پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر خبر داد

تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج ٩٦

تصمیم نظام ادامه کارهای حج طبق روال عادی است
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب: 531170
سرپرست حجاج ایرانی از تکمیل شدن ظرفیت ثبت نام در کاروان‌های حج 96 خبر داد.
تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج ٩٦

به گزارش جهان نيوز، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که روز دوشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر برگزار شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به آمادگی تمامی بخش‌ها برای برگزاری حج ۹۶ اظهار داشت: با وجودی که ظرفیت کاروان‌های حج تکمیل شده است و حتی گروهی هم به عنوان رزرو ثبت نام کرده اند، اما متاسفانه عده‌ای دنبال تحریک و فضاسازی علیه حج هستند.
سرپرست حجاج ایرانی موجی را که در داخل کشور علیه فریضه حج راه انداخته شده است بسیار خطرناک توصیف کرد و با اشاره به اینکه روز یکشنبه در دیداری 2 ساعته با تعدادی از خانواده‌های شهدای منا مطالبات آن‌ها مطرح و توضیحات لازم ارایه شد،تصریح کرد: در روز‌های اخیر عده‌ای فضای تلخی علیه حج و سازمان حج و زیارت به وجود آورده و برخی رسانه‌ها در آستانه برگزاری حج به دنبال فضاسازی علیه این فریضه بزرگ و تاثیرگذار دینی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر خاطر نشان کرد: براساس تصمیم نظام کار‌های حج ۹۶ طبق روال عادی با قوت دنبال خواهد شد.
وی افزود: تفاهم نامه امضا شده با وزارت حج عربستان، همچنان با قوت در حال پیگیری است و مجموعه نظام باید پشتیبان تصمیم اتخاذ شده باشند تا این فضای منفی شکسته و جلوی تبلیغات علیه فریضه حج گرفته شود.
بر پایه این گزارش، در ادامه این جلسه نصراله فرهمند سرپرست معاونت امور حج و زیارت سازمان حج و سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعت هلال احمر از اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های هواپیمایی، اسکان، تغذیه، تدارکات، حمل و نقل درون شهری و امور پزشکی و درمانی گزارشی ارایه و تاکید کردند که امور اجرایی هر بخش با روال طبیعی جلو رفته است.
مرعشی اضافه کرد: تمامی پزشکان مرد و زن برای خدمات رسانی به ضیوف الرحمان تامین و دارو‌های مورد نیاز زائران بسته بندی شده و قرار است به عربستان منتقل شود.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر بر لزوم تقویت هر چه بیشتر فضای صمیمانه موجود میان بعثه و سازمان حج تاکید کرد و خواستار برنامه ریزی برای برگزاری هر چه بهتر هفته حج شد.
حجت الاسلام والمسلمین مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز در پایان این جلسه از آماده شدن بسته‌های فرهنگی زائران حج ۹۶ خبر داد و نماینده ولی فقیه تاکید کرد که هر چه سریعتر این بسته‌ها به کاروان‌ها تحویل و میان زائران توزیع شود تا بتوانند قبل از سفر از آن‌ها استفاده کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *