پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ایجاد ۵٨ کیلومتر آتش‌بر در جنگل‌های گردنه اسدآباد

پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 531603
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از ایجاد ۵٨ کیلومتر آتش‌بر در جنگل‌های گردنه اسدآباد خبر داد.
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، «قباد پیری» با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان آتش‌بر در راستای جلوگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌کاری گردنه اسدآباد با استقرار ٢ نگهبان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی توسط عاملان انسانی جرم محسوب شده و ٣ تا ۵ سال بر اساس قانون مجازات حبس به همراه خواهد داشت، افزود: از شوراها و دهیاران روستاهای شهرستان اسدآباد درخواست شده تا هر گونه عامل آتش‌سوزی در مراتع  را به منابع طبیعی معرفی کنند.

پیری با بیان اینکه اکثریت آتش‌سوزی در جنگل‌ها و یا مراتع عامل انسانی است، خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی‌های مطلوب فصل بهار و تقویت پوشش گیاهی در سطح جنگل‌ها و مراتع و با آغاز فصل تابستان و افزایش گرما و وزش بادهای گرم احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی بسیار بالا است.

پیری عنوان کرد: برای جلوگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان با رعایت نکاتی جزئی می‌توان همیار طبیعت بود و  محافظ سرمایه‌های ملی و طبیعت زیبا و منابع طبیعی باشیم.

وی پرهیز از روشن کردن آتش در مراتع و مناطق علف‌زار، پرهیز از روشن کردن آتش در هنگام وزش باد در سطح جنگل‌ها و مراتع را از جمله رعایت این موارد برشمرد و بیان کرد: ته سیگار روشن، عامل بسیاری از آتش‌سوزی‌ها است بنابراین باید در طبیعت از خاموش شدن آن مطمئن شده سپس آن را در محیط رها کرد.

پیری با بیان اینکه قبل از ترک محل اقامت خود در طبیعت از خاموش شدن آتش افروخته اطمینان حاصل کنید، تصریح کرد : در صورت مشاهده آتش در جنگل‌ها و مراتع در نخستین اقدام آن را خاموش و در نخستین فرصت با سامانه 1504 امداد جنگل و مرتع تماس بگیرید و در شناسایی افراد خاطی  مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی را یاری کنید.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی سرمایه ملی است و باید در حفظ آن به نحو احسن کوشید، خاطرنشان کرد: کشاورزان از آتش زدن زمین‌های زراعی پس از برداشت محصول به شدت پرهیز کرده و معدن‌داران، چوپانان، زنبورداران، کشاورزان، باغداران، عشایر، روستائیان و بهره‌برداران منابع طبیعی نهایت همکاری را در حفظ منابع طبیعی به عمل آورند چرا که در زمان بروز آتش‌سوزی ییشترین خسارت را خواهیم دید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *