پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بنغازی از تروریست‌ها پاکسازی شد

پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 531536
فرمانده ارتش ملی لیبی از آزادسازی کامل شهر بنغازی از اشغال گروه‌های تروریستی خبر داد.
بنغازی از تروریست‌ها پاکسازی شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش ملی لیبی، عصر چهارشنبه در سخنرانی تلویزیونی، از «پاکسازی کامل» بنغازی از اشغال گروه‌های مسلح تندرو خبر داد.

ژنرال حفتر گفت: « پس از مبارزه شدید و طولانی با تروریسم و عناصر آن در بنغازی که بیش از 3 سال طول کشید، ما اکنون خبر آزادسازی کامل بنغازی را از تروریست‌ها اعلام می‌کنیم.»

ارتش ملی لیبی تحت فرمان ژنرال حفتر، پس از جنگ‌های خونین موفق شده بود بخش اعظمی از بنغازی را تحت کنترل خود درآورد ولی نتوانسته بود حاکمیت خود را بر سرتاسر این شهر اعمال کند و گروه‌های افراط‌گرای مسلح به شدت در برابر نیروهای ارتش ملی مقاومت می‌کردند تا این که سرانجام روز گذشته مقاومت آنها شکسته شد.

لیبی به علت جنگ قدرت میان احزاب و گروه‌های رقیب به دو قسمت تقسیم شده و با ناامنی گسترده روبرو است. در حال حاضر دو قدرت رقیب کنترل این کشور را در دست دارند: دولت وحدت ملی، که از حمایت سازمان ملل متحد برخوردار است، در لیبی مستقر است و دولت مستقر در شرق این کشور که از حمایت پارلمان منتخب و بخشی از نیروهای مسلح این کشور به فرماندهی خلیفه حفتر برخوردار است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *