جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کانال سوئز به روی شناورهای قطر بسته شد

دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 532364
مصر ممنوعیت ورود شناورها با پرچم قطر به بنادر خود را وضع کرد و کانال سوئز به روی شناورهای قطری بسته شد
کانال سوئز به روی شناورهای قطر بسته شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم به نقل از مانا؛ لویدزلیست نوشت: وزارت امورخارجه مصر به منظور حفظ امنیت ملی با انتشار اعلامیه ای راه های هوایی و آبی خود را به روی وسایل حمل و نقلی قطر بست به گونه ای که شناورها با پرچم این کشور حق پهلوگیری در بنادر مصر را ندارند.

شناورهای قطری از پهلوگیری در بنادر در درون منطقه اقتصادی کانال سوئز منع می شوند، این در حالی است که بر مبنای کنوانسیون 1888 قسطنطنیه، کانال سوئز به عنوان یک منطقه بیطرف اجازه تردد آزاد به تمامی شناورها را داده است.
به موجب کنوانسیون 1888 قسطنطنیه، مصر نمی تواند از عبور آزادانه شناورها از طریق کانال سوئز جلوگیری بعمل آورد، مگر اینکه جنگی بین مصر و آن کشور رخ دهد.

اوایل ماه ژوئن سال جاری میلادی، ائتلاف به رهبری عربستان سعودی شامل دبی، بحرین و مصر با متهم کردن قطر به حمایت از گروه های تروریستی، در اقدامی مشترک روابط تجاری و اقتصادی خود را با این کشور را قطع کردند.
اقدام مذکور در ماه گذشته، سبب آشفتگی و سردرگمی در بازار تانکر نیز شد، زمانی که بندر ابوظبی دبی ممنوعیت پهلوگیری شناورهایی را که قصد تردد به داخل و خارج از قطر داشتند ، اعلام کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *