق نرسد. نیروهای انقلاب، فرمانده کل قوا اعلام نمودند آتش به اختیار. با رمز یا مهدی ادرکنی عجل علی ظهورک. آتش به اختیار
Iran, Islamic Republic of
گذشت دوران ترور فکری صاحبان فکر و اندیشه مثل رحیم پور. مردم امروز همه رحیم پورند
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
عزيزجان لطفا از شعار دست بكشيم و مرد عمل باشيم. در انتخابات رياست جمهوري شبكه هاي اجتماعي را به اصلاح طلبان داديم و هرچه خواستند تخريب كردند و نتيجه را باختيم. مومن باهوش است. لطفا باهوش باشيم نه خوش باور
Iran, Islamic Republic of
بعیده ایشان 53 ساله باشه
H.R
Iran, Islamic Republic of
واقعا تنها چیزی که میتونید بگید همینه که ۵۳ سالش نیست؟!!!
چه اهمیتی داره که چندسالشونه؟؟؟؟
باید از شخصیت وارسته و علم بسیارشون یادبگیریم و بصیرت سیاسی و دینی پیدا کنیم. ایشان یکی از محققین و اسلام شناسان زبده معاصر کشور عزیزمون هستند که باید در امنیت و آرامش به تحقیقات و روشنگریشون ادامه بدهند.
با آرزوی آزادی واقعی که همون داشتن امنیت برای انسانهای بزرگ و فهیم و مسلمان میهنمونه از شر منافقین و خودفروخته ها و بزدلانی که متاسفانه بر اریکه قدرت دولتی تکیه کردند.
Iran, Islamic Republic of
عقلا 150ساله ست ...به کوری چشم بعضی از روشنفکر نماهای هوچی گر!
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظش كند ودشمنانش رانابود كند
Iran, Islamic Republic of
چرا باید ترور شود؟ ایشان اینقدرها هم که ادعا می کند نیست
مجید
Iran, Islamic Republic of
لطفا چند نفر آدم بزرگ معرفی بفرمائید. لطفا
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
مثلا آقای اکبرگنجی معروف به اکبر پونز که در دوران اول انقلاب آنقدر وحشی بوده که به پیشانی زنان بدحجاب پونز فرو می کرد. یا آقای مهاجرانی که به گفته خودش شیر خر خورده بود و به اینجا رسید. یا آقای زیباکلام که خیلی خیلی روشن فکر هستند، البته این نظر هم پیاله های خودشونه وگرنه به نظر انقلابی ها ایشان تاریک فکر هستند نه روشن فکر
البته عزیزان این طیف فکری بی شمارند و نام بردن از همه آنان از حوصله جمع خارج است
Iran, Islamic Republic of
ایشون اگه ادعا داشت تا الان صدها بار سمت ها و مدیریت هایی را به دست می آورد که الان با رویکرد و رای و حمایت های مغرضانه و غلط امثال شما سالهاست دست نااهلان افتاده است!!
Iran, Islamic Republic of
چگونه باشد بنظر شما (کسی) میشود ؟
Iran, Islamic Republic of
احمد ی روشن تهدید ش را به حراست گفت ...حواب شنید ترا آیت الکرسی بس است (به نقل از مصاخبه پدرش )وشد کاری که نباید بشودوحالا 100سال بنشینید تا یکی مثل اون دوباره بیاد....خدا به داد دل غمدیده پدرومادرش برسد که سوختند....توبیشعوری وبی فکری بعضی ها ...
Iran, Islamic Republic of
ایشان ادعایی ندارند
بلکه علم فزاینده شان نشان از بالندگیشان دارد
امام حسین (ع) در وصف سپاه کوفه: شکم های ایشان از حرام پر شده است
Germany
حتما ادعای نور چشمی های محتاج لبخند غرب که با اعتقادات دهه شصت خود ، 180 درجه تغییر کرده اند درست است!!!!
اگر راست می گوئید در یک فضای عادلانه مدعیان دروغین و حقیقی با یکدیگر مباحثه و مناظره کنند.
خدا نکنه مصداق روایت آقا امام حسین()ع شویم که درباره چرایی دشمنان جاهلی که در روز عاشورا برابر او صف آرائی کرده بودند، فرمود :ملئت بطونهم فی الحرام............ چی شده که در برابر دشمن پوشالی این قدر ترسو شدیم درصورتی که دستورات دین ما چیز دیگری است و باید با تقو.ی و اخلاص، به خدا توکل گنند.
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای رحیم پور استاد بزرگ من ...شهادت هنر مردان بزرگ است ...خودایشان در سخنرانی گفتند حرفهای مرا تقطیع می کنند...اما رحبم پور مثل کوه راسخ است....انهابروند این همه خیانت را بادروغ بپوشانند.این کاروقت گیر است عقب نمانند....
دانا
Iran, Islamic Republic of
واقعا جالبه درست همه اونهایی که آگاهی می بخشن مورد حملات قرار می گیرن معلم ها روزهای سختی را می گذرانند تا به ما آگاهی دهند میثم مطیعی (مداح ) ، مقصودی (ثریا ) ، رحیم پور ازغذی (متفکر ) و آن عالمی که نامش را نمی دانم و از ارادتش به رهبری گفت کم کم دارم جایگاه معلم و آگاهی بخشی را می آموزم یعنی ما شاگردان خوبی برای آن ها خواهیم بود
Iran, Islamic Republic of
وقتی سخنرانی های آقای ازغدی را گوش میکنم دری از درهای معرفت و شناخت بیشتر به روی من باز میشود.
خدا حفظش کند.
استاد رائفی پور هم همیشه سخنرانی هایش را گوش میکنم و میفهمم که در این دنیا واقعا چه جریانهای سیاسی مخوف و اتفاقات وحشتناکی میگذرد.
بسیار قابل توجه : این اندیشمندان و محققین ذخایــر انقـلاب هستند.
Iran, Islamic Republic of
اگر شرایط مطالعه کتاب را ندارید به سخنرانی بزرگان و اندیشمندان گوش فرا دهید که چکیده مفید چندین کتاب در سخنان بزرگانی نظیر جناب رحیم پور ازغدی موجود است
علی
United States
انشالله تا سالها درحفاط خدا باشه ایشان ازمتفکران بزرگ انقلابی و شیعه هست
Iran, Islamic Republic of
خداوند شما را برای اسلام ومسلمین نگه دارد
Iran, Islamic Republic of
سلام خدا بر رحیم پور/ماه نور افشاند و...........
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
همانطور كه از تحريف سخنان هم فكرانمان ناراحت مي شويم بايستي از تحريف سخنان مخالفان هم ناراحت باشيم كاري كه متاسفانه الان رواج پيدا كرده و حتي صداسيما هم مصون نمانده
سید احمد موسوی
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا آقای رحیم پور ازغدی انصافاً یکی از وزنه های علمی فرهنگی سیاسی کشور و انقلاب هستند که ولایتمداری ایشان موجب شاخص شدن ایشان گشته است ما به ایشان افتخار می کنیم و از دوستانی مانند .... و .... انتظار می رود از ایشان حمایت نمایند خداند ایشان را ازهر آسیبی حفظ نماید
حمید
Iran, Islamic Republic of
بسیار گزارش زیبائی بود ولی نیمه ی اول بهتر بود
Iran, Islamic Republic of
از مردم ولایتمدار و انقلابی تقاضا دارم از یاران انقلاب و نیروهای دانشمند متعهد و مخلص همچون جناب استاد رحیم پور حمایت نموده و سخنان این استاد گرانقدر را به دقت گوش کنندو عمل نمایند و نیز مراجع ذیصلاح مراقبت و محافظت از ایشان را در دستور کار نیروهایشان قرار دهند تا ما شاهد شهات جسمی و تحریف تفکرات این عالم گرامی نباشیم .
عباس
Iran, Islamic Republic of
جناب رحیم پور ابوذر زمان است به حرفهایش ایمان دارد وبه ان عمل می کند دنبال نام و نان نیست استاد اخلاق و عمل است خداوند نگهدارش باد
Iran, Islamic Republic of
مطالب استادازغدی چه ارتباطی به این جمله داردلطفا"توضیح بدهید ؟درجهان حجم زحمتها و رنجها و فداکاریها وجان نثاریها و محرومیتها مناسب حجم بزرگی مقصودوارزشمندی وعلورتبه آن است.
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود خداوند بر جناب استاد رحیم پور ازغدی بزرگوار
ایرانی مسلمان
Iran, Islamic Republic of
خدایا رهبر عزیزمان و عمارهای ایشان استاد عباسی استاد رحیم پور سردار قلم حاج حسین شریعتمداری استاد طالب زاده ابراهیم سینمای ایران را برای مردم ایران از شر دشمنان و منافقان حفظ بفرما
الهی آمین