پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

وزیر مسکنی که همه چیز افتتاح کرد الّا مسکن

دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۳۸
کد مطلب: 532257
آخوندی درحالی به روزهای پایانی وزارتش می‌رسد که طی ۴ سال اخیر هیچ مسکن مهری را افتتاح نکرد.
وزیر مسکنی که همه چیز افتتاح کرد الّا مسکن
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، با احتساب ماه آینده عباس آخوندی ۴۸ ماه است که در مسند وزارت راه و شهرسازی تکیه زده است. وی در چهار سال اخیر علاوه بر سفر به شهرهای متخلف کشور و بازدید از پروژه‌های زیرساختی حمل‌ونقل سفرهای متعددی نیز خارج از کشور داشته است. در آخرین نمونه وی به همراه تعدادی از معاونانش و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به پاریس سفر کرد تا در نمایشگاه هوایی این شهر حضور یابد.
سفری که برای وزیر حقوق شهروندی بی حاشیه نبود؛ آنجاکه وی در برابر میکروفن خبرنگار صدا و سیما از امضای تفاهمنامه یکی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی با ایرباس ابراز بی اطلاعی کرد و هرگونه پاسخ به این پرسش را به مدیرعامل ایران‌ایر حواله داد!

در برابر علاقه شدید وزیر اسبق مسکن و شهرسازی به حوزه‌های حمل‌ونقلی، اما وی هیچ علاقه‌ای به طرح مسکن مهر به‌عنوان یکی از پروژه‌های تحت مدیریت وزارت راه و شهرسازی نداشته است. آخوندی بارها در سخنرانی‌های "چند نکته‌ای" خود به صراحت مخالفت خود را با طرح مذکور اعلام کرده است.

وزیر راه و شهرسازی آذرماه پارسال در حاشیه برنامه سازمان بنادر و دریانوردی (امضای تفاهمنامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور) با دفاع از عدم حضورش در مراسم‌های افتتاح واحدهای مسکن مهر گفت: می‌توانستم همان ابتدا که به وزارت راه و شهرسازی آمدم می‌رفتم ۲ هزار یا ۵ هزار مسکن مهر را افتتاح کنم،‌اما به دلیل این‌که با این طرح مخالفم این کار را نکردم. این طرح  سرمایه گذاری غیراقتصادی و به ضرر منافع ایران است.

آخوندی با بیان این‌که هنوز هم مخالف مسکن مهر هستم، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در مسکن مهر سرمایه‌گذاری شده که محصول آن این است که یک سوم جمعیت ایران در وضعیت بد مسکنی به سر می‌برند.
وی با بیان این‌که حاضرم هزینه سخنانم را پرداخت کنم از خرید هواپیما در حجم زیاد دفاع کرد و گفت: نمی‌توانیم برویم ۴ هواپیما را با هزینه های آنچنانی خریداری کنیم و باید ۱۰۰ فروند هواپیما خریداری کنیم و از آن حمایت می‌کنیم.
وی اظهار کرد:‌ هزینه یارانه برای این کشور ایجاد شد و دیگر بازنگشت یا هزینه مسکن مهر که آنرا برگرداندم  و دو بار تاوان آنرا دادم.

وی خطاب به حاضران گفت: امیدوارم پیامم را به شما رسانده باشم. وی تاکید کرد: «از همان اول هم مخالف مسکن مهر بودم، می‌توانستم واحدهای این طرح را افتتاح کنم اما این کار را نکردم.»
وزیر راه و شهرسازی همچنین رزومه پُرباری در افتتاح طرح‌های مختلف و البته تاثیرگذار داشته است. وی با وجود مشغله فراوان (به گفته معاونش در شرکت عمران شهرهای جدید) همواره از نمایشگاه‌های مختلف هنری بازدید کرده و از بودجه بیت‌المال از این قبیل نمایشگاه‌ها خریدهایی نیز داشته است.

طی سال‌های اخیر وزیر با حضور در فرودگاه مهرآباد طی مراسمی نوسازی سرویس‌های بهداشتی این فرودگاه  را افتتاح کرده، ضمن آن که ساماندهی چرخ‌دستی‌های این فرودگاه بین المللی جزو پرونده کاری وزیر راه است.

چهارشنبه هفته گذشته بخش دیگری از واحدهای مسکن مهر پردیس افتتاح شد، همان جایی که اواخر اردیبهشت ماه با حضور روح آخوندی روبان افتتاح ۱۱۷۵ واحد فازهای ۸ و ۱۱ قیچی شده بود. اما در جدیدترین مراسم افتتاح واحدهای مهر باز هم خبری از وزیر راه نبود. عدم حضوری که معاون آخوندی در شرکت عمران شهرهای جدید دلیل آنرا مشغله کاری عنوان کرد.

محسن نریمان در این‌باره گفت: «وزیر راه و شهرسازی اینجا -در مراسم افتتاح- هست. آقای مهرآبادی قائم مقام وزیر هستند. »

وی ادامه داد: ایشان (وزیر راه و شهرسازی) چندین بار اینجا بازدید کرد و دستورات افتتاح را داد. امروز (چهارشنبه ۱۴ تیرماه) هم احتمالا برنامه سیستان و بلوچستان داشتند.(وزیر راه و شهرسازی یک روز بعد یعنی پنجشنبه (۱۵ تیرماه) به سیستان و بلوچستان سفر کرد.) »

وی تاکید کرد: «حضور ایشان چه چیزی-ضرورتی- دارد، وقتی همه نمایندگانش اینجا هستند. بنده و آقای مهرآبادی نماینده وزیر راه و شهرسازی هستیم.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *