سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

یونسکو حاکمیت اسرائیل بر قدس را رد کرد

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۷
کد مطلب: 531256
سازمان یونسکو به قطعنامه ای که شهر قدس را اشغالی معرفی کرده و عملیات حفاری در اطراف مسجد الاقصی را محکوم می کند، رای مثبت داد.
یونسکو حاکمیت اسرائیل بر قدس را رد کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، به نقل از فلسطین الیوم، کمیته میراث جهانی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) با صدور قطعنامه ای بر عدم هرگونه حاکمیت اسرائیل بر «قدس» تاکید کرده و حفریات رژیم صهیونیستی در این شهر را محکوم کرد.

۱۰ کشور آذربایجان، اندونزی، لبنان، تونس، قزاقستان، کویت، ترکیه، ویتنام، زیمبابوه و کوبا در جریان چهاردهمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو که در شهر کراکوف لهستان برگزار گردید از این قطعنامه حمایت کردند.

در همین حال سه کشور فیلیپین، جامائیکا و بورکینافاسو با این قطعنامه مخالفت کرده و ۸ کشور آنگولا، کرواسی، فنلاند، پرو، لهستان، پرتغال، کره جنوبی و تانزانیا رای ممتنع دادند.

یونسکو اردیبهشت ماه گذشته نیز در جلسه خود درباره مسجد الاقصی با ۲۲ رأی موافق در برابر ۱۰ رأی مخالف قطعنامه ای تصویب کرد مبنی بر اینکه قدس اشغالی است و رژیم صهیونیستی بر قدس حاکمیت ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *