چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

قرارگاه‌ثارالله و‌ماموریت‌هایش

يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 530597
بر اساس وظایف و ماموریت‌های مصوب قرارگاه ثارالله (ع) که به تایید فرمانده معظم کل قوا نیز رسیده، این قرارگاه در مقابله با اقدامات مخل امنیت، اغتشاشات، براندازی و مقابله با یگان‌های متجاوز در پایتخت، مسئولیت اصلی را عهده‌دار است.
قرارگاه‌ثارالله و‌ماموریت‌هایش
به گزارش جهان نيوز به نقل از دفاع پرس، سال 74 بود که سردار صفوی به عنوان قائم مقام وقت فرمانده کل سپاه در هشتمین مجمع فرماندهان و مسئولان سپاه خبر از تشکیل قرارگاه ثارالله (ع) داد؛ قرارگاهی که بنا بر ابلاغ فرمانده معظم کل قوا تشکیل شد تا امور امنیتی تهران را عهده‌دار شود.
 
لذا زمانی که مقرر شد قرارگاه تشکیل شود، سردار صفوی از سپاه ماموریت پیدا می‌کند تا علاوه بر شرکت در جلسات مربوط به راه اندازی قرارگاه، مسئولیت آن را نیز بر عهده بگیرد؛ از این رو بر اساس وظایف و ماموریت‌های مصوب قرارگاه که به تایید فرمانده معظم کل قوا نیز رسیده، این قرارگاه در مقابله با اقدامات مخل امنیت، اغتشاشات، براندازی و مقابله با یگان‌های متجاوز در تهران بزرگ، مسئولیت اصلی را عهده‌دار است و تمامی نیروهای مسلح تمام ماموریت‌های خود را در موضوعات مورد اشاره تحت کنترل عملیاتی قرارگاه ثارالله (ع) انجام می‌دهند.

بدین شکل که برخی یگان‌های نیروی زمینی سپاه و بسیج در مواقع لزوم تحت کنترل عملیاتی این قرارگاه خواهند بود و سایر یگان‌های سپاه و ناجا برابر طرح‌های مصوب و با ابلاغ قرارگاه و یگان‌های ارتش و وزارت اطلاعات بنا به دستور فرمانده معظم کل قوا تحت کنترل عملیاتی قرارگاه قرار می‌گیرند.

بنابراین در مواقع لزوم سپاه‌های محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و سیدالشهدا (ع) استان تهران به همراه بسیج ماموریت خود را انجام خواهند داد. در جریان حوادث خیابانی سال‌های 78 و 88 بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، برقراری امنیت در تهران به قرارگاه ثارالله (ع) سپرده شد.

اما قرارگاه از زمانی که با فرماندهی سردار صفوی فعالیت خود را آغاز کرد تا به امروز سردار زاهدی فرمانده وقت نیروی زمینی سپاه، سردار حجازی قائم‌مقام وقت فرمانده سپاه و سردار جعفری فرمانده کل سپاه، مسئولیت این قرارگاه را با حفظ سمت، عهده دار بودند که بعد از این افراد، سرداران کلولی دزفولی و کاظمینی به عنوان جانشین فرمانده قرارگاه در این سمت وظایف محوله را برعهده گرفتند تا اینکه روز گذشته یعنی دهم تیر 96 جانشینی قرارگاه بر عهده سردار کوثری گذاشته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *