جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶
۱۵

مدرسه‌ فوتبالی با یاد شهید ابراهیم هادی/ فوتبال پاک «محمد انصاري»‌ها را مي‌خواهد

پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب: 531624
عصر روز سه‌شنبه مدرسه فوتبالي در شهرک شهيد محلاتي تهران افتتاح شد که نظر بسياري را به خود جلب کرد؛ مدرسه‌اي با نام شهيد ابراهيم هادي و مديريت محمد انصاري، بازيکن بااخلاق پرسپوليس و با هدف تربيت فوتباليست‌هاي اخلاق‌مدار و البته فني.
مدرسه‌ فوتبالی با یاد شهید ابراهیم هادی/ فوتبال پاک «محمد انصاري»‌ها را مي‌خواهد
گروه فرهنگی جهان نيوز، دنيا حيدري: در روزهايي که اخبار خوشايندي در خصوص مدارس فوتبال به گوش نمي‌رسد، بازيکن اخلاق‌مدار پرسپوليس تصميم به افتتاح مدرسه فوتبالي مي‌گيرد که قرار نيست در آن تنها فوتبال به بچه‌هاي مردم آموزش داده شود و قرار است در آن با تأکيد به مسائل اخلاقي، کار فرهنگي نيز انجام شود.

انصاري براي پياده کردن اهدافش از نام شهيدي استفاده مي‌کند که چند سال قبل از طريق يک کتاب با او آشنا شده و مي‌خواهد با استفاده از نام و خصايص اخلاقي او، گامي بلند در فوتبال ايران بردارد. فوتبالي که سال‌هاست اخلاق را جا گذاشته و بدون آن مي‌تازد!
 
انصاري در اولين گام سراغ مربي سابق خود، کوليوند مي‌رود؛ مربي که فوتبال و اخلاق را از او آموخته و در اين‌باره مي‌گويد: «پيوند اخلاق و ورزش شايد اين روزها حلقه مفقوده ورزش ما باشد و ايجاد مدرسه فوتبالي در رده سني پايه و به نام شهيد هادي مي‌تواند گشايشي در حل اين مشکل باشد. بايد فضاي ورزش و تفريح را در کودکان و نوجوانان به وجود آورد.

مدرسه فوتبال شهيد ابراهيم هادي اين فرصت را به کودکان و نوجوانان مي‌دهد که علاوه بر ورزش قهرماني، به ورزش پهلواني نيز بپردازند و چه الگويي بهتر از شهيد هادي. بچه‌هاي ما بايد بدانند که شهيد ابراهيم هادي مي‌تواند سرلوحه‌اي براي ورزش پهلواني آنها باشد.

اميدوارم بتوانيم راه او را ادامه دهيم و در مسيرش قدم برداريم. براي استفاده خانواده معظم شهدا از اين مدرسه فوتبال تسهيلات ويژه‌اي در نظر گرفته شده و همچنين کودکان شهداي مدافع حرم به صورت کاملاً رايگان مي‌توانند در مدرسه فوتبال شهيد هادي ثبت‌نام کنند.»

در حالي که اين روزها شاهد رشد قارچ‌گونه مدارس فوتبال با نام بازيکنان مشهور و شناخته شده‌ايم، اما حالا شاهد نوع مديريت ديگري هستيم، انصاري خود قرار است مديريت اين مدرسه فوتبال را که هنوز فعاليتش را شروع نکرده خاص شده، به عهده بگيرد.

او حتي براي آموزش نيز از کوليوند، مربي سابق خود که مي‌گويد اخلاق را نيز در کنار فوتبال از او ياد گرفته، استفاده مي‌کند؛ مربي که مي‌گويد قصد ورود به مدارس فوتبال را نداشت. تجربه‌اي که هرگز علاقه‌اي به داشتن آن نداشته، اما نتوانسته به شاگردش نه بگويد.

کوليوند در گفت‌وگو با «جوان» در اين باره بيشتر توضيح مي‌دهد: «يک روز محمد آمد و گفت که مي‌خواهد مدرسه فوتبال راه بيندازد، گفتم تمايلي به اين کارها ندارم، تأکيد کرد که کمکش کنم، گفت مي‌خواهم مدرسه‌اي باز کنم که فقط به فوتبال نمي‌پردازد، مي‌خواهم به مسائل فرهنگي نيز توجه کنم و حتي گفت که قصد دارد از چند روحاني براي آموزش مسائل فرهنگي استفاده کند. قبول کردم مسائل فني را به دست بگيرم. براي من اخلاق در زمين خيلي مهم است.

من فوتبال آموزش مي‌دهم، اما به مسائل اخلاقي هم تأکيد دارم اما مي‌دانم که اول خودم بايد به آنچه که قرار است ياد بدهم، عمل کنم. تيم‌هاي من هميشه کمترين کارت زرد را مي‌گيرند. قرار نيست يکسري بازيکن تربيت کنيم که فقط بااخلاق باشند و فوتبال ندانند. مي‌خواهيم بازيکنان فني و اخلاق‌مداري تربيت کنيم که همه چيز را در کنار هم داشته باشند. هم بار فني و هم احترام به حريف، داور، مربي، بزرگ‌تر و حتي مردم و اميدوارم موفق باشيم.»

خودش هم با اطرافيانش تفاوت‌هاي زيادي دارد. کمتر پيش مي‌آيد که فوتباليستي بعد از رسيدن به پيراهن تيم ملي يا يکي از تيم‌هاي مطرح پايتخت، تغييرات قابل توجهي نداشته باشد. از سر و شکل و ظاهر گرفته تا تيپ و نوع اتومبيل و حتي برخوردهايش.

محمد انصاري اما تفاوت را به گونه‌اي ديگر معنا کرد. جواني که هنوز اعتقاداتش برايش حرف اول را مي‌زند. اين را نه فقط از ظاهر او بلکه رفتار و حتي تصميماتي که مي‌گيرد مي‌توان به خوبي دريافت. صفحه اينستاگرامش را اگر ببينيد، بدون شک تعجب مي‌کنيد که اينها پست‌هاي يک فوتباليست باشد، اما تفکرات او متفاوت از سايرين است. تفکري که اين‌بار پا را فراتر گذاشته و مي‌خواهد دست نونهالاني که رؤياي فوتباليست شدن را دارند، بگيرد.

افتتاح مدرسه فوتبال شهيد هادي، مي‌تواند گامي بلند در راستاي بازگشت اخلاق به فوتبال باشد. همان اخلاقي که حسين کلاني مي‌گويد به فوتباليست‌هاي امروز ياد داده نشده و نمي‌شود و حالا انصاري قصد آن را دارد. اين را از نامي که براي مدرسه فوتبالش گذاشته مي‌توان فهميد.

وام گرفتن نام شهيدي که چند سال پيش با خواندن کتاب زندگينامه‌اش، چنان مجذوب او و مرامش شد که حالا مي‌خواهد دينش را به او و امثال او ادا کند، آن هم با زنده نگه داشتن هرچه بيشتر نام او والبته ياد دادن مرام و معرفتش به نونهالان و جواناني که نه فقط آينده فوتبال، که آينده اين کشور پهناورند.

هنوز هم براي بسياري «داش ابرام» است. براي آنهايي که انگار نه انگار 36 سال از آخرين روزهايي که در کوچه و پس‌کوچه‌هاي تهران قدم زده مي‌گذرد و هنوز به گونه‌اي از او سخن مي‌گويند که گويي هنوز نفس مي‌کشد.

بسياري اما او را از روي سطر‌هاي کتاب «سلام بر ابراهيم» عمادي مي‌شناسند، اما هر دو گروه، هنوز هم گير مرام و معرفتش هستند. مرامي که تقريباً شش سال پيش بود که پسر محجوب پرسپوليس را نمک‌گير خود کرد و او را به جايي رساند که حالا مي‌خواهد دينش را به او و کشورش، ‌با تربيت نونهالان فوتباليستي ادا کند که مي‌توانند ستاره‌هاي آينده فوتبال اين مرز و بوم يا پهلوانان نامدار آن باشند.


*فوتبال پاک «محمد انصاري»‌ها را مي‌خواهد
 
در همین حال،سعيد احمديان نیز طی یادداشتی در روزنام جوان نوشت:در فوتبالي که از سر و کول آن بي‌اخلاقي و هزار اتفاق ريز و درشت ضدفرهنگي بالا مي‌رود، بايد قدر فوتباليست‌هايي مانند محمد انصاري را بيشتر از هميشه دانست؛ بازيکني که مي‌آيد و يک مدرسه فوتبال را با نام يک شهيد افتتاح مي‌کند و هدفش را تربيت بازيکنان مؤمن و اخلاق‌مدار عنوان مي‌کند. محمد انصاري‌ها و حرکت‌هايي از اين دست گمشده اين روزهاي فوتبال ايران هستند، فوتبالي که در چند سال اخير با قراردادهاي ميلياردي و بي‌ضابطه‌اي که از جيب بيت‌المال بسته مي‌شود، با سرعتي باور نکردني به سمت سقوط اخلاقي در حال حرکت است و متوليان و تصميم‌گيرندگان اين ورزش هم تماشاگر اين اتفاق هستند و تلاشي براي جلوگيري از انحطاطي که فوتبال ايران را دربر گرفته، انجام نمي‌دهند.
 
هرچند برخي از آنها هم در رسيدن فوتبال به شرايط اخلاقي اسفباري که اين روزها دارد، دستي بر آتش دارند! در اين شرايط بايد محمد انصاري و مدرسه فوتبالي را که به نام شهيد مزين شده، پاسداشت و براي تکرار حرکت‌هاي از اين دست تلاش کرد تا روزگار فوتبال بيشتر از اين سياه‌تر نشود، فوتبالي که بازيکنان آن الگوهاي خيلي از نوجوانان و جوانان هستند، اما بازيکنان آن پرونده‌هاي پربار از فساد در راهروهاي دادگاه‌ها و کلانتري‌ها دارند، فوتباليست‌هايي که درس بزرگي و اخلاق را از مربيان و مديران نگرفته‌اند و وقتي با يک قرارداد ميلياردي روبه‌رو مي‌شوند و حساب بانکي‌شان پر از پول مي‌شود، تنها چيزي كه از آنها باقي نمي‌ماند اخلاق و پشت نکردن به فرهنگ و اعتقاداتي است که با آن بزرگ شده‌اند.
 
 ورزش فوتبال پر مي‌شود از بداخلاقي‌ها و فسادي كه در بين بازيکنان، مربيان و مديران بيداد مي‌کند و بازيکناني مانند محمد انصاري در چنين فوتبالي آنقدر ناياب مي‌شوند که در هياهوهاي ستاره‌هاي پوشالي فوتبال که در شبکه‌هاي اجتماعي به دنبال لايک خريدن جنس مخالف هستند و غرق در فساد، گم مي‌شود.

در چنين فوتبالي شايد عجيب است بازيکناني مانند محمد انصاري رشد کنند و برخلاف اکثريت جامعه فوتبال، نمونه‌اي از اخلاق و فرهنگ ديني کشورمان باشند و رسيدن به شهرت و پول نتوانسته باشد آنها را از اعتقاداتي که دارند، دور کند.

مدرسه فوتبالي را تأسيس مي‌کند تا نونهالان و نوجواناني که تازه مي‌خواهند فوتبال را شروع کنند، علاوه بر فراگرفتن درس فوتبال، از نظر اخلاقي و فرهنگي هم همان بازيکناني شوند که «محمد انصاري»‌هاي آينده فوتبال باشند.
 
 
حرکت مدافع پرسپوليس خودجوش و از جنس دغدغه‌هايش است، اما در اين بين نبايد از نقش فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش و البته باشگاه‌ها گذشت که دست روي دست گذاشته‌اند و با فراموشي کار فرهنگي، زمينه‌ساز انحطاط تدريجي فوتبال شده‌اند.

شايد بتوان در نگاه بدبينانه گفت که مديران اين فوتبال اعتقادي به کار فرهنگي و اخلاقي ندارند، مسئله‌اي که سبب شده مديران و مربيان اين فوتبال که بايد سازنده و مهار‌کننده بي‌اخلاقي‌ها باشند، نام خودشان در بين متهمان پرونده‌هاي مختلف فسادهاي اخلاقي و اقتصادي ديده مي‌شود، پرونده قطوري که مجلس گذشته دو سال براي جمع کردن آن وقت گذاشت و هزاران ادله و مدرک جور کرد، اما اهمال دستگاه‌هاي نظارتي و قضايي براي برخورد با متهمان پرونده فساد در فوتبال کار را به جايي رسانده تا امروز فوتبال با مکيدن سالانه چندصد ميليارد تومان و گردش مالي که به هزار ميليارد مي‌رسد، بيشتر از قبل غرق در فساد شود.
 
 
حالا وقتي «محمد انصاري»‌ها در اين فوتبال انگشت‌شمار باشند و در اقليت، آن وقت است که صداي بازيکنان، مديران و مربياني که فسادشان در فوتبال بيداد مي‌کند، بلندتر است و همين سبب مي‌شود فوتبال هر روز که مي‌گذرد از اخلاق و فرهنگ و مسائل اعتقادي تهي‌تر شود و فساد اخلاقي و اقتصادي در مقابل گسترش پيدا کند.

فوتبال اين روزها کمتر مديري در فدراسيون و باشگاه‌ها به خودش مي‌بيند که دغدغه و درد مسائل اعتقادي و اخلاقي داشته باشد و براي سالم‌سازي فضاي فوتبال آستين‌هايش را بالا بزند.

براي بازگشت اخلاق و فرهنگ، فوتبال به بازيکنان، مربيان و مديراني از جنس محمد انصاري احتياج دارد، کساني که به ترويج اخلاق و معنويات که مي‌تواند باطل‌کننده سحر فساد اين روزهاي فوتبال باشد، اعتقاد قلبي و عملي داشته باشند. با حضور مديراني از جنس «محمد انصاري»‌ در رأس اين ورزش مي‌توان اميد داشت تا لکه‌هاي سياه فوتبال که روز به روز بيشتر مي‌شود، از دامن اين ورزش پاک شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابوذر
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این جوان باغیرت مسلمان
Iran, Islamic Republic of
این است آتش به اختیار
محمد کاظم
Iran, Islamic Republic of
محمدجان من بادیدن بازیها،صحبتها، رفتار، تیپ خانمت که از روی خواهری بحمدالله با اخلاق واعتقادات شما همخوان وهماهنگ است .برای دومین بار عاشق یک فوتبالیست شدم.حقیر۹۴ ماه حضوردر جبهه وده بار مجروحیت و۷۰جانبازی دارم. اگر خداوند بپذیردوبا جوان ونوجوان کار کرده وزندگی کرده ام وتا حدودی روحیاتشان را می شناسم وبه لطف خدا ومطالعه زیاد شیوه،روش، اندازه، و...سخن گفتن تؤام با جذابیت وهمراه با با کارفرهنگی وهنری رامی دانم. همواره بزرگترین دغدغه ام گره زدن صحیح وآگاهانه نسل شهدای دفاع مقدس با جوانان امروز است که همه فطرت پاک،ظرفیت وقابلیت این درک را دارند اگر هنر مندانه واز سر صدق وصفا ودوری از کلیشه وتکرار وتکرروخستگی و...باشد. بااین اوصاف اگر حمل بر ریاوتظاهر نباشد حاضرم بی هیچ چشمداشتی وبلکه با مایه گذاشتن از توان وداشته های خودم در این حرکت جهادی، مقدس، ضروری،ومعنوی با شما همکاری کنم وحداقل یک روز در هفته برنامه اشان را با ایجادحلاوت و شیرینی وعلاقه در اختیار بگذارم. خاطرات متناسب با سن اینها در دفاع مقدس، استنداپ کمدی، مسابقات ،احکام، سیاسی وبصیرت افزایی در حد معقول و.......
حکمت
Iran, Islamic Republic of
محمد انصاری یکی از مصادیق جوان حزب اللهی مؤمن انقلابی ایت که بارها حضرت آقا ( امام خامنه ای) به وجود آنها اشاره کرده است .

درود بر محمد انصاری

محمد جان ان شااله شهید شی.
Iran, Islamic Republic of
این به معنای واقعی آتش به اختیار است
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرت بده
Iran, Islamic Republic of
والیبال تک نفره ـ صفحه 26 کتاب سلام بر ابراهیم
بهترین خاطره والیبال ابراهیم برمی گردد به دوران جنگ و شهر گیلانغرب، در آنجا یک زمین والیبال بود که بچه های رزمنده در آن بازی میکردند.
روزی چند دستگاه مینی بوس برای بازدید مناطق جنگی آمدند که مسئول آنها آقای داودی رئیس سازمان تربیت بدنی بود. آقای داودی در دبیرستان معلم ورزش ابراهیم بود و او را کامل میشناخت...
ابراهیم کمی برای ورزشکارها صحبت کرد و مناطق مختلف شهر را به آنها نشان داد. تا اینکه به زمین والیبال رسیدیم.
آقای داودی گفت: چند تا از بچه های هیئت والیبال تهران با ما هستند. نظرت برای برگزاری یک مسابقه چیه؟
ساعت سه عصر مسابقه شروع شد. پنج نفر که سه نفرشان والیبالیست حرفه ای بودن یک طرف بودند، ابراهیم به تنهایی در طرف مقابل. تعداد زیادی هم تماشاگر بودند.
ابراهیم طبق روال قبلی با پای برهنه و پاچه های بالازده و زیرپیراهنی مقابل آنها قرار گرفت. به قدری هم خوب بازی کرد که کمتر کسی باور میکرد.
بازی آنها یک نیمه بیشتر نداشت و با اختلاف ده امتیاز به نفع ابراهیم تمام شد. بعد هم بچه های ورزشکار با ابراهیم عکس گرفتند.
آنها باورشان نمیشد یک رزمنده ساده، مثل حرفه ای ترین ورزشکارها بازی کند.
Iran, Islamic Republic of
خاطره ای ویژه بچه مسجدی ها
شکستن نفس ـ کتاب سلام بر ابراهیم صفحه 41
توی زمین چمن بودم. مشغول فوتبال. یکدفعه دیدم ابراهیم در کنار سکو ایستاده. سریع رفتم به سراغش. سلام کردم و با خوشحالی گفتم: چه عجب، این طرف ها اومدی؟!
مجله ای دستش بود. آورد بالا و گفت: عکست رو چاپ کردن!
از خوشحالی داشتم بال در می آوردم، جلوتر رفتم و خواستم مجله را از دستش بگیرم.
دستش را کشید عقب و گفت: یه شرط داره!
گفتم: هر چی باشه قبول
دوباره گفت: هر چی بگم قبول می کنی؟
گفتم: آره بابا قبول. مجله را به من داد. داخل صفحه وسط، عکس قدی و بزرگی از من چاپ شده بود. در کنار آن نوشته بود: «پدیده جدید فوتبال جوانان» و کلی از من تعریف کرده بود.
کنار سکو نشستم. دوباره متن صفحه را خواندم. حسابی مجله را ورق زدم. بعد سرم را بلند کردم و گفتم: دمت گرم ابرام جون، خیلی خوشحالم کردی، راستی شرطت چی بود!؟
آهسته گفت: هر چی باشه قبول دیگه؟
گفتم: آره بابا بگو، کمی مکث کرد و گفت: دیگه دنبال فوتبال نرو!!
خشکم زد. با چشمانی گرد شده و با تعجب گفتم: دیگه فوتبال بازی نکنم؟! یعنی چی، من تازه دارم مطرح میشم!!
گفت: نه اینکه بازی نکنی، اما اینطوری دنبال فوتبال حرفه ای نرو.
گفتم: چرا؟!
جلو آمد و مجله را از دستم گرفت. عکسم را به خودم نشان داد و گفت: این عکس رنگی رو ببین، اینجا عکس تو با لباس و شورت ورزشیه. این مجله فقط دست من و تو نیست. دست همه مردم هست. خیلی از دخترها ممکنه این رو دیده باشن یا ببینن.
بعد ادامه داد: چون بچه مسجدی هستی دارم این حرفها رو میزنم. و گرنه کاری باهات نداشتم. تو برو اعتقادات رو قوی کن، بعد دنبال ورزش حرفه ای برو تا برات مشکلی پیش نیاد.
بعد گفت: کار دارم، خداحافظی کرد و رفت.
من خیلی جا خوردم. نشستم و کلی به حرفهای ابراهیم فکر کردم.
از آدمی که همیشه شوخی میکرد و حرفهای عوامانه میزد این حرفها بعید بود.
هر چند بعدها به سخن او رسیدم. زمانی که میدیدم بعضی از بچه های مسجدی و نمازخوان که اعتقادات محکمی نداشتند به دنبال ورزش حرفه ای رفتند و به مرور به خاطر جوزدگی و ... حتی نمازشان را هم ترک کردند!
محمد
Iran, Islamic Republic of
این حرکت بسیار زیبا ، سازنده ، فرهنگی ، انقلابی و اسلامی برادر عزیزم جناب محمد اقای انصاری را ارج می نهم و برای ایشان که با اتکا و مدد از شهداء این فعالیت را آغاز کرده اند آرزوی توفیق دارم .ضمنا پیشنهادی هم دارم که دوست دارم محمد اقا نسبت به آن اهتمام ورزد . همانطور که می دانید قاطبه ساکنین جنوب شهر تهران هم استعدادهای خوب ورزشی دارند و هم انقلابی و متدین هستند و علاقه مندند فرزندانشان در این نوع فضاهای فرهنگی فعالیت ورزشی نمایند، اما امکان حضور با این مسافت طولانی برایشان مقدور نمی باشد. لذا از ایشان تقاضا دارم که به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و مدارسی را به همین سبک در نقاط مختلف شهر پایه گذاری نمایند . مطمئن باشید اگر چنین حرکتی صورت پذیرد ورزش ما هم به مرور در مسیر واقعی و پهلوانی قرار می گیرد و قطعا بسیاری از خانواده هایی که اخبار مربوط به فسادهای مختلف در ورزش را می شنوند از این اقدام بایسته استقبال می کنند . البته در این مسیر امثال محمد ها باید بیشتر باشند تا بتوان در همه شهر های کشور این اماکن را گسترش داد .
باز هم از آقای انصاری سپاسگزارم و انشاالله این نقطه عطفی باشد برای اقدامات مثبت بعدی.
batool
Iran, Islamic Republic of
آفرین و درود بر شیر مادرت. خدا تو رو برای خانواده و نصل جوانی که به فکشون هستی حفظ کنه
ایمانی
Iran, Islamic Republic of
احسنت به آقای انصاری
اگه مسئولین ما فقط ذره ای ازغیرت دینی این جوان دررگهایشان بود امروز اوضاع قرهنگی جامعه شیعی ما اینچنین نبود.
خوشابه سعادتت محمدآقا که از فرصتهای عمرت به درستی استفاده می کنی
خدابه ماهم لیاقت وتوفیق خدمت به دینش رابدهد.
هرکس هر کاری که میتواند بایدبرای جوانان وفرهنگمان بکند...این یعنی آتش به اختیار
مسئولین بخوابید وآرام باشید که خوابها درپیش است وسوالاتی که یارای پاسخگویی درشمانخواهد بود...
برویدبه فکرحسابهای بانکیتان باشید.... خاطرتان مکدرنگردد!!!
شهیدابراهیم هادی ها رفتند تا شما لذت دنیاببرید وپشت پا به آرمانهایشان بزنید!!!

خدمت به آرمان شهدا گوارای وجودنازنینت،مخمد آقا.بدان که آغاز جنگ طرفداران اسلام آمریکایی واسلام مرفهین بی درد باتوست.
ازسختیها وزخم زبانها وخیانتها به خودبیم راه مده
که ان تنصرالله ینصرکم ویثبت اقدامکم.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
سلام.
واقعا باید به محمد انصاری به خاطر این حرکت پهلوانانه اش آفرین گفت. من خودم استقلالی بودم اما این اقدام محمد انصاری همه ی آدم ها رو جذب خودش می کند.
mohammad313_pelak
Iran, Islamic Republic of
درود بر جوانان انقلابی ای که در هر زمینه و شغلی در پیشبرد اخلاق دینی و امربه معروف کار وتلاش میکنند
آتش_به_اختیار
من به عنوان یک مربی فوتبال این ایده را در شهر خودم کپی برداری خواهم کرد باشد که در شهر های دیگر هم این سنت حسنه ادامه دار باشد
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام به همگی واقعا خیلی خوبه که این جور باشگاه ساخته بشه در کنار فوتبال حرفه ای یاد گیری تعالیم. و تربیت فوتبالی و الگو گرفتن از شهید ابراهیم هادی خیلی مهم است ...
محمد سعید
Iran, Islamic Republic of
احسنت به شیر پاک مادر و رزق حلال پدرت
خدا برای امام زمان نگهت داره