جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۴۰
نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت:

به عربستان تاکید کردیم که باید عزت، امنیت و حرمت زائر ایرانی حفظ شود/ از مواضع خود عقب نشینی نکردیم/ به‌خاطر یک حادثه نمی‌توان حج را تعطیل کرد

شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب: 530491
حجت الاسلام قاضی عسگر با بیان اینکه در مذاکره با عربستان از مواضع خود عقب نشینی نکردیم گفت: در این سفر حج تمتع دولت سعودی را آزمایش می‌کنیم.
به عربستان تاکید کردیم که باید عزت، امنیت و حرمت زائر ایرانی حفظ شود/ از مواضع خود عقب نشینی نکردیم/ به‌خاطر یک حادثه نمی‌توان حج را تعطیل کرد
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌علی قاضی‌عسگر عصر امروز در همایش «اسرار و معارف حج و پاسخ به شبهات» در مسجد مصلی امام خمینی (ره) اظهار داشت: از گذشته ارتباط کاری با گیلان داشته و با شهید آیت‌الله احسانبخش در ارتباط بودم.

وی با بیان استان گیلان استانی متدین و ولایتمدار است ابراز داشت: استان گیلان مردمی فهمیم, متدین و صبور دارد و 8 هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت با اشاره به حادثه منا در سال 94 اظهار داشت: ملت و رهبر عزیز ما در این حادثه داغدار شدند.

قاضی عسگر با بیان اینکه بنا بر این شد در سال گذشته تلاش خود را برای اعزام حجاج انجام دهیم بیان داشت: سعودی‌ها به‌علت اینکه مذاکرات را دیر شروع کردند و شروط ما را نپذیرفتند حج انجام نشد.

وی با بیان اینکه قصد مسئولان نظام و مراجع این نبود که حج سال گذشته تعطیل شود یادآور شد: امسال دولت سعودی از ما دعوت کرد و ما نیز پذیرفتیم و مذاکرات قاطعانه‌ای انجام شد.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ما به تیم مذاکره کننده عربستان سعودی گفتیم که اگر شرایط ما را بپذیرند سفر حج را انجام می‌دهیم و احساس کردیم تمایل دارند مذاکرات به نتیجه برسد. در مذاکرات به عربستان تاکید کردیم که عزت, امنیت و حرمت زائر ایرانی در سفر حج حفظ شود و در غیر این صورت سفر حج را نمی‌پذیریم.

وی با بیان اینکه در مذاکرات قید کردیم که ویزای زائران نباید در کشور دیگر تحویل داده شود بیان داشت: در مذاکرات تاکید کردیم که هواپیما از داخل کشور حجاج ما را منتقل کنند و از مواضع خود عقب نشینی نکردیم و همه موارد مورد نظر را در تفاهم‌نامه قید کردیم.

قاضی‌عسگر با اشاره به اینکه در مورد شهدای حادثه منا قاطعانه با عربستان گفت‌و‌گو کردیم افزود: آن‌ها گفتند حجاج کشورهای دیگر در این حادثه مقصر بودند و ما پاسخ دادیم این موضوع درست نیست و مسیر زائران ما در نقطه دیگری بود و به‌علت سهل‌انگاری، حجاج یک جا متمرکز شدند.

وی با بیان اینکه از نظر پزشکی مقدمات لازم برای حج انجام شده است اذعان داشت: داروها را از ایران به عربستان می‌بریم و مواد غذایی لازم نیز تدارک دیده شده است.

قاضی‌عسگر از آماده‌سازی خیمه‌های نسوز و کولردار در سفر حج برای زائران ایرانی خبر داد و تصریح کرد: هیچ‌گونه مشکل خاصی در سفر حج وجود ندارد و اعزام نیز به‌موقع انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما به‌دنبال انجام واجب الهی هستیم تصریح کرد: موجی راه انداخته شد که عده‌ای پول‌های ثبت نام هزینه حج خود را در برخی از شهرها پس گرفتند در حالی‌که این اخبار شایعه‌ای بیش نبود. متاسفانه برخی از خطیبان نیز تحت تاثیر شایعات قرار گرفته بودند و کار ما این شده بود دروغ‌های منتشر شده را تکذیب کنیم.
وی با اشاره به اینکه درست است که حادثه منا حادثه تلخی بود گفت: مگر به‌خاطر یک حادثه می‌توان حج را تعطیل کرد بنابراین به حرف‌های زده شده نباید اعتنا کرد زیرا اعزام به حج تصمیم نظام است و ما تاکید کردیم باید با تمام زائران ایرانی با عزت و با احترام رفتار شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه خداوند میزبان سفر حج است خاطرنشان کرد: زائران هیچ نگرانی نداشته باشند و مردم ما نیز مردم فهیمی هستند و نباید نگران نباشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حبیب
Iran, Islamic Republic of
کشتار منا حادثه بود؟؟؟؟ واقعا از شما بعیده!!!
Iran, Islamic Republic of
بصیرت بصیرت و دوری ازساده گی و خوش باوری حاجی آقای محنرم.کمی سیاست و درایت و ذهن.اطلاعاتی اگه باشه تصمیمی جامع تر و پخته تر اتخاذ میفرمایند.
Iran, Islamic Republic of
در خوشبینانه ترین ححالت عربستان 80 هزار اسیر از ما خواهد داشت. علاوه بر ان اگر یک داعشی انتهاری رابین حجاج ایرانی فرستادند شما چه می کنید؟ .....
Iran, Islamic Republic of
اگر اتفاقی برای زایران ایرانی بیفتد شما مسئولیت قبول میکنی ؟ اگر یک نفر شهید شد خانواده شهید شما را مجازات کنند . قبول میکنی ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقای قاضی عسکر؟ ما از گذشته شما خوش بین بودیم، حالا امروزتان را خراب نکنید! از عربستان تضمین امنیتی کتبی و بین المللی بگیرید
Iran, Islamic Republic of
خیلی مسخره است شما گفتید اونا هم گفتند اطاعت تضمین میدیم اگه یه بمب گذاشتند تو چادرهای حجاج ایرانی بعد گفتند کاره داعش بعد شما پاسخگوی خانوادههای حجاج هستید . چه اصراری هست که مردم را به کشتن بدید
علی
Iran, Islamic Republic of
یک حادثه نبوده بزرگوار! چندین حادثه بوده ضمن اینکه،
تعرض به دو نوجوان ایرانی!، خودش به اندازه هزار فاجعه بود!،
خیلی عجیبه که اینقدر راحت به کسانی مثل آل یهود اطمینان میکنید!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای قاضی عسگر؛ ....
اولا کسی به خاطر یک حادثه، نخواسته حج لغو شود. مشکل ما، یک حادثه تمام شده نیست. یک حکومت دشمن، احمق، و بی کفایت است که میتواند صدتا از این یک حادثه ها بیافریند. یعنی دلیل حادثه که بی کفایتی و غرض ورزی عربستان است را، رها کرده اید؟! دلیل حادثه مهم نیست؟!! یکی بودنش اصل است؟؟؟
......
در ثانی، مگر جان مردم را میتوان برای آزمایش و امتحان، به بازی گرفت. شما میگویید این سفر حج، محل آزمایش عربستان است!!! آزمایش، نباید بر روی جان مردم انجام شود. جان مردم، حق و ملک شما نیست. حق الناس است. میخواهید تعهد عربستان را آزمایش کنید؟ اینطوری آزمایش کنید. هروقت دولت عربستان، دولت پاسخگو، متعهد، دویت کشورهای اسلامی، دشمن رژیم صهیونیستی و آمریکا، شد و دیه شهداء منا را داد و اشتباهش را پذیرفت به اضافه سایر آزمایشات لازم، آن وقت عربستان قابل اعتماد است. چرا معنای آزمایش را، حیف و میل امکانات و به کشتن دادن جان خلق الله، تعریف کرده اید؟!
واقعا متأسفم .....
Iran, Islamic Republic of
يك حادثه!!!!
Iran, Islamic Republic of
آیا واقعاً می توان به وعده وعیدهای سعودی ها اعتماد کرد؟!!آیا از کسانی که کشتن شیعیان را مجوز ورود به بهشت میدانند می توان توقع داشت با حجاج ایرانی محترمانه رفتار کنند؟!!این همه قربانی دادیم کم بود که می خواهید دوباره از همان سوراخ گزیده شویم!!!چه اتفاقی افتاده که به آن اعرابی ها اطمینان کرده اید آن هم در شرایطی که با بحران و اختلاف مواجه اند؟!!
Iran, Islamic Republic of
این حادثه یعنی جان ۵۰۰ زایر درحرم امن الهی، چیز کمی هست آقای قاضی عسکر ؟!
Iran, Islamic Republic of
آقاي قاضي عسكر به خاطر يك حادثه نمي‌توان حج را تعطيل كرد اما بايد به اين موضوع هم توجه نماييد كه از همين حوادث بايد عبرت گرفت. رفتار عربستان امروز با توجه به شكست داعش در عراق و سوريه مثل مار زخم‌خورده هست و اين را همه مي‌دانند. اگر كسي يا خطيبي نطقي مي‌كند و انتقادي مي‌كند فقط از روي دلسوزي و پيشگيري از فاجعه‌هاي بعدي است. انشاءا... در آينده هم همينطور پاسخگوي منتقدين و دلسوزان باشيد.
محمود كماني
Iran, Islamic Republic of
...... برادر يك فاجعه بود كشتار و جنايت بود. نه يك حادثه ،‌ /
Iran, Islamic Republic of
عربستان بهتون قول داده! حتما حتمــــــــــــــا هم بهش عمل میکنه.نکرد هم باکی نیست ،مگه در منا کشتار کرد ،شماها یه خط به مجامع بین المللی شکایت کردید؟!
Iran, Islamic Republic of
جان کری هم به ظریف قول داده بود!!!؟//
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
علاج واقعه قبل ازوقوع. امسال راخدا بخیرکند.
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا از یک طرف میگید مرگ برال سعود ازیک طرف هم زائر اعزام میکنید ما نفهمیدیم چه خبره
سارا مقدم
Iran, Islamic Republic of
آیا به نظر شما این یک حادثه هست منا یک فاجعه بود جون مردم بی ارزش نیست که در حادثه منا خیلی از هموطن های ما داغدار شدن و این برخورد محکم ایران باید همراه داشته باشه
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
بنظرم پاسخ را آنهائی باید بدهند که از دیوار سفارت عربستان بالا رفتند.
Iran, Islamic Republic of
واقعا بعضی چقدر کوته فکرن
اشتباه مثبت دادم
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
خیر قربان پاسخ را آنهایی باید بدهند که پیشگیری نکردند
والله اعلم
Iran, Islamic Republic of
چقدر غیرت ایرانی بودنت بالاست
غیرت اسلامی که دیگر ...
حبیب
Iran, Islamic Republic of
آخه آدم .... مردم وقتی از دیوار سفارت رفتند بالا که دیدند در عوض قتل عام هموطنامون وزیر محترم خارجه زانو زده جلوی یک دولتمرد عرب!!! انسان هرچقدر هم که بی غیرت و لاابالی باشه نمیتونه نظاره گر اینهمه ظلم و جنایت در روز روشن باشه و هیچ کاری نکنه!
Iran, Islamic Republic of
شما هم فقط دنبال آب گل آلودی .آل سعود وهابی کثیفیش ثابت شده است یمنی ها هم از دیوار سفارت عربستان بالا رفته بودند که هر روز توسط این جنایتکاران کشته میشوند ؟؟؟ بفهمید اینها دشمن اسلام و شیعه هستند نه دشمن اصول گرا یا ....
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
فاجعه منا قبل از بالا رفتن از دیوار سفارت بود. متوجه هستی؟ در ضمن باید دولت محترم شما که قرار بود عزت را به پاسپورت ایرانی برگرداند مانند بقیه قولهای دروغش، پاسخگو باشد. به وزیر ویزا ندادند، هیچی حسابتان نکردند، چون ترسو و بزدل هستید، با زبان ترس با طرف مقابل صحبت کنید، باید منتظر رفتارهای بدتر هم باشید
محمود كماني
Iran, Islamic Republic of
هر چند عمل آنهايي كه از ديوار سفارت بالا رفتند مورد تاييد هيچ كس نيست ولي هم وطن عزيز با اين نگارشي كه شما مرقوم داشته ايد ؛ بيشتر اين كشتار و جنايت سعودي ها را تاييد كرده ايد.
بهتر است بيشتر بينديشيم و اشتباهي يقه خودي را نگيريم. دشمن با تمام قوا به جنگ ما آماده است ؛ چه شما به ميلش رفتار كنيد يا نه به هر حال ضربه خود را مي زند . راستي 29 سال پيش هواپيماي مسافربري چه كار كرده بود كه امريكا آن را با موشك پودر كرد.
دشمن دشمن است . بهتر است با خودي مهربانتر باشيم و روي ضعف هاي همديگر مانور ندهيم و تمام توان و قواي خود را بر عليه دشمن متمركز كنيم . موفق باشيد.
Iran, Islamic Republic of
اگه کشتار مجدد شد تو جواب می دهی ...خدا میگه عقل دادم بهتون اگه خطر واقعیه خانه خدا هم حرام است ...!جان وناموس شیعه را حلال کردند....اگر راست می گوید یه فتوا از همون مفتی اعظمشون برای صیانت از ایرانی ها بگیرد.....
Iran, Islamic Republic of
.... است کسی که نداند عربستان دشمن ایرانی هاست ممکن است امسال هم فاجعه ایجاد کنند.
Iran, Islamic Republic of
تاکید شما زمانی ارزش دارد که طرف عربستانی اصالتا برای شما و ایرانی و شیعه ارزش و احترام قایل شده و قابل اعتماد باشد.خواهشا مملکت و نظام را ........... به گرگان خاندان آل شیطان و دشمن در نیاورید.این ....ها درست نیست.کار دست کشور داده و اون وقت آیا شما میتونید حل موضوع کنید؟!
ت
Iran, Islamic Republic of
اگر معتقدید که حدثه بوده است که چرا این همه به آل صعود اتهام میزدید
Iran, Islamic Republic of
در کدام حادثه میتوان مغز و قلب و کبد شهید غضنفر رکن آبادی را از جنازه جدا کرد ؟
Iran, Islamic Republic of
ادم خودش باید عاقل باشه
بهادری
Iran, Islamic Republic of
آزموده را آزمودن خطاست !
با چه قیمتی میخواهید جان و آبروی 80 میلیون حاجی را ابزار آزمایش رژیم خودسر ووهابی سعودی قرار دهید ؟ اگر این آزمایشاتان نتیجه اش ناموفق و منفی بود هزینه اش بعهده کیست ؟ شما که نماینده ولی فقیه هستید بار و مسئولیت شرعی این نتیجه را تعیین بفرمایید .
لااقل صادقانه بفرمایید منع شرعی برای حج حتی در این وضعیت یعنی احتمال خطر ، وجود ندارد و مسئولیت شرعی آمدن و نیامدن مردم را بخودشان واگذار کنید نه اینکه برای خودتان هزینه درست کنید.
مجید
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای قاضی عسگر فرمودید مردم ما فهیمند ما هم فبول داریم ولی هر آدم فهیم و دانایی با مشاهده اوضاع فعلی حتما نگران خواهد شد و باید هم نگران شود ولی متاسفانه شما به قول وهابی های جنایتکار اعتماد کرده اید همانطور که بعضی ها به آمریکا اعتماد کردند
امیداورم قبل از اینکه فاجعه عظیمی روی دهد مسئولین حج امسال را لغو کنند
محمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام ما از ارادتمندان قدیمی شما هستیم ولی خودتان بهتر می دانید که رئیس کمیته عالی حج عربستان بر اساس چارت سازمانی آنان، کسی است که سمت وزارت کشور آنجا را بر عهده دارد؛ این فرد الآن و پس از تغییرات مدیریتی و سیاسی چند روز پیش، فردی به نام عبدالعزیز بن سعود بن نایف یعنی برادرزاده 34 ساله آن محمد بن نایف است که از همه مقاماتش عزل شد. به هر حال هر اتفاقی بیفتد شما طرف حساب یک فرد سی و چهار ساله با عنوان وزیر کشور عربستان و رئیس کمیته عالی حج آنان هستید؛ هر فکری دارید از حالا آماده باشید
حجت
Iran, Islamic Republic of
جاج ااقای قاضی عسکر اگر شما خیلی علاقمند به رفتن مردم به حج هستید دلیل نمی شود که مردم را به دم تیغ ال سعود بسپارید او با ما جنگ دارد بعد ما مردم به انجا ببریم
اینکه واقعه منا را یک حادثه بدانیم از شما بعید است حاج اقای عزیز
چرا علاقه به رفتن حج چشم را روی بعضی واقعیات بسته است
حجت
Iran, Islamic Republic of
چرا علقه ما به رفتن به حج چشم ما را به روی بعضی واقعیات بسته است
اینکه کشتار منا را یک حادثه بدانیم از شما خیلی بعید است
علی
Iran, Islamic Republic of
مگر تا بحال عزت حجاج حفظ شده یک حادثه نبوده چندین حادثه بوده حکومت وهابی وقتی ما را تهدید به حنگ و ایحاد اشوب می کند و با منافقان جلسه تو طیه می چینند باز ما به انها اعتماد داریم و از عزت صحبت می کنیم
جمشیدی
Iran, Islamic Republic of
لعنت به عربستان که با پول نفت روز به روز دارد هارتر میشود
خوش به حال خودمون که نفتمان را مفت میدیم به هند. گازمون را مفت میدیم به ترکیه. یه مقدار بابک زنجانی ها میزنن به جیب. 90درصد بودجه مملکت را هم میدیم به حقوق بگیرای قهار نجومي ....
مردم هم باد هوا
Iran, Islamic Republic of
500 نفر بطور فجیع کشته شدند میفرمایند یک حادثه