چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۴

عربستان به این دلیل با قطر نخواهد جنگید

پنجشنبه ۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۴۴
کد مطلب: 529921
«آیا عربستان وارد رویارویی نظامی با قطر می شود»؟ این پرسشی است که به شکل گسترده در رسانه های عربی و جهانی مطرح است.
عربستان به این دلیل با قطر نخواهد جنگید
به گزارش جهان نيوز؛ عربستان، امارات، بحرین و مصر پس از قطع روابط دیپلماتیک با قطر و تحریم این کشور، لیست شروط 13 گانۀ خود را برای عادی سازی روابط با این کشور به دوحه ارائه کردند اما حاکمان قطر این شروط را نپذیرفته اند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک عربی، در همین راستا، حسن هانی زاده، تحلیل گر سیاسی مسائل جهان عرب، تأکید کرد عربستان در شرایطی نیست که وارد درگیری نظامی تازه ای شود.

هانی زاده با بیان اینکه عربستان فشار اقتصادی را بر قطر ادامه خواهد داد، افزود: «عربستان نمی تواند وارد درگیری نظامی با قطر شود؛ زیرا ورود به چنین جنگی باعث می شود همه کشورهای منطقه را به جنگی خونین خواهد کشاند».

او افزود: «عربستان به خوبی می داند که توان نظامی جنگ با قطر را ندارد؛ زیرا در باتلاق یمن، عراق و سوریه گیر کرده است».

هانی زاده، همچنین، گفت توقع می رود که قطر آغازگر نزاع نباشد و مواضع حکیمانه تر و متوان تری در قیاس با عربستان اتخاذ کند.
منبع: العالم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی شیخ علی
Iran, Islamic Republic of
این درصورتی است که عقلانیت بررفتارحاکمان عربستان حاکم باشدکه نسیت
ali
Iran, Islamic Republic of
عربستان کاره ای نیست که در مورد جنگ با قطر تصمیم بگیرد.

امریکا دستور حمله دهد به چنین کار احمقانه ای تن خواهد داد. ومتاسفانه باعث گسترش جنگ به سایر کشورها خواهد شد.و چه بسا باعث جنگ در کل
خاور میانه و شمال افریقا شود.
ع.س
Iran, Islamic Republic of
ساده نباشید احتمال اشغال قطر زیاد است . اگر عربستان به دول ترکیه و پاکستان رشوه و امتیازاتی دهد تا طرف قطر نایستندو بیطرف بمانند مطمئن باشید که حمله میکند و اینجاست که ایران باید نیروی واکنش سریعی(با هزینه قطری ها)برای دخالت در این موضوع آماده کند.
Iran, Islamic Republic of
یاد تصرف کویت توسط عراق افتادم ولی اینبار منافع آمریکا متفاوت است...