جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

عدم قطعی آب و برق با صرفه‌جویی ۵ درصدی مردم

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 531421
چیت‌چیان گفت: اگر بین ۵ تا ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب و برق داشته باشیم دچار قطعی و نوبت‌بندی آب و برق نخواهیم شد.
عدم قطعی آب و برق با صرفه‌جویی ۵ درصدی مردم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره پیگیری‌های این وزارتخانه درباره رفع کم‌ آبی استان خوزستان با توجه به مصوبه اخیر هیئت وزیران، گفت: این مصوبه درباره رفع کم‌ آبی نبود، در اصل برای حل مشکل ریزگردها بود و تصمیماتی هم درباره آب و برق گرفته شد. بخشی از آن مواردی برای توسعه آبیاری و زه‌کشی برای کشت 550 هزار هکتار زمین زارعتی در این استان بود که وزارت نیرو باید اقداماتی را انجام می‌داد و اطلاعاتی را ارائه می‌کرد که الحمدالله انجام شد.

وی افزود: بخشی از آن هم درباره ایجاد منابع مالی جدید بود که سازمان برنامه مقدماتی را اجرا کرده ‌است. در حوزه برق نیز قرار بود اقداماتی صورت گیرد که بخشی انجام شده و بخشی دیگر هم با تامین اعتبارات و برنامه انجام می‌شود. الحمدالله همه کارها جلو می‌رود، اما هر کدام زمان‌بندی خود را دارد.

وزیر نیرو با توجه به تدابیر این وزارتخانه درباره گرمای هوا و مصرف آب و برق ضمن توصیه‌هایی به مردم، گفت: از سوی برخی رسانه و شبکه‌های اجتماعی گاهی اطلاعات غلطی درباره این مسئله پخش می‌شود، به عنوان مثال هیچ‌گاه در خوزستان نوبت‌بندی آب و قطعی برق دو ساعت به دو ساعت نداشتیم. اینها اطلاعات نادرستی است که باعث نگرانی و تشویش ذهن مردم می‌شود. در حال حاضر در صنعت آب و برق با شرایط بسیار خوبی روبرو هستیم و این صنعت مسلط  بر شرایط خدماتی را به مردم  را ارائه می‌دهد.

وی افزود: واقعیت این است که در حال حاضر با دو مسئله مواجه شدیم. یک گرمای بیش ار حد هواست که باعث افزایش مصرف آب و برق  می‌شود. مصرف برق که پیش‌بینی می‌شد مشابه سال قبل 5 درصد افزایش یابد، الان 7 درصد افزایش یافته است. درخواست ما از مردم این است که در یکی دو ماه آینده مقدار مصرف خود را کنترل کنند.

چیت‌چیان افزود: اگر بین 5 تا  10 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب و برق داشته باشیم، مطلقا در هیچ کجای کشور دچار قطعی و نوبت‌بندی آب و برق نخواهیم شد، البته ممکن است حوادث غیرمنتظره‌ای پیش آید، مثلا بر اثر گرما پست برق بسوزد که بعد از مدتی وصل می‌شود، اما قطعی آب و برق به این معنا که کمبود داشته باشیم، نداشیم. اگر مردم صرفه‌جویی کنند انشا‌ءالله شاهد قطعی آب و برق نخواهیم بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *