جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
سیدجلال قسمم داد نروم

کامیابی‌نیا:ازالاهلی پیشنهادداشتم اماپولکی نبودم

پنجشنبه ۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب: 530045
هافبک دفاعی ملی‌پوش پرسپولیس همچنان وارث پیراهن شماره 11 خواهد بود و با پیش‌بینی‌های نوسترآداموسی خود اینبار اهداف جدیدی را نشانه گرفته است.
کامیابی‌نیا:ازالاهلی پیشنهادداشتم اماپولکی نبودم

به گزارش جهان نيوز، هافبک دفاعی پرسپولیس یک فصل دیگر در جمع سرخپوشان خواهد ماند تا یکی از بهترین اتفاقات ممکن برای برانکو ایوانکوویچ که امیدواری زیادی به حفظ اسکلت اصلی تیمش داشت شکل بگیرد. کامیابی نیا که در طول سه هفته با سه بار در رفتگی کتف مواجه شد این مساله را عادی می‌داند و اعلام می‌کند حتی اگر بار دیگر هم مجبور شود با این شرایط برای پرسپولیس به میدان می‌رود. گفتگوی خواندنی کامیابی نیا با خبرنگار ما در ادامه خواهد آمد.

مشکل من و پرسپولیس مالی نبود
اینکه می‌گویند در جلسه اول به دلیل مشکلات مالی قرارداد با پرسپولیس را تمدید نکردم خیلی آزار دهنده است. ما در همان جلسه اول به توافق مالی رسیدیم. بهتر است وقتی اطلاعاتی کافی ندارند چیزی ننویسند. خصوصا در مورد استقلال و پرسپولیس چون هواداران واقعا متعصبانه نگران تیم خود هستند و واکنش‌های تندی به این مساله نشان می دهند. من هرگز به خاطر مسائل مالی با پرسپولیس به مشکل نخوردم. تنها مورد موردبحث ما در مورد مدت قرارداد بود و البته تعطیلات و برنامه تمرینی و فیزیوتراپی من هم باعث شد این مساله به تعویق بیفتد. من هر روز از ساعت 9 تا 11 و بعد از 14:30 تا 16:30 فیزیوتراپی داشتم و بعد از آن هم از ساعت 18 تمرینات اختصاصی را باید پشت سر می‌گذاشتم. تعطیلات ماه رمضان هم مزید بر علت شده بود تا نتوانم جلسات را دنبال کنیم. اما در تمام این زمان با آقای ترکاشوند در ارتباط بودم و همانطور که گفتم مشکل مالی بین ما نبود. اگر مسائل مالی مطرح بود به پیشنهاد بالاتر داخلی جواب می‌دادم اما هیچ وقت نمی‌خواستم پیراهنی که آرزوی کودکی و حاصل زحمات چند سال اخیرم بود را به راحتی از دست بدهم.
امیدوارم باشگاه‌ها نیز همانند کی‌روش حرفه‌ای شوند
شرایط سختی را در طول یک ماه گذشته پشت سر گذاشتم. مصدومیت سختی بود و اکنون در پنجمین هفته از این مصدومیت روزانه سه جلسه تمرین و فیزیوتراپی را پشت سر می‌گذارم و روند بهبودی مثبتی را پشت سر می‌گذارم. جا دارد از کادرپزشکی تیم ملی تشکر ویژه‌ای داشته باشم. آقای کی‌روش نگاه ویژه‌ای به بازیکنان مصدوم دارد و خیلی پیگیر وضعیتم بودند و از همه آنهایی که در این مدت برایم زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. امیدوارم روزی باشگاه‌های ما نیز اینقدر حرفه‌ای شوند که آینده بازیکنان و سرمایه‌شان نیز برای‌شان اهمیت داشته باشد و اینچنین توجه شود. باز هم از آقایان دکتر خانلری، شهاب و میکائیل در کنار آقای کی‌روش تشکر می‌کنم.
کی‌روش می‌رود اما آثارش ماندگار است
آقای کی‌روش واقعا حرفه‌ای عمل می‌کنند و همین که شرایط بازیکنان مصدوم برای ایشان اهمیت دارد بزرگترین قوت قلب است. مرکز پزشکی تیم ملی که به دستور ایشان ساخته شد اکنون بزرگترین کمک را به بازیکنان می‌کند. تا پیش از این اینچنین به وضعیت بازیکنان توجه نمی‌شد و بالاخره یک روز کی روش می‌رود اما آثار ماندگاری از خود به جا گذاشت و سال‌ها او را در خاطر حفظ خواهد کرد.
سیدجلال قسمم داد از زمین بیرون نروم
دقیقه 10 بازی با الوحده بود که مصدوم شدم. حدود 2 دقیقه جا انداختن کتف من به طول انجامید. می‌خواستم هر طور شده نیمه اول را بازی کنم و تیم را تنها نگذارم و هر طور شده با این مصدومیت مدارا کردم. بازی حساس شده بود و در آستانه اوت شدن قرار داشتیم و باعث شد تا مصدومیتم را فراموش کنم. باید این بازی را می‌بردیم و شرمنده هواداران نمی‌شدیم. سیدجلال به سمتم آمد و قسمم داد که در زمین بمانم. به هرحال هیچکس نمی‌دانست چه وضعیتی دارم اما وقتی سید آن حرفها را زد و قسم داد بیرون نروم، نتوانستم به خودم فکر کنم. اصلا خودم هم نمی‌دانستم مصدومیتم اینقدر شدید است.در بین دو نیمه کمربندی که در تمرینات از آن استفاده می‌کردم را به شانه‌ام بستم و کمی دلم قرص شد و در کنار تیم ماندم. برانکو در بین دو نیمه با من حرف زد و گفتم مشکلی نیست و بازی می‌کنم. اما شب وقتی برای عکسبرداری و مداوا رفتم دکتر گفت باید سریعا عمل کنم. درد شدید و عجیبی را پشت سر گذاشتم که تا آن روز با آن روبرو نشده بودم. 
چرا زود عمل کردم
درست است که پرسپولیس بازی حساسی برابر لخویا داشت اما هیچ چاره‌ای جز عمل نداشتم. اگر هم با همان شرایط و تیپ و بانداژ بازی می کردم مسلما نمی‌توانستم توانایی کاملی را به نمایش بگذارم. اگر دیرتر هم عمل می‌کردم بازی مرحله بعدی و ابتدای لیگ برتر در فصل جدید را از دست می‌دادم و بهترین تصمیم این عمل جراحی در آن مقطع بود. اکنون با بهبود شرایط تمرینات و فیزیوتراپی را دنبال می‌کنم و از هفته دیگر هم قادرم با تیم تمرین کنم و مشکلی نخواهم داشت.
 

اگر به عقب بازگردم
 
نمی‌دانم، اما اگر به عقب برگردیم و با همان شرایط با الوحده قرار گیرم مطمئن هستم باز هم تا آخر بازی می‌کنم. بعضی اوقات نمی‌توانی تنها به خودت فکر کنی. درست است که فوتبال حرفه‌ای شده و شغل ما هم تنها فوتبال است اما باز هر جور فکرش را که کنی یک تعلق خاطر و تعصب خاص بین بازیکنان ایرانی وجود دارد که باعث می‌شود دنیای حرفه‌ای را فراموش کنی. 
سه بار کتفم در 20 روز در رفت
بازی با سیاه جامگان کتفم در رفت و بعد از آن در هفته بعدی مقابل الوحده این اتفاق برایم تکرار شد. کپسول دستم پاره شده بود و وقتی برای عمل رفتم یک بار دیگر مجبور شدند کتفم را جا بیندازند که واقعا درد وحشتناک و غیرقابل تصوری داشت و 10 دقیقه فقط گریه می‌کردم. کتفم جا نمی‌رفت و واقعا لحظات سخت و دردآوری را تحمل کردم. خدا را شکر که اکنون عمل خوبی را پشت سر گذاشتم و با دکتر که صحبت می‌کردم گفتند از هفته آینده می‌توانم به طور کامل به تمرینات اضافه شوم. خوشبختانه مشکلی ندارم و طی چند روز اخیر نیز برخی تمرینات اختصاصی را پشت سر گذاشتم تا از نظر بدنی در شرایط خوبی باشم.
از الاهلی و اروپا پیشنهاد داشتم
پیشنهادات خوبی داشتم و کارم با الاهلی قطر نیز تمام شده بود اما برای جدایی از پرسپولیس دو دل بودم. برای کسب پیراهن پرسپولیس روزهای سختی را پشت سر گذاشته بودم و نمی‌خواستم به راحتی آن را از دست بدهم. از این تیم قطری و یک تیم ایرانی و اروپا نیز پیشنهاد داشتم اما شما یک مصاحبه از من در این مدت دیدید؟ من اهل بازارگرمی نبودم و خوشحالم در مجموعه پرسپولیس ماندم و باز هم با افتخار پیراهن این تیم را برتن می کنم. اینکه در فضای مجازی شایعه‌ای به راه انداخته شد که من به خاطر مسائل مالی با پرسپولیس توافق نکردم خیلی بد بود. من با باشگاه در تمام مدت در ارتباط بودم و هیچ وقت هم در این مدت بازارگرمی نکردم و خوشحالم در مجموعه پرسپولیس باقی مانده‌ام.
پیش بینی های نوسترآداموسی کمال
خوشحالم که پیش بینی‌هایم به حقیقت نزدیک و بدل می‌شود. شرایط مان اما امسال خیلی سخت تر است. هم در لیگ و هم جزو هشت تیم برتر آسیا هستیم و امیدوارم سازمان لیگ به گونه‌ای برنامه ریزی کند که تیم‌ها و نمایندگان ایران متضرر نشوند. باید در این مسابقات منافع ملی را در نظر گرفت. در خصوص پیش بینی هم باید بگویم الاهلی را به طور قطعی می‌زنیم و حالا بگذارید از این مرحله عبور کنیم و بعد پیش بینی بعدی‌ام را می‌گویم. کار نشدنی وجود ندارد و البته باید حساب شده و با برنامه ریزی مقابل حریفان حاضر شویم. قول می‌دهم الاهلی را بزنیم و باید پله به پله بالا برویم و بعد بقیه پیش‌بینی‌ام را می‌گویم. کادرفنی خوب، بازیکنان باکیفیت و مدیریت تلاشگر و هوادارانی که هر کاری برای آنها کنیم کم کرده‌ایم و همیشه با حمایت‌شان شرمنده‌مان کرده‌اند و کادر آنالیزی که در پشت تیم حاضر هستند. تیم کاملی هستیم و خوشبختانه اسکلت اصلی تیم هم حفظ شده و صد در صد می‌توانیم اتفاقات بزرگی رقم بزنیم.
باندی در کار نیست، باند 30 میلیونی هستیم
بله، خوشحالم در کنار مسلمان و فرشاد هستم و البته اینکه می‌گویید باند تکمیل شد اینطور نیست، ما یک باند 30 میلیونی متشکل از هواداران، بازیکنان، مدیریت، کادرفنی و ... هستیم. اینکه با برخی بازیکنان دوستی صمیمی تری داریم یک چیز طبیعی است اما همه ما با هم دوست هستیم و مهمترین عامل برتری ما در فصل گذشته نیز همین بود. امسال هم این باند 30 میلیونی بیشترین تلاش خود برای موفقیت را انجام خواهد داد و رویاهای پرسپولیس را در مسیر پیروزی قرار خواهیم داد. ما فصل خوبی در کنار بیرانوند، سیدجلال، حسین ماهینی و ... داشتیم و همه باهم دوستی نزدیکی داریم که باعث شد به مهمترین اتفاقات برسیم. 
 

مارکو شلاقش را برای من آماده کرده است
از امروز در تمرینات تیم حاضر می‌شوم و به طور اختصاصی در کنار مارکو تمرین خواهم کرد. مارکو دیروز وعده داد که برنامه ویژه‌ای برایم تدارک دیده و فکر کنم شلاقش را آماده کرده است. از هفته آینده نیز می‌توانم در تمرینات گروهی حاضر شوم و در کنار تیم در اردوی اوکراین نیز حاضر خواهم شد و مشکلی نداریم. در این فصل اهداف بزرگی در سر دارم و به دنبال آن خواهیم بود.
دوست داریم مهدی در کنارمان بماند
در جریان کار مهدی طارمی نیستم و تا جایی که می‌دانم او یک سال دیگر با باشگاه قرارداد دارد. امیدوارم تصمیم خوبی بگیرد و البته دوست دارم مهدی در کنارمان بماند و توانایی او غیرقابل کتمان است. البته باشگاه هم الکی الکی به کسی رضایتنامه نمی‌دهد و مطمئن باشید کار سختی برای جدایی خواهد داشت و احتمالا در کنارمان خواهد ماند! (خنده)
سرمربی‌گری علی کریمی بهترین اتفاق است
 
من زمانی که بازی می کردم به عشق علی کریمی تمام کوچه را دریبل می‌زدم! کافی بود یک بازی علی کریمی را از تلویزیون ببینم و بعد از آن تمام کوچه پر می شد از فریاد حااااالا علی کریمی. برای ما همیشه علی آقا جادوگر است و با تکنیکش حال می‌کردیم. سرمربی‌گری ایشان بهترین اتفاق بود و خوشحالیم که او روی نیمکت نفت حاضر شده است. امیدوارم در اولین گام و در سوپرلیگ البته ما موفق باشیم و بتوانیم فصل را با جام شروع کنیم و بعد از آن مطمئنا علی آقا مثل همیشه به بهترین‌ها خواهد رسید و اینبار در مربیگری هم همانند دریبل‌هایش همه را محو خود خواهد کرد.
برنامه ویژه برای شادی گل
امسال امیدوارم بتوانم با توجه به اینکه سال جام جهانی است فصل درخشانی داشته باشم. باید در لیگ قهرمانان هم عملکرد خوبی داشته باشیم و اکنون انتظارات از ما بالاست. در لیگ هدفگذاری داریم و در نهایت بزرگترین آرزویم این است که مسافر جام جهانی باشم و باید خیلی بیشتر از گذشته تلاش کنم. برای شادی گل امسال هم برنامه خاصی دارم. سلام نظامی نه اما یک سورپرایز بزرگ دارم و امیدوارم موفق شوم گل بزنم و از آن رونمایی کنم و فعلا سکرت کامل است.
دربی اروپایی هم جذاب است
خبر دربی در آلمان را در رسانه‌ها خوانده‌ام و اطلاع چندانی از آن ندارم. به هرحال دربی در اروپا هم می‌تواند جذاب باشد. ما در اردوی اوکراین حاضر می‌شویم و تمام تلاش مان را می‌کنیم تا با تدارک کامل مهیای رقابت‌های رسمی و مهم فصل آینده شویم. باید دیدارهای تدارکاتی مناسبی ترتیب داده شود تا با شناخت نقاط ضعف و قدرت به مصاف حریفان برویم و کاملا مهیای رقابت‌های بزرگ آینده شویم. باز هم می‌گویم خوشحالم که پیراهن پرسپولیس را بار دیگر به تن کرده‌ام و تلاش می‌کنم بهترین عملکرد را برای رضایت هواداران به نمایش بگذارم.

منبع:ورزش3
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *