سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱۱
۳۸
خیز دوباره فتنه گران برای نفوذ در ارکان نظام

فتنه ای که اصلاح طلبان در حال تدارک اش هستند

دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 532273
خیز دوباره فتنه گران برای نفوذ در ارکان نظام از لابی ها وراهروهای دولت و شوراها می گذرد و آنها اینبار به نظر می رسد تدارک ویژه ای برای آینده کشور دیده اند.
فتنه ای که اصلاح طلبان در حال تدارک اش هستند
به گزارش جهان نيوز، در پشت پرده سیاست ایران، بازیگرانی حضور دارند که مهره های بازی را به صورت ها و در رنگ و لعاب های خوش آب و رنگی می چینند تا در لحظه حساس و حیاتی ضرباتشان را بر رقبا و حتی بر پیکره نظام وارد سازند. از روزهای آغاز انقلاب جریان ها و گروه های با انقلاب و جمهوری اسلامی زاویه پیدا کردند. با از میان رفتن این گروه ها که اکثرا رویه خشن و مسلحانه را در پیش گرفته بودند، نوعی اتکا به راه حل های مسالمت آمیز میان چپ ها و راست ها برای رسیدن به قدرت سیاسی پذیرفته شد ولی این رویه از سال های میانه دهه 70 توسط جریان اصلاحات که به تازگی به قدرت مجریه و مقننه رسیده بود بر هم زده شد. آنها خواهان سهم بیشتر و غیرمشروع از قدرت بودند و برای رسیدن به این هدف دست به دامان فتنه آفرینی شدند.

اصلاح طلبان در دهه 80 نیز دست از فتنه برنداشتندو یکی از عظیم ترین حضور مردم در انتخابات بعد از انقلاب را به کام ملت و نظام تلخ کردند و فرصت بی نظیری برای دشمنان نظام جهت فشار و تحریم فراهم آوردند. حاشیه نشینی این طیف از قدرت چند سالی بیشتر طول نکشید و بار دیگر آنها با انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور، روحیه تازه ای گرفتند و با تشکیل اتاق های فکر، طرح های جدیدی برای بازگشت خود به قدرت برنامه ریزی کردند. از همان آغازین روزهای زمامداری سکان اجرایی توسط روحانی سخن از رحم اجاره ای و دوران گذار برای نرومالیزاسیون شد. انتخابات مجلس دهم و تشکیل اقلیت قوی توسط اصلاح طلبان در مجلس زمینه ای برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای 96 بود و این بار نیز روحانی به عنوان تنها نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان به پاستور راه یافت و پس از 3 دوره شورای شهر، جریان اصلاحات مهمترین شورای کشور یعنی تهران را برای خود قبضه کرد.

ولی ورای این قسم از مردمسالاری دینی نظام جمهوری اسلامی که مسیری هموار برای رقابت و دستیابی به قدرت برای جریان های سیاسی باز می کند. در پشت پرده تصمیم سازی های اصلاح طلبان، نفرات و سیاست های دیگری در جریان است که به هیچ وجه به رویه های قانونی و ابزارهای مردم سالاری دینی پایبندی ندارند. این روزها تاجزادها، رمضان زاده ها، کرباسچی ها و ... در حال تعیین سیاست ها و راهبردهای جریان اصلاحات و دولت دوازدهم هستند و به حسن روحانی توصیه می کنند به فکر بعد از 1400 باشد.

هیچ ایرادی ندارد که گروه های سیاسی از راه قانونی به قدرت دست یابند و با انتخابات و مردمسالاری و رویه قانونی اصول بازی سیاسی را قبول کرده و در صورت دستیابی گروه رقیب به قدرت خویشتنداری داشته باشند اما اصلاح طلبان در خیز مجدد برای کسب قدرت سعی می کنند تا به هر روشی شده قدرت را برای همیشه در چنگال خود داشته باشد. اخیرا تاجزاده در مصاحبه ای عنوان کرده که اصولگرایان هیچ شانسی برای بازگشت مجدد به قدرت ندارد و تنها در صورت اشتباه اصلاح طلبان این شانس ممکن است در اختیارشان قرار گیرد. چنین نگاه تحقیرآمیزی به رقبای سیاسی ماحصل رویکرد دیکتاتورانه و سلبی آنها به عرصه سیاسی و قدرت است. بی جهت نیست که در زمان دستیابی اصولگرایان به ارکان قدرت، اصلاح طلبان آنها را متهم به تقلب و ... می کنند و با لشکرکشی های خیابانی و هوچی گری رسانه ای سعی در برهم زدن بازی دارند.

به هر حال فتنه گران دو دهه اخیر به تدریج  از پشت پرده سیاست اصلاحات به روی پرده تئاتر قدرت اصلاح طلبان بازگشته اند تا مجددا نقش اصلی را برعهده گیرند. تکاپوی آنها برای در دست گرفتن وزارتخانه های مهم در دولت دوازدهم مانند وزارت علوم، وزارت کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ..  است. در کنار این آنها به یکی از مهم ترین سازمان های عمومی کشور یعنی شهرداری تهران نیز دست پیدا کرده اند. شهرداری تهران با امکانات و زیرمجموعه های فراوانی در حوزه های مختلف از جمله رسانه ای و فرهنگی دارد می تواند پایگاه اساسی برای اصلاح طلبان جهت پیاده سازی سیاست های شان باشد. در دهه 70 بود که روزنامه همشهری به ارگان رسمی حزب مشارکت و کارگزاران تبدیل شده بود و با سرمایه بیت المال تبلیغ اصلاحات و معیارهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی آنها در دستور کار بود.

تدارکات و زمینه چینی ها با استفاده از اماکانات و سرمایه کشور برای ایجاد تغییرات بینادی در ارکان قدرت توسط اصلاح طلبان در چند سال اخیر در اختیار قرار گرفته و آنها با بازگشت مجدد ارواح فتنه به روی صحنه قصد دارند تا کارهای نیمه تمام خود را در فتنه های 78 و 88 در آستانه 1400 و پس از آن پیاده کنند. فتنه ای که می تواند با به کارگیری لشکر اعتدالیون به مراتب خطرناکتر از فتنه های قبلی و در قالب نفوذ و تسهیل تغییرات بنیادی در سایر روندها و فرآیندهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی باشد. شاید بتوان سند 2030 را یکی از اقدامات کوچک این جریان خزنده در سال اخیر دانست و به تدریج نقشه ها و سیاست های آنها عیان خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دليل فرمان آتش به اختيار رهبر انقلاب همين موضوع است.
مردم خود بايد از انقلاب حفاظت كنند و منتظر ارگاني نباشند
Iran, Islamic Republic of
خدا شر این فتنه جدید رو از سر همه ما کم کنه
علی
Iran, Islamic Republic of
وقتی با اون دو نفر املفساد برخوردی نشد دیگر تفاله های انها باید جرات کنند برای کشور توطیه نما یند دست مسئولین که از توطیه گر حمایت می کنند درد نکند
Iran, Islamic Republic of
مشق امروز : توطئه . صد بار بنویسید .
Iran, Islamic Republic of
روحانی مراقب باشید
Iran, Islamic Republic of
یعنی مراقب اعمال و گفتار
درضااحم
Iran, Islamic Republic of
چنین اتفاقی گریز ناپذیر است منتهی باید همگی آمادگی هر اتفاقی را داشته باشیم ،اما متاسفانه میبینم که خواص و شخصیت های انقلابی به شدت ضعیف هستند و کم ترن تاثیر گذاری را دارند،باید چنین اتفاقی را برای فتنه گران به شدت هزینه بر کرد تا شاید ریسک آن را نپذیرند و برای حضور احتمالی خود در سال های آتی دست از اقدامات فتنه گرانه خود بردارند
Iran, Islamic Republic of
انصاف را رعایت کنید و بر اساس رفتار عده ای به کل اصلاح طلبان برچسب نزنید. اخلاق را رعایت کنید و از گناهان بزرگی چون بهتان و غیبت و ... تهمت های به ناحق و ... بپرهیزید!
عضو هیات علمی دانشکده الهیات دانشگاه تبریز
Iran, Islamic Republic of
بله باید گفت برخی اصلاح طلبان ولی این جریان از بن دارای ایرادات و حتی انحرافات مستعد برای استحاله نظام هرچند از طریق نامحرمان خارج از جریان اصلاح طلبی است ولذا افراد انقلابی هم در داخل این تفکر بتدریج به دگردیسی دچار می شوند به عنوان مثال افرادی که در خارج از کشور سکونت گزیده و دقیقا اهداف ضدانقلابی را تعقیب میکنند همچون آقایان کدیور، گنجی، سروش، مهاجرانی ... در داخل هم امثال آقایان ....، ....، ... و ... که دقیقا همان مسیر خطرناک را با شیوه های محتاطانه ای پی می گیرند و از ارتباط و پشتیبانگیری از دشمنان نظام از اسرائیل گرفته تا عربستان سعودی ابایی ندارند.
سخن دقیقا در اینجاست که چرا بزرگان انقلابی و و وطن دوست اصلاح طلبان مواضع خود را با این افراد که علنا در آغوش دشمنان و در مقابل نظام انقلاب و رهبری انقلاب قرار گرفته اند مشخص و شفاف سازی نمی کنند آیا با قطع نظر از یقین حاصله ، حدس قوی حاکی از همدست و همداستان بودن بخشهای اپوزیسونی اصلاح طلب با دیگر بخشهای به ظاهر در کنار نظام اسلامی نیست؟ آری جریان اصولگرای واقعی و ولایی در مقابل منحرفین جریان خودشان واکنش نشان نداده و به محض دیدن انحراف از مدعیان(جریان انحرافی در دولت 9و10) اصولگرایی زاویه نگرفتند؟ این حداقل علامت و نشان محور بودن شاخص ولایتمداری و وطن دوستی است اما اصلاح طلبان چطور؟ آیا غیر از این است که بدنه غالب این جریان مستعد انحراف از همه منحرفین از راه امام از منتظری تا متافقین در نظر و عمل حمایت می کنند و حقایق انقلاب را وارونه نشان می دهند؟؟؟ آری باید خوبان غافل این جریان را آگاه و مهربانانه جذب کرد و از منجلاب افتادن در سرازیری سقوط نجات داد.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
وقتي اصلاح طلبان با فتنه گران مرزبندي نمي كنند و برعكس از آنها حمايت هم مي كنند، نام اين كار را چه بايد گذاشت؟؟؟
مگر در همين انتخابات يكي از اعضاي ستاد اصلاح طلبان در ايلام به امام رضا(ع) توهين نكرد؟؟؟ كدام اصلاح طلب آن را محكوم كرد؟؟؟
كدام اصلاح طلب فتنه 88 و حمله به عزاي امام حسين(ع) و آتش زدن مسجد لولاگر و ... را محكوم كرد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
فتنه بعدی برای سال 98 تدارک شده... که در راستای پروژه 2020 امریکایی در جهت براندازی نظام است
Iran, Islamic Republic of
تو از كجا ميدوني اخوي؟
برو پروژه مقابله 2020 را مطالعه کن
سهراب نیک بین
Spain
جناب آقای سعید حجاریان؛... مثلاً اصلاح طلبان ...به هر دری می زند تا چند صباحی او دوستانش در این دنیای فانی به چندرغاز ناقابل از مواهب آن برخوردار شوند به قیمت به فنا رفتن تمامیت ارضی این سرزمین و مردمان آن، تنها باید به خدا پناه برد و بس
Iran, Islamic Republic of
وقتی که رییس ستاد میر حسین موسوی در سال 88 در دولت آقای روحانی وزیر... می شود چه انتظاری دارید مجلس واقعا بی توجه است
یک جانباز
Iran, Islamic Republic of
اصل ششم قانون اساسی :
" در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکاء آراء عمومی اداره شود، از راه انتخابات: انتخاب رییس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراها و نظایر اینها، یا از راه همه‏پرسی در مواردی که در اصول دیگر این قانون معین می‌گردد."
چرا شما اصولگرایان تکلیف خود را با قانون اساسی و مردم روشن نمیکنید؟ مردم به هر جریانی که تمایل داشته باشد میتواند رای دهد و به شما هم مربوط نیست . از نظر مردم باعث و بانی تمام مشکلات و گرفتاریها و بدبختیها شما اصولگرایان هستید .
مسافر
Iran, Islamic Republic of
همچین میگی مردم انگار از 80 میلیون جمعیت کشور، صد نفر اصولگرا و مابقی اصلاحطلبند. سال 88 چه کسانی به رای قانونی مردم اعتننا نکردند؟ سال 94 در انتخابات مجلس چه کسانی با استفاده از قدرت وزارت کشور انتخابات رو از مساجد به مدارس برد و اون تقلب فاجعه بار رو رقم زد؟ سال 96 چه کسانی با سوء استفاده از مناصبات دولتی مهندسی و تخلفات بیشمار انتخابات رو رقم زدند که در طول انتخابات برگزار شده در این 38 سال بی سابقه بود؟؟
مطمئنا 23 میلیون نفر به روحانی رای ندادند که توهم طرفداراشو برداشته که ما بیشماریم !!!!!!!!!!!!!! و هزاران حرف ناگفته درباره خیانتها و خباثتهای این انگشت شمار اصلاحطلبان ...
در آخر ... خدا کنه به دروغ نوشته باشی « یک جانباز » وگرنه حیفه که یک نفر جانباز باشه ولی هنوز به بصیرت نرسیده باشه واقعا حیفه !!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
لطفا حرفهای بی اساس و مضحک نگو...
ایرانی وطن دوست
Iran, Islamic Republic of
اگرم جانباز باشی مطمعنا به طمع غنیمت رفتی و بر حسب اتفاق زدن ناکارت کردن. اگه بخاطر اسلام و انقلاب رفته بودی از غربال انقلاب سقوط نمیکردی...
سدنا
Moldova, Republic of
این نظر مردم نیست جانباز عزیز نظر یه مشت اصلاح طلب پوسیدس
سال 88 هم به شما مربوط نبود انتخاب مردم پس چرا از رای مردم تمکین نکردید و ریختید تو خیابون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میدونید چرا؟؟؟؟؟؟ چون شما منشتون بر پایه این مثل هست که میگه : دیگی که برا من نجوشه میخوام سر سگ توش بجوشه
کلا هر چیزی رو که خواست شما نباشه رو میزنید زیرش و ما مفتخریم به رفتارمون در این انتخابات که یک دموکراسی تمام عیار بود
همه بدبختیای این مملکت هم زیر سر کسانی است که از 38 سال بعد انقلاب 30 سال مملکت دستشون بوده و پایه همه بدبختیها هم در دولتهای خودشون گذاشته شده
محمد
Iran, Islamic Republic of
طبق ادعایت، جانباز هستی، اما در خیمه یزید، سینه میزنی! حیف که بعد از جانبازیت، از هدایت، به سمت گمراهی، کوچ کردی.
اولا، ملاک نظر مردم نیست. نظر صحیح ملاک است. پس بهتر اینه که تو و امثالتو، تکلیفتان را با خدا، روشن کنید، نه ما با قانون. انقلابیون، تکلیفشان را بلدند.
ثانیا، افسادطلبان، اصلا داخل .... نیستند. این مسأله، از دین سطحی، ایمان ضعیف، دنیاطلبی و ترس و بزدلی شان در مقابل دشمنان قوی و ضعیف، مشخص است. لذا، اصولگرایان هر چه باشند، جای شکرش باقیست که هنوز، ....... اهل شرافت، عزت نفس، شخصیت و یکتاپرستی اند، نه بنده شک، و، هوس و پول و آزادی بی قید و بند و آمریکا.
ایرانی وطن دوست
Iran, Islamic Republic of
شما اصلاح طلبان همیشه اینجوری بوده اید. تا حرفی بر خلاف میل شما بوده چشمتون و میبندید و دهانتان رو باز میکنید. شما اصلاح طلبان ذاتا بی جنبه و زورگو هستین. ...
Lao People
همه باید مراقب فتنه ی 98باشیم و تا میتونیم از حالا مردم رو آگاه کنیم تا از خسارات این فتنه کم کنیم و دست این عناصر نفوذی را رو کنیم،ای کاش خواص این مملکت مثل زمان انقلاب،انقلابی رفتار میکردن و در شرایط حساس پشت رهبر محکم می ایستادن
بردیا
Iran, Islamic Republic of
امکانات و سرمایه های نظام برای حداد عادل و رسایی و کوچک زاده و زاکانی و کوثری و نقدی خوبه ولی برای هاشمی رفسنجانی و خاتمی و ناطق نوری اخه. اصلاً شما نظام را چی تعریف می کنید؟ کی گفته شما اصل نظام هستید که آگه افتاد دست اصلاح طلبان به خطر افتاده، شما هم یکی مثل بقیه مردم،.
متنفر از اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
کسی نگفته این افراد اصل نظامند ... ولی امثال رفسنجانی و خاتمی و ناطق نوری فرع نظام که هیچ بلکه .... به این نظامند ...
بردیا
Iran, Islamic Republic of
آگه هاشمی رفسنجانی و امثالهم نبودند، که به کمک امام خمینی بیان و رژیم پهلوی را سرنگون کنند، که الان گرفتار دیکتاتوری رضا پهلوی بودیم و باید او را می پرستیدیم، پس این آزادی موجود در انتقاد از شخص دوم مملکت ( رییس‌جمهور) مدیون انقلاب اسلامی و خونبهای شهیدان انقلاب و مجاهدت امثال امام خمینی و آقای خامنه‌ای و هاشمی و بهشتی و... می باشد. نمک شناسی چیز خوبیه و از خصلت های پسندیده ما ایرانیان است.
یعنی خدا قدرت خلق کسی به اندازه او را نداشت؟ انقلاب با مردم به رهبری امام بود بقیه یا با مردم بودند یا نبودند و یا بعدا جدا شدند.
ایرانی وطن دوست
Iran, Islamic Republic of
بله رفسنجانی برای انقلاب زحمت کشید اما متاسفانه کارش برای خدا نبود بلکه برای دنیا بود. اگه برای خدا . انقلاب کار کرده بود خط و مشی خودشو از فتنه گران جدا میکرد. پس اول فک کن بعد حرف بزن اخفی
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی مردم ایران خودشان هستند که بصیرت ندارند
و تا زمانی که مردم در خواب غفلت و گمراهی هستند وضع و اوضاع کشور روز به روز بدتر خواهد شد
کیمیا
Iran, Islamic Republic of
چقد تحیلیل مفت تحویل مردم میدیت...بجای این اراجیف فکر رشد کشور باشدی نه کی امد کی رفت پیگیر شین
Iran, Islamic Republic of
.... افکار کسانی مثل شماست که از سر جهل و یا غرض‌ورزی وضعیت مملکت را به این حال و روز رساندة‌اند
مسافر
Iran, Islamic Republic of
یکی از راههای رشد کشور اینه که باید بدونی کی رفت و کی اومد تا دچار بدبختی و عقب گرد نشی ... اگر درست و صحیح بدونی که کی اومد و کی رفت فهم و درکت میره بالا و رشد پیدا میکنی ... دو یو آندرستند ؟؟؟؟؟
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
انشاالله با هوشیاری مردم انقلابی و مقاومت به سبک آتش به اختیار امت حزب الله،وبا دفاع جانانه از کیان کشور امام زمان(عج)،تمام نقشه های آنها نقش بر آب میشودو امیدشان نا امید.
Iran, Islamic Republic of
هیچ دقت کردید که اصلاح طلبان فقط در حال فتنه گری هستند و شما اصولگرایان فقط در حال خدمت و عدالت گستری؟!؟!؟!
Iran, Islamic Republic of
آره دقت کردیم
راستی چرا این مدلی هستید شما ها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انقلابی و غیر انقلابی سفارش رهبری است این جناح ها را بریزید دور.
علی
Iran, Islamic Republic of
فتنه این خوارج اینشااله به گور خواهد رفت
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب ها همیشه این موضوع رو به صراحت نشون دادند که خودشون رو هم قبول ندارند بخاطر همین این هیاهو تا مدتی دیگه ساکت میشه.